کد خبر : 1501336 | 09 بهمن 1396 ساعت 19:13 | 257.8K بازدید | 0 دیدگاه

دو ماه استراحت مطلق برای مهاجم استقلال

جراح معالج؛ قائدی از عمد بیهوش مانده است

جراح قائدی می گوید طحال این بازیکن آسیب ندیده است.

جراح معالج؛ قائدی از عمد بیهوش مانده است

 

به گزارش "ورزش سه"، نشست خبری جراح، خانواده و مدیر بیمارستان شهدای خلیج فارس از دقایقی قبل آغاز شد.


با اعلام احسان رحمانیان جراح مهدی قائدی طحال این بازیکن استقلال آسیب ندیده و تخلیه نشده است.


در ادامه این نشست مسؤولان بیمارستان خلیج فارس بوشهر اعلام کردند، شاکر همراه مهدی قائدی مرگ مغزی کامل نشده ولی در کمای عمیق است.

 

پزشک معالج او در پاسخ به این سوال که آیا قائدی به تهران منتقل می شود، افزود: معلوم نیست قائدی چه زمانی از دستگاه جدا می شود. اگر فردا یا پس فردا جدا بشود، باید به مدت یک هفته به صورت مطلق استراحت کند تا شرایط طبیعی شود ومطمئن شویم که خون ریزی ایشان را تهدید نمی کند و سپس درباره انتقال به تهران تصمیم گیری می کنیم.

 

دکتر جراح درباره میزان دوری قائدی از فوتبال، تصریح کرد: به نظر شخص من قائدی تا ۲ ماه اصلا نباید وزنه سنگین بلند کند.

 

رحمانیان در ادامه افزود: حدود ساعت 2 بامداد به بیمارستان خلیج فارس رسید؛ به دلیل خونریزی که داشت سطح هوشیاری نسبتا پایین بود. مشخص شد خونریزی داخل شکم وجود دارد اما طحال نیست. سریع داخل اتاق عمل رفتیم. داخل اتاق عمل خونریزی شدید وجود داشت اما کنترل شد.

 


جراح قائدی ادامه داد: نوع آسیب طوری است که احتمال خونریزی مجدد طی روزهای اینده وجود دارد. این به اگاهی خانواده و پزشکان بیمار رسیده و گفتیم احتمال عمل مجدد وجود دارد. از صبح تاکنون که عمل تمام شده اصلا خونریزی اضافه نشده و علائم حیاتی پایدار بوده است. آزمایش های بیمار به مرور درست شده و خودمان هم بیمار را به صورت عمدی بیهوش نگه داشتیم تا راحت تر با این استرس کنار بیاید و ان شاالله از فردا اگر شرایط فراهم باشد، او را به هوش می آوریم.

 

جراح قائدی در پایان درباره میزان دوری او از میادین به خبرنگار ورزش سه گفت: همانگونه که پیش از این گفتم، اگر یک فرد عادی دچار این حادثه شود باید دو ماه استراحت کند و از فعالیت سنگین دوری کند اما در مورد مهدی قائدی و بازگشت او به فوتبال نمی توانم اظهار نظر دقیقی انجام دهم و این موضوع باید از طریق پزشکان متخصص انجام شود.

 

دکتر جعفر زارعی زاده قائم مقام بیمارستان در ادامه درباره وضعیت شاکر عنوان کرد: ایشان به دلیل ضربه ای که به سرشان زده شد، در کمای کامل است و در آی سی یو حضور دارد. وضعیت هوشیاری ایشان مرتب پایش می شود و اما فعلا پایین است و باید ببینیم وضعیت او در ساعات آینده چگونه می شود.

 

قائم مقام بیمارستان شهدای خلیج فارس، ادامه داد: متخصصان ما اگر وضعیت بیمار اجازه دهد از فردا او را از دستگاه جدا می کنند. این بیهوشی برای او ضرر ندارد زیرا اگر به هوش بیاید و درد باعث بیقراری او شود، خونریزی او افزایش پیدا می کند که به ضرر اوست.

 

وی درباره شکستگی اندام های قائدی، تصریح کرد: وضعیت شکستگی او در اولویت بعدی ما است. تا زمانی که وضعیت هوشیاری او پایدار نشود، بررسی شکستگی ها مقدور نیست اما در ظاهر شکستگی نمی بینیم.

 

مجید حسینی مدیر روابط عمومی بیمارستان در پاسخ به سوال خبرنگار "ورزش سه" درباره وضعیت انتقال مصدومان به بیمارستان، گفت: مصدومان با 4 آمبولانس به دو بیمارستان سلمان فارسی و شهدای خلیج فارس منتقل شدند. 5 مصدوم در یک خودرو بودند که یک نفر سرپایی مداوا شد و سه نفر به بیمارستان شهدای خلیج فارس آمدند و یک نفر هم درمان شد و دو بیمار در این بیمارستان حضور دارند.


وی ادامه داد: مهدی قائدی و احمدرضا شاکر در بیمارستان حضور دارند و تحت درمان هستند.


حسینی در گفتگو با خبرنگار "ورزش سه" تصریح کرد: تمام ماموریت های اورژانس ضبط شده است و تمامی مستندات برای همه بیماران موجود است. برای ما تنها تصادف یک دستگاه خود را گزارش کردند.

دیدگاه‌ها