کد خبر : 1502563 | 15 بهمن 1396 ساعت 09:38 | 15.6K بازدید | 0 دیدگاه

ترکیب ایده آل قلعه نوعی برای مصاف با استقلال

امیر قلعه نوعی با کسب 5 برد متوالی در دور برگشت به ترکیب ایده آل خود رسیده و به نظر می رسد برای دیدار با استقلال تغییر چندانی در ارنج هفته های گذشته تیمش ندهد.

ترکیب ایده آل قلعه نوعی برای مصاف با استقلال

به گزارش "ورزش سه"، بعد از نمایش نه چندان مطلوب امیر قلعه نوعی و ذوب آهن در نیم فصل اول و کسب نتایج سینوسی وار توسط این تیم، ژنرال موفق شده تیمش را به ریل موفقیت بازگرداند. ذوبی ها با تساوی بدون گل برابر سیاه جامگان و 5 برد متوالی مقابل گسترش فولاد، پیکان، سپاهان، صنعت نفت و استقلال خوزستان موفق به کسب 16 امتیاز از 6 بازی اخیر خود شده اند. اوج گیری به موقع تیم قلعه نوعی باعث شده تا ذوبی ها خود را در جمع مدعیان کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا ببینند و ذوب آهن حالا این شانس را دارد تا با ادامه این روند طی هفته های آینده خود را به رتبه های بالای جدول برساند تا با خیالی آسوده سهمیه لیگ قهرمانان را کسب کند.


وقتی ترکیب ذوب آهن را در 6 دیدار اخیر خود که با برد پشت سر گذاشته اند بررسی می کنیم متوجه خواهیم شد که قلعه نوعی به ترکیب ایده آل خود رسیده و مردان اصلی اش را شناخته است. محمدرشید مظاهری سنگربان اول ذوبی ها در لیگ هفدهم بوده که با حضور 90 دقیقه ای در ترکیب تیمش در همه 21 بازی قبلی رکورددار بیشتر دقایق بازی در این فصل به شمار می رود. ژنرال در این بازی ها از محمد نژادمهدی، وحید محمدزاده و محمد ستاری به طور ثابت در خط دفاعی اش استفاده کرده و تحت هیچ شرایطی دست به تغییر آنها نزده است. با اضافه شدن میلاد فخرالدینی به این تیم شاهد قدرت مضاعف ذوبی ها در سمت راست بوده ایم و این بازیکن با 2 گل و 2 پاس گل عملکرد درخشانی داشته است.


اما در خط میانی جورجی ولسیانی، محمدرضا حسینی و حمید بوحمدان با حضور در این 6 دیدار مهره های اصلی قلعه نوعی در میانه میدان به حساب می آیند. بختیار رحمانی و اکبر ایمانی نیز که که از خرید مهم ذوبی ها در فصل نقل و انتقالات بودند، به طور متناوب در ترکیب ذوب آهن قرار می گیرند. هافبک های مورد علاقه ژنرال که به واسطه داشتن ویژگی هایی همچون حرکات پا به توپ، قدرت شوتزنی و از همه مهمتر داشتن روحیه تهاجمی در قالب پلی میکر به کار گرفته می شوند. این دو در محدوده میانی زمین آزادی عمل زیادی دارند و قلعه نوعی روی قدرت تصمیم‌گیری و هوش تاکتیکی شان حساب ویژه ای باز کرده است.


اما در خط حمله، مرتضی تبریزی و استنلی کی‌روش زوج مورد علاقه قلعه نوعی هستند که با پافشاری ژنرال روی بکارگیری این دو به نتیجه دلخواه رسیده است. هرچند تبریزی با به ثمر رساندن 4 گل و یک پاس گل در لیگ و دبل در دیدار پلی آف لیگ قهرمانان آسیا عملکرد به مراتب بهتری داشته و حالا مرد اول ذوبی ها به حساب می آید.


قاسم حدادی فر، مهدی رجب زاده و محمدرضا عباسی نیز سه تعویض ثابت ذوب آهن در این بازی ها بوده اند که استراتژی حفظ کمربند میانی تیم و تقویت نیروی تهاجمی تیم را دنبال می کنند.

 

دیدگاه‌ها