کد خبر : 1501125 | 08 بهمن 1396 ساعت 22:51 | 7.8K بازدید | 0 دیدگاه

کسب مدال طلا و برنز توسط رهبری و پاکدامن

در پایان بخش انفرادی مسابقات شمشیربازی جام جهانی ستلایت دونماینده ایران موفق به کسب مدال طلا و برنز شدند.

کسب مدال طلا و برنز توسط رهبری و پاکدامن

به گزارش "ورزش سه" به نقل از مهر به نقل از روابط عمومی فدراسیون شمشیربازی، رقابت‌های شمشیربازی جام جهانی ستلایت به میزبانی تفلیس گرجستان امروز در بخش انفرادی با حضور ۴۵ شمشیرباز از ۱۲ کشور آغاز شد.

 

تیم ملی سابر کشورمان با ۴ نماینده ( علی پاکدامن، محمد رهبری، محمد فتوحی و نیما زاهدی) با هدایت پیمان فخری در این رقابت شرکت کردند.

 

نیما زاهدی در بازی های گروهی با پیروزی مقابل نمایندگان آمریکا، شیلی، بلاروس، قزاقستان و شکست برابر شمشیربازگرجستانی به جدول ۳۲ نفره صعود کرد.  در این مرحله حریف گرجستانی خود را شکست داد و در گام آخر (جدول ۱۶نفره) بازی را مقابل محمد فتوحی ۱۵ بر ۱۳ واگذار کرد و به مقام یازدهم رسید.

 

محمد فتوحی نیز با  شکست حریفانی از گرجستان، هنگ کنگ، آذربایجان و ترکیه از مرحله مقدماتی صعود کرد. در جدول حذفی با شکست شمشیرباز هنگ کنگی و  نیما زاهدی از ایران وارد جدول هشت نفره شد و در نهایت در مرحله بعد مقابل علی پاکدامن شکست خورد و مقام ششم را از آن خود کرد.

 

 علی پاکدامن دیگر نماینده شایسته کشورمان در مرحله گروهی با شکست حریفانی از کشورهای بلاروس ،گرجستان، امریکا،هنگ کنگ و آذربایجان به مرحله بعد صعود کرد و در گام بعدی با برتری مقابل نمایندگان قزاقستان،بلاروس و ایران به جمع ۴ شمشیر باز برتر مسابقات راه پیدا کرد. پاکدامن در آخرین رقابت خود با قبول شکست مقابل بازدادزه حریف قدرتمند گرجستانی با نتیجه ۱۳ بر ۱۵به مقام  ارزشمند سوم دست یافت.

 

اما محمد رهبری آخرین نماینده ایران با شکست شمشیربازانی از گرجستان، بلاروس ، آذربایجان و  شیلی در دور مقدماتی موفق به صعود به جدول حذفی رقابت‌ها شد. پاکدامن در مرحله بعد حریفانی از گرجستان هنگ کنگ و بلاروس را شکست داد و در مسابقه نهای بازدادزه گرجستانی که دارنده چندین مدال جهانی و اروپایی هست را با نتیجه ۱۵ بر ۱۴ شکست و به مدال خوشرنگ طلا دست پیدا کرد.

 

  شایان ذکر است رقابت‌های جام جهانی ستلایت از سری مسابقات دارای رده بندی فدراسیون جهانی است.

دیدگاه‌ها