کد خبر : 1501078 | 08 بهمن 1396 ساعت 18:27 | 6.9K بازدید | 0 دیدگاه

پایان کار کاراته ایران با ٢ طلا و ٥ برنز

گنج‌زاده و پورشیب در فرانسه طلایى شدند

٢ مدال طلاى لیگ جهانى کاراته وان به نمایندگان کشورمان رسید.

گنج‌زاده و پورشیب در فرانسه طلایى شدند

به گزارش "ورزش سه"، در رقابتهای اولین مرحله لیگ جهانی کاراته وان در سال 2018 که میزبانی شهر پاریس در فرانسه برگزار شد، سجاد گنج زاده در دیدار فینال وزن به اضافه 84 کیلوگرم با مهدی فیلالی قهرمان جوانان اروپا از کشور میزبان مبارزه کرد و موفق شد 3 بر یک او را شکست دهد و صاحب مدال طلای این وزن شود.


او ابتدا نماینده چین تایپه را 5 بر صفر از پیش رو برداشت. سپس کاراته کای آفریقای جنوبی را 7 بر یک از پیش رو برداشت. در ادامه موفق شد حریف صربستانی را 4 بر یک مغلوب کرد و در ادامه مقابل صالح اباذری دیگر کاراته کا موفق کشورمان در این وزن قرار گرفت و با نتیجه 3 بر یک به برتری رسید و به دور نیمه نهایی راه یافت.


در نیمه نهایی هم نماینده بوسنی را 4 بر یک مغلوب کرد.


همچنین در ادامه نخستین مرحله از لیگ جهانی کاراته وان که در شهر پاریس فرانسه و با حضور 756 کاراته کا از 81 کشور برگزار شد، ذبیح اله پورشیب با غلبه بر حریف مصری صاحب مدال طلا شد.


او در بازی فینال مقابل احمد المساری از کشور مصر دارنده عنوان قهرمان امیدهای جهان 2017 و قهرمان نوجوانان جهان 2013 رفت و پس از تساوی 2 بر 2 در وقت قانونی مبارزه پس از آنکه حریف مصری هانسوکو شد به مدال طلا رسید.


پورشیب ابتدا حریفی از کشور میزبان را یک بر صفر مغلوب کرد. در ادامه مقابل نماینده چین تایپه پس از تساوی یک بر یک با استفاده از قانون سنشو برنده شد. سومین مبارزه او مقابل کاراته کایی از کرواسی بود که با نتیجه 4 بر صفر به سود پورشیب خاتمه یافت و در دیدار چهارم هم موفق شد اوگور آکتاش ترکیه ای قهرمان اروپا در سالهای 2016 و 2017 را شکست دهد و راهی دور نیمه نهایی شود.


در نیمه نهایی موفق شد ریاتارو آراگای ژاپنی را شکست دهد و راهی فینال شود.


او در این دیدار مقابل رقیب دیرینه خود به تساوی 3 بر 3 رسید تا با رای داوران برنده مبارزه باشد. این نهمین مبارزه ذبیح اله پورشیب مقابل آرگای ژاپنی بود؛ در 8 مسابقه قبلی 7 بار آراگا برنده بود و یک بار پورشیب موفق به کسب پیروزی شد. این دومین برد پورشیب در 8 سال گذشته است.


پیش از این و در پایان دیدارهای رده بندی اولین مرحله لیگ جهانی کاراته وان پاریس فرانسه، 5 مدال برنز و 3 عنوان پنجمی برای تیم ایران بدست آمده بود.

دیدگاه‌ها