کد خبر : 1508163 | 08 اسفند 1396 ساعت 21:38 | 6.3K بازدید | 0 دیدگاه

اراک قهرمان مسابقات بسکتبال ۳نفره مردان کشور

مسابقات بسکتبال سه نفره مردان بالای ۱۸ سال کشور با قهرمانی تیم بسکتبال سه نفره اراک «ب»، نایب قهرمانی اراک «الف» و مقام سومی کرمانشاه در اراک پایان یافت.

اراک قهرمان مسابقات بسکتبال ۳نفره مردان کشور

به گزارش "ورزش سه" به نقل از مهر، اولین دوره مسابقات بسکتبال سه نفره قهرمانی مردان بالای ۱۸ سال باشگاه های کشور با شرکت هشت تیم از استان های مرکزی(دوتیم)، قزوین، همدان، خراسان جنوبی، قم، کرمانشاه و لرستان که از روز دوشنبه در ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک آغاز شده بود، شامگاه سه شنبه با شناخت تیم های برتر به کارخود پایان داد

.

این مسابقات به صورت دوره ای با انجام ۴۰ بازی شامل ۳۶ بازی قبل از فینال و چهار دیدار نیز در مرحله نیمه نهایی و نهایی پیگیری شد که برای تعیین سرنوشت مسابقات و معرفی قهرمان اولین دور مسابقات بسکتبال سه نفره کشور، چهار تیم اراک الف و ب، همدان و کرمانشاه به مرحله نیمه نهایی و نهایی راه یافتند.

 

در این مرحله تیم های همدان و کرمانشاه برای مشخص شدن تیم سوم در مقابل یکدیگر قرار گرفتند که تیم کرمانشاه با نتیجه ۱۹ بر ۱۷ از سد همدان گذشت و عنوان سومی مسابقات را به خود اختصاص داد.

 

در مرحله نهایی هم دو تیم اراک الف و ب برابر یکدیگر صف آرایی کردند تا تیم قهرمان از میان دو تیم همشهری مشخص شود که در نهایت تیم اراک «ب» با نتیجه ۲۱بر۱۴ از سد همشهری خود یعنی تیم اراک «الف» گذشت و به عنوان قهرمان اولین دوره مسابقات بسکتبال سه نفره مردان بالای ۱۸سال باشگاه های کشور شناخته شد.

 

گفتنی است محمد حیدری، مازیار یزدانی، نوید فراهانی و محمدرضا مرادیان ترکیب تیم اراک «ب» را تشکیل دادند، همچنین نوید فراهانی به عنوان فنی ترین بازیکن این مسابقات معرفی شد.

 

رئیس کمیته بسکتبال سه نفره استان مرکزی در حاشیه این مسابقات گفت: مسابقات سه نفره بسکتبال در نیمه زمین به مدت ۱۰ دقیقه در یک کوارتر برگزار می شود و چنانچه قبل از رسیدن زمان به مدت مقرر هر تیم امتیازش به ۲۱ برسد آن تیم برنده است.

 

اسماعیل ولاشجردی با اشاره به اینکه مسابقات در هرتیم با سه بازیکن و یک ذخیره پیگری می شود، افزود: این بازی در فدراسیون جهانی بسکتبال سه نفره به ثبت رسید و دارای رنکینگ امتیاز برای بازیکنان حاضر در این دوره از رقابت ها می باشد.

 

وی اظهارداشت: ۱۴ داور این مسابقات را داوری کردند که از این تعداد، پنج داور اعزامی از فدراسیون بسکتبال و بقیه از داوران استان مرکزی بودند.

 

گفتنی است مهرداد فراهانی رئیس هیات بسکتبال استان مرکزی و کاوه پیرمحمدی نظارت فنی مسابقات را برعهده داشتند.

دیدگاه‌ها