کد خبر : 1501189 | 09 بهمن 1396 ساعت 11:05 | 9.5K بازدید | 0 دیدگاه

تکرار زوج صالحی-سجادی برای موفقیت در بازی‌های آسیایی

اولین اظهارنظر نصرالله سجادی بعد از بازگشت به ورزش

سرپرست کاروان ایران در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ گفت: من ۵، ۶ دوره سابقه سرپرستی کاروان ایران در بازی های آسیایی را دارم و حداقل می دانم که از پس این کار برمی آیم.

اولین اظهارنظر نصرالله سجادی بعد از بازگشت به ورزش

به گزارش "ورزش سه"، بعد از چند هفته ابهام درباره سرپرست کاروان ایران در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ روز گذشته بالاخره رییس جدید کمیته ملی المپیک با انتصاب نصرالله سجادی کار را یکسره کرد.


اصغر رحیمی از سوی هیات اجرایی دوره قبلی به عنوان سرپرست کاروان ایران انتخاب شد؛ اما قرار نگرفتن نامش در لیست کارشناسان خبره برای انتخابات کمیته ملی المپیک باعث ناراحتی او و در نهایت کناره گیری اش از سرپرستی کاروان ایران شد.

 

1279597


با ورود تیم جدید مدیریتی در کمیته ملی المپیک، سیدرضا صالحی امیری بعد از مشورت با اعضای هیات اجرایی مثل ۴ سال قبل در اولین انتصاب به نصرالله سجادی، مرد با سابقه ورزش ایران حکم داد. زمانی که صالحی امیری در ابتدای دولت یازدهم سرپرستی وزارت ورزش را برعهده داشت، سجادی را به عنوان معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای منصوب کرد. حتی بعد از رای نیاوردن صالحی امیری به عنوان وزیر، سجادی تا سال گذشته در چنین مقطعی در این سمت باقی ماند.


با روی کار آمدن مسعود سلطانی فر به عنوان وزیر ورزش، سجادی جای خود را به محمدرضا داورزنی داد تا بدین ترتیب مدتی از ورزش دور باشد. حالا با روی کار آمدن صالحی امیری در کمیته ملی المپیک بار دیگر نصرالله سجادی به صحنه ورزش بازگشته است تا بعد از ۴ سال بار دیگر شاهد همکاری صالحی امیری و سجادی باشیم؛ اما این بار در کمیته ملی المپیک.

 


سجادی: به انتخابات انتقاد کردم، نه صالحی امیری


نصرالله سجادی که سابقه طولانی در سرپرستی کاروان ایران در بازی های آسیایی و المپیک دارد، شاید در شرایط فعلی که چند ماه زمان از دست رفته، بهترین گزینه محسوب می شد. او سرپرستی کاروان ورزشی ایران در بازی‌های آسیایی سئول، پکن، هیروشیما، بانکوک و دوحه به مدت ۵ دوره در سال‌های ۱۹۸۶، ۱۹۹۰، ۱۹۹۴، ۱۹۹۸، ۲۰۰۶ را برعهده داشته است.


سرپرست کاروان ایران در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ که ششمین تجربه خود را در این سمت پشت سر می گذارد، در اولین اظهارنظر خود بعد از گرفتن حکم از صالحی امیری به خبرنگار "ورزش سه" گفت: «من دیروز ابلاغ گرفتم و هنوز فرصتی برای هماهنگی برنامه ها وجود نداشته است. البته مشکلی نیست و با نفراتی که قبلا در جریان امور بودند، جلساتی برگزار می کنیم تا در جریان کامل اقداماتی که انجام شده، قرار بگیریم. من ۵، ۶ دوره سابقه سرپرستی کاروان ایران در بازی های آسیایی را دارم و حداقل می دانم که از پس این کار برمی آیم.»


وی همچنین می افزاید: «امیدوارم در این فرصت کم باقی مانده تا شروع بازی های آسیایی بتوانیم همکاری خود با فدراسیون های ورزشی داشته باشیم. سعی می کنیم برنامه ریزی مناسبی انجام دهیم تا کارها به خوبی پیش برود. شاید مدت زمانی را از دست داده باشیم؛ اما با تلاش بیشتر می توانیم به اهداف خود برسیم.»


سجادی که قبل از برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک انتقاداتی به نحوه برگزاری مجمع داشت، حالا بعد از انتخابات با مسئولان این کمیته همکاری می کند. او درباره این اتفاق هم بیان داشت: «من هنوز هم به نحوه برگزاری انتخابات انتقاد دارم. با این حال هیچ وقت از صالحی امیری انتقاد نکردم. در گذشته هم سابقه همکاری با یکدیگر را داریم و امیدوارم این بار هم همکاری موفقی داشته باشیم.»

دیدگاه‌ها