کد خبر : 1501110 | 08 بهمن 1396 ساعت 20:37 | 29.2K بازدید | 0 دیدگاه

باشگاهی که همه چیز دارد ولی الان هیچ‌چیز ندارد؛

چرا سپاهان مدعی نیست !

تیم فوتبال سپاهان لیگ هفدهم را با اندیشه قهرمانی یا حداقل کسب سهمیه آسیایی آغاز کرد ولی حالا باید برای فرار از سقوط بجنگد.

چرا سپاهان مدعی نیست !

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال سپاهان در لیگ شانزدهم با ویسی نتایج پر فراز و نشیبی کسب می کرد و در نهایت مدیران باشگاه ترجیح دادند بار دیگر زلاتکو کرانچار را به اصفهان بازگرداند تا نتایج خوب گذشته با این مربی تکرار شود. البته سرمربی کروات سپاهان در بازگشت به سپاهان، همانگونه که انتظار می رفت عمل کرد و بسیاری منتظر تمدید قرارداد او و ساختن تیمی مدعی برای فصل آینده بودند که این اتفاق هم رخ داد، اما شاید بدبین ترین هوادار سپاهانی نیز تصور نمی کرد که تیمش در پایان هفته بیستم در رتبه سیزدهم جدول رده بندی حضور داشته باشد و پس از اینکه کرانچار از کار برکنار می شود، برای فرار از سقوط به بازی های پیش رو بیاندیشد.


وقتی لیگ هفدهم آغاز شد، بسیاری از کارشناسان فوتبالی سپاهان را یکی از مدعیان به شمار می آوردند و انتظار بر این بود که آنها بتوانند به راحتی سهمیه آسیایی را کسب کنند و دلایل پرشماری نیز برای این ادعا وجود داشت؛ سپاهانی ها مربی صاحب نامی در اختیار داشتند و پس از مدت ها بازی های خود را در یکی از بهترین ورزشگاه های کشور برگزار می کردند که نزدیک به 10 سال منتظر بازگشت به آن بودند و در لیگ هفدهم این فرصت از ابتدای رقابت های برای آنها فراهم شده بود. ضمن اینکه سپاهان از جمله معدود تیم های حاضر در کشور است که از امکانات مناسبی برخوردار است و کارخانه فولاد مبارکه هم حمایت های خوبی از تیم انجام می دهد؛ با این حال هیچ یکی از این موارد کمکی به پرافتخارترین لیگ برتر در بدترین سال تاریخ این تیم در لیگ برتر نکرده است.


طلایی پوشان در فصل جاری بازیکنان سرشناسی نیز در اختیار داشته اند که البته هیچ یک از آنها در حد و اندازه های نام خود ظاهر نشده اند و شاید بخشی از مشکلات سپاهان نیز به عدم مسئولیت پذیری بازیکنان و البته انتخاب اشتباه برخی از آنها مرتبط باشد؛ بازیکنانی که طی این مدت مانند سرمربی و مدیران باشگاه به شدت زیر فشار انتقادات هواداران قرار داشته اند و شاید همین موضوع و فشار بیش از حد هواداران که تصمیمات حساس مدیریتی را طی این مدت تحت تاثیر قرار داده است، یکی دیگر از دلایل افت سپاهانی ها باشد که از لیگ پانزدهم در سراشیبی سقوط قرار گرفته اند.


به تیم سپاهان پیش از شروع فصل به چشم یک مدعی نگاه می شد، اما هر چه گذشت آنها نتوانستند به فرم ایده آل برسند و هفته به هفته از آن فاصله گرفتند تا اینکه استاندار اصفهان با درخواست های متعدد هواداران دستور بازنگری در راس مدیریت باشگاه را صادر کرد و کرانچار هم به بن بست رسید و از تیم جدا شد. حالا منصور ابراهیم زاده با دیدار حساس و دشوار مقابل پرسپولیس کار خود را آغاز خواهد کرد و قطعا زمان زیادی برای آشنایی و آماده سازی شاگردانش نخواهد داشت؛ شاید الان زمان آن باشد که بازیکنان سپاهان با مسئولیت و دل نگرانی بیشتری به تیم و جایگاه خود بیاندیشند و تیم خود را از شرایطی که در آن گرد آمده رهایی بخشند، در غیر این صورت فوتبال همواره روی غیرقابل پیش بینی خود را نشان داده و چه بسا با ادامه این شرایط وضعیت پرافتخارترین تیم لیگ برتر دشوارتر هم بشود.

دیدگاه‌ها