کد خبر : 1501150 | 09 بهمن 1396 ساعت 08:05 | 14.9K بازدید | 0 دیدگاه

بیستمین قهرمانی راجر در گرنداسلم

فصل جدید افسانه فدرر در ملبورن

راجر فدرر در شب گرم ملبورن و زیر سقف بسته «رود لاور آرنا» موفق شد ماریان چیلیچ باانگیزه را در پنج ست شکست دهد و قهرمان اوپن استرالیا 2018 شود.

فصل جدید افسانه فدرر در ملبورن

به گزارش "ورزش سه" ، سوییسی خستگی‌ناپذیر در آخر بازی توانست انرژی کافی برای برتری در ست تعیین‌کننده را پیدا کند و در کمی بیش از سه ساعت به برتری برسد. او در ست اول از شروع ضعیف چیلیچ استفاده کرد و به راحتی پیروزی شد. او در ست سوم هم پیروز شد و در نهایت ست پنجم را 6 بر یک برد. این بیستمین قهرمانی فدرر در گرنداسلم‌ها در سی‌امین حضورش در فینال بود و برای ششمین بار در ملبورن توانست جام را بالای سر ببرد. فدرر 36 ساله مسن‌ترین قهرمان اوپن استرالیا بعد از کن روزول است که 46 سال قبل به قهرمانی رسید.


این پنجاهمین بار در گرنداسلم‌ها بود که بازی فدرر به ست پنجم می‌کشید و پیش از این 20 تای آنها را باخته بود. چیلیچ با رکورد 27 برد و 12 شکست آمار بهتری نسبت به فدرر دارد.


فدرر همچنین در هفت فینال گرنداسلمی که به ست پنجم کشیده بود 4 بار شکست خورده بود. مقابل جوکوویچ در ویمبلدون 2009، مقابل دل‌پوترو در اوپن آمریکای همان سال و دو بار هم مقابل نادال در اوپن استرالیای 2009 و در فینال به یادماندنی ویمبلدون 2008.


او در ست اول موفق شد چیلیچ 29 ساله را در تنها 24 دقیقه شکست دهد. فدرر هشت ماه پیش در فینال ویمبلدون توانست چیلیچ را در سه ست متوالی شکست دهد و بعد از برد کوبنده ست اول این احتمال به‌وجود آمد که این سناریو تکرار شود.


فدرر و چیلیچ در خارج از زمین دوستان صمیمی هستند، ولی در فینال ویمبلدون فدرر بی‌رحمانه از ضعف چیلیچ که به دلیل پاهای تاول‌زده به سختی حرکت می‌کرد، استفاده کرد و به برتری رسید. در نیمه‌نهایی اوپن استرالیا این اتفاق برای هیون چونگ، رقیب کره‌ای جوان فدرر تکرار شد و او در شروع ست دوم چاره‌ای جز کناره‌گیری نداشت.

 

1279556


با این حال چیلیچ که به تازگی به رتبه سوم تنیسورهای برتر جهان صعود کرده در ست دوم بازگشت درخشانی داشت و با مقاومت برابر فدرر در نهایت در تای‌برک به برتری رسید.


در ست سوم قدرت سرویس‌های فدرر کمتر شد، ولی او همچنان با ریتم بالا بازی می‌کرد و ضرباتش در تمام نقاط زمین بسیار دقیق بود. چیلیچ در ست دوم موفق شده بود پایاپای فدرر پیش برود، ولی در یک اشتباه در گیم ششم به قیمت از دست رفتن ست سوم تمام شد.


در ست چهارم بازی چرخش غیرمنتظره و دراماتیکی داشت. فدرر 3 بر یک پیش بود و تنها یک امتیاز تا بردن گیم چهارم فاصله داشت، ولی چیلیچ به بازی برگشت و با بهترین نمایش این مسابقات بازی را به ست پنجم کشاند.


ست پنجم اما هیجان زیادی نداشت و فدرر خیلی زود توانست کار را تمام کند. فدرر با گذشت تنها پانزده دقیقه دو بار سرویس چیلیچ را برک کرد تا 5 بر یک پیش بیفتد و با زدن بیست و چهارمین سرویس بدون بازگشت گیم ششم و سرنوشت‌ساز را هم برد.


فدرر که نمی‌توانست اشک‌هایش را پنهان کند، بعد از این قهرمانی در کنار زمین گفت: «خیلی خوشحالم. باورنکردنی است. این افسانه برای من ادامه دارد. بعد از سال درخشانی که پارسال داشتم، این موفقیت باورنکردنی است. مارین یک بار دیگر مسابقات فوق‌العاده‌ای داشت.»

 

1279557


چیلیچ هم گفت: «کاری که راجر هر سال تکرار می‌کند فوق‌العاده است. این می‌توانست بهترین دو هفته عمر من باشد، ولی راجر خیلی خوب بازی کرد، به‌ویژه در ست پنجم. امیدوارم بتوانم سال‌ها اینجا بازی کنم.»


فدرر اعتراف کرد که سال گذشته بعد از درمان شش ماهه زانویش فکر نمی‌کرد بتواند از مرحله یک چهارم نهایی این مسابقات فراتر برود، ولی نمایش درخشان او در ملبورن این باور را به‌وجود آورد که او می‌تواند تا 40 سالگی ادامه دهد و هنوز برای پایان این افسانه زود است.


منبع : ایران ورزشی

دیدگاه‌ها