کد خبر : 1509100 | 12 اسفند 1396 ساعت 16:57 | 6.6K بازدید | 0 دیدگاه

تغییرات نسنجیده به ضرر آبی ها؛

ثبات کلیدی برای مدعی شدن دوباره استقلال

آبی ها برای موفقیت در لیگ هجدهم تنها به ثبات نیاز دارند.

ثبات کلیدی برای مدعی شدن دوباره استقلال

به گزارش "ورزش سه"، طرح این ادعا که استقلال با پشت سر گذاشتن یک پاییز پر تنش در زمستان به ساحل آرامش رسیده، در دیدار هفته های گذشته نیز تمام منتقدان را راضی کرد تا حالا یک باور عمومی باشد. استقلالی ها در داخل زمین شرایط بسیار مناسبی دارند و تحلیل مسائل فنی این تیم نشان می دهد که استقلال به وحدت تاکتیکی دست پیدا کرده و موفقیت های این تیم شانسی نیست.


از سوی دیگر آبی ها روی نیمکت نیز با حضور شفر با تجربه به شرایطی رسیدند که باور عمومی درباره توانایی شفر وجود دارد و در داخل زمین اکثریت بازیکنان استقلال، توانایی های بالای خود را نشان دادند. در خارج از زمین نیز جذب بازیکنان سطح اول، اردوهای مناسب در کیش، عمان و امارات، پرداخت مطالبات و‌ پاداش های بازیکنان و پرداخت حدود ۱۲ میلیارد مطالبات مربوط به سالهای گذشته جهت کسب مجوز آسیایی، باعث شده تا مدیرعامل آبی ها نیز در این موفقیت نقش داشته باشد.


جمع بندی این شرایط نشان می دهد استقلال برای ادامه موفقیت در این فصل و همین طور فصل بعد، تنها نیاز دارد تا "ثبات" را باور کند و از تغییر و تحولات بی دلیل پرهیز کند. کادرفنی استقلال با گذشت زمان به بهترین هماهنگی ممکن رسیدند و ترکیب حضور نیروهایی از اروپای غربی، شرقی و حوزه دریای کاراییب در کنار دو مربی ایرانی، شرایط تاکتیکی و رختکن این تیم را به فرم ایده آل رسانده است. استقلال از نظر بازیکن نیز شرایط خوبی دارد و در انتهای فصل نیز تنها وریا غفوری، جپاروف و فرشید باقری بازیکنانی هستند که نیاز به تمدید قرارداد دارند و دیگر بازیکنان مشکلی برای ادامه حضور در جمع آبی ها ندارند تا کادر مدیریتی استقلال نیاز به گام بلندی برای به دست آوردن ثبات نداشته باشد.


با این وجود اما کلید اصلی حفظ این روند، ثبات در کادر مدیریتی استقلال است. این روزها شرایط استقلال به شکلی است که حتی منتقدان اصلی افتخاری نیز به تصمیمات او احترام می گذارند و عقیده دارند که او با طی کردن یک روند 18 ماهه، گزینه مناسبی برای تصمیم گیری در این باشگاه شده است و با تثبیت مدیریت او، موفقیت در لیگ هجدهم برای استقلال دور از ذهن نیست و به همین دلیل تغییر مدیرعامل استقلال در این شرایط به ثبات آبی ها کمک نمی کند. به ویژه آنکه این روزها شایعاتی پیرامون تغییرات در این باشگاه در انتهای فصل به گوش می رسد که چنین اتفاقی می تواند موفقیت ریل گذاری شده استقلال برای فصل بعد را دستخوش تغییر و یا متوقف کند.


بررسی اتفاقات فصل گذشته آبی ها و متضرر شدن این تیم از تغییرات نشان می دهد که ثبات بهترین هدیه برای حفظ شرایط این تیم در فصل آینده است.


با توجه به نزدیک بودن به پایان فصل، بهتر است استقلال به جای درگیر شدن با شایعاتی که فایده ای جز برهم خوردن نظم و تمرکز ندارد، با ثبات و آرامش به سمت کامل کردن موفقیت خود حرکت کند.

دیدگاه‌ها