کد خبر : 1501286 | 09 بهمن 1396 ساعت 16:41 | 14.9K بازدید | 0 دیدگاه

از رفع مشکلات فنی تا حفظ رابطه مناسب با هواداران؛

شش چالش ابراهیم زاده به عنوان سرمربی سپاهان

منصور ابراهیم زاده سرمربی جدید سپاهان برای موفقیت باید راه حلی برای چالش های موجود در تیم بیابد.

شش چالش ابراهیم زاده به عنوان سرمربی سپاهان

به گزارش "ورزش سه"، طلایی پوشان فصل را با زلاتکو کرانچار و در شرایطی آغاز کردند که با توجه به 6 دیدار انتهایی لیگ شانزدهم امیدوار بودند، سرمربی کروات آنها بتواند پس از 2 سال بار دیگر سپاهان را به کورس قهرمانی بازگرداند ولی در عمل چیز دیگری اتفاق افتاد و ضعف های فنی تیم خیلی زود نمایان شد. در نهایت هم علیرغم تمام تلاشی که کرانچار داشت، موفق به بهبود اوضاع تیم نشد و در پایان هفته بیستم و پس از شکست مقابل سپیدرود در حالی که طلایی پوشان 20 امتیازی بودند، از کار کنار گذاشته شد تا سرمربی جدید برای موفقیت در تیم با چالش های زیادی روبرو باشد.
منصور ابراهیم زاده روز آینده اولین جلسه تمرینی با شاگردانش را در شرایطی برگزار می کند، که برای کسب موفقیت باید بر چند چالشی که در طول فصل همراه سپاهانی بوده، غلبه کند.


1-  تصمیم گیری در مورد سیستم بازی
سپاهان طی فصل از سیستم های مختلفی استفاده کرده است. کرانچار در نیم فصل اول اغلب از سیستم های 2-4-4 و یا 1-3-2-4 استفاده می کرد و با شروع نیم فصل دوم کرانچار ترجیح داد، سیستم دفاع سه نفره را جایگزین سیستم دفاع خطی کند و ترکیب 2-1-4-3 را مورد استفاده قرار داد. این تغییر سیستم در یک تجربه کریم قنبری به عنوان سرمربی سپاهان هم ادامه یافت و این مربی سیستم 1-3-2-4  را به سیستم سه دفاع کرانچار تغییر داد. البته همانطور که از نتایج مشخص است، سپاهانی ها به هیچ وجه نتوانستند از تغییرات مداوم خود به نتیجه ای مناسب دست یابند و حالا یکی از اولویت های اصلی ابراهیم زاده تثبیت یک سیستم مشخص برای تیم جدیدش است.


2-  استفاده یا عدم استفاده از آقایی و جعفری
سعید آقایی و حسن جعفری در پنجره تابستانی لیگ هفدهم و برای ترمیم جناح چپ و راست خط دفاعی سپاهان با نظر کرانچار به خدمت گرفته شدند و در بسیاری از هفته ها در میان 11 بازیکن فیکس تیم قرار داشتند، ولی با ادامه نتایج تیم هر کدام به دلایلی کم کم از ترکیب اصلی فاصله گرفتند. حالا منصور ابرهیم زاده باید در بدو ورود به تیم در مورد نقش این دو بازیکن و جایگاهی که در تیم خواهند داشت، تصمیم گیری کند.

 

3-  پر کردن خلاء پر نشده محرم نویدکیا
پارگی رباط صلیبی رسول نویدکیا در مقابل فولادخوزستان شرایط خط میانی سپاهان را دشوارتر از گذشته کرده است. آنها که پس از خداحافظی محرم نویدکیا همچنان در پیدا کردن جایگزین مناسب برای این بازیکن ناکام بوده اند، در فصل جاری نیز یکی از نقاط ضعف آنها در اختیار داشتن یک هافبک بازیساز بوده است. کرانچار در لیگ شانزدهم از جپاروف به بهترین نحو بهره برد ولی با انتقال این بازیکن به استقلال سپاهانی ها همچنان در پی یافتن جانشینی مناسب هستند. رافائل کریولاروی برزیلی که برای بازی در این پست آمده بود، نتوانست انتظارات را برآورده سازد و با پایان نیم فصل باشگاه را ترک کرد و حالا ادون حسنی بازیکن دیگری است که در دسترس ابراهیم زاده برای حل این مشکل قرار دارد و باید ببینیم این مربی با تجربه چه راه حلی برای بهبود عملکرد سپاهان در این پست خواهد داشت.

 

4-  راه انداختن خط آتش طلایی پوشان
سپاهان در خط حمله نفرات خوبی در اختیار داشته است ولی نتوانسته آمار خوبی در گلزنی داشته باشد. در خط هجومی طلایی پوشان تا پایان هفته بیست و یکم، ساسان انصاری 7 گله ( 4 گل از روی نقطه پنالتی) است و مروان حسین تنها 2 بار گلزنی کرده است. مهدی شریفی، مهرداد محمدی و رضا میرزایی  نیز یک بار برای موفق به انجام این کار شده اند، تا در مجموع شرایط زردپوشان در این پست زیاد خوب نباشد. البته منصور ابراهیم زاده از یک ماه دیگر مسعود حسن زاده را نیز در دسترس خواهد داشت تا با توجه به تفکراتی که در سر دارد، نسبت به از بین بردن این مشکل اقدام کند.

 

5-  مصدومیت دو هافبک ارزشمند
مصدومیت جلال علی محمدی و رسول نویدکیا که اولی با 7 گل بهترین هافبک لیگ از لحاظ آمار گلزنی است و دومی هم همیشه در میانه میدان مهره ای تاثیرگذار بوده، جدیدترین چالشی است که سپاهان و به ویژه منصور ابراهیم زاده با آن مواجه شده اند. البته ابراهیم زاده در میانه میدان بازیکنانی نظیر علی کریمی، میلاد سرلک، محمود قائدرحمتی، حامد بحیرایی، مهرداد محمدی، ادون حسنی و حسین پاپی را در اختیار دارد ولی زمان زیادی برای شناخت آنها و رسیدن به ترکیبی مناسب در میانه میدان در اختیار ندارد تا کار او دشوارتر هم بشود.

 

6-  نحوه ارتباط با هواداران
یکی از دغدغه های مدیران سپاهان برای انتخاب جایگزین کرانچار، انتخاب فردی بود که از مقبولیت مناسبی نزد هواداران برخوردار باشد و به همین دلیل بسیاری از گزینه هایی که به باشگاه وصل می شدند، نیامده از دستور کار خارج می شدند. در نهایت هم مدیران سپاهان ابراهیم زاده را انتخاب کردند که چهره ای بومی و محبوب به شمار می رفت و کارنامه درخشانی با هر دو تیم اصفهانی داشته است. اما بی شک ابراهیم زاده هم می داند که با توجه به شرایط بحرانی سپاهان زمان زیادی برای آزمون و خطا نخواهد داشت و برای حفظ رابطه خوب با هواداران نیاز به رهایی تیم از رتبه های پایین جدول دارد. البته در همین راستا روز گذشته هیئت مدیره باشگاه در جلسه ای با کانون هواداران شرکت کرد تا برای اتحاد بیشتر تیم در بازی های باقی مانده به اجماع نظر برسند.

دیدگاه‌ها