کد خبر : 1495991 | 17 دی 1396 ساعت 12:12 | 231.7K بازدید | 0 دیدگاه

علیپور مانع از تساوی استقلال و پرسپولیس

دربی تیم ملی، 7 بر 6 به سود استقلال!

دعوت نشدن آقای گل لیگ برتر به اردوی تیم ملی باعث شد تا استقلال یک سهمیه بیشتر از پرسپولیس در جمع شاگردان کی روش داشته باشد.

دربی تیم ملی، 7 بر 6 به سود استقلال!

به گزارش "ورزش‌سه"، علی علیپور مهاجم تکنیکی و سرعتی پرسپولیس در لیگ برتر هفدهم عملکرد خیلی خوبی داشته و توانسته در روزهایی که مهدی طارمی به علت محرومیت جایی در ترکیب پرسپولیس ندارد، بار خط حمله سرخپوشان را به دوش بکشد. علیپور تا اینجای مسابقات با 11 گل زده بهترین گلزن لیگ برتر محسوب می شود و در چنین شرایطی بسیاری از کارشناسان فوتبال خواهان دعوت او به تیم ملی شده بودند. تعداد زیادی از پیشکسوتان پرسپولیس قبل از اعلام فهرست تیم ملی در مصاحبه های خود از کی روش خواسته بودند تا علیپور را ببیند و روی او به عنوان یکی از بازیکنان مورد نظرش در جام جهانی حساب باز کند اما این اتفاق تا این لحظه رخ نداده است.


اعلام فهرست 21 نفره تیم ملی برای اولین دوره ریکاوری 1.5 روزه اما نشان داد کی روش همچنان علاقه ای به دعوت از علیپور ندارد. سرمربی تیم ملی می توانست علاوه بر 6 بازیکنی که از پرسپولیس به اردو فراخوانده علیپور را هم امتحان کند. این مساله با واکنش برانکو ایوانکوویچ هم همراه شد. سرمربی پرسپولیس اگرچه اعلام کرد تصمیم گیری نهایی درباره بازیکنان تیم ملی با کی روش است اما علیپور را بهترین مهاجم حال حاضر ایران دانست تا به صورت غیرمستقیم اعتراضش به دعوت نشدن این بازیکن را اعلام کرده باشد. البته برانکو همواره درباره دعوت بازیکنان به نظر کی روش ایرادی نگرفته و حتی چند بار درباره زمانی که خودش سرمربی تیم ملی ایران بود هم مثال هایی زد و تصمیم گیری را حق سرمربی پرتغالی دانست.


از سوی دیگر، علیپور در حالی جایی در بین بازیکنان ملی پوش ندارد که مهدی طارمی با وجود غیبت بلندمدت در بازی های پرسپولیس عضو ثابت اردوهای تیم ملی است و در این شرایط طبیعی است که آقای گل کنونی لیگ هم از کارلوس کی روش و همکارانش انتظار داشته باشد.


موضوع دیگر این است که دعوت نشدن علیپور باعث شد تا سهمیه های پرسپولیس در تیم ملی همچنان 6 بازیکن باشد و این در حالی است که کی روش 7 بازیکن از استقلال را فراخوانده است. 


در فهرست جدید تیم ملی نام حسین حسینی، مجید حسینی، امید نورافکن، امید ابراهیمی، وریا غفوری، پژمان منتظری و روزبه چشمی از استقلال به چشم می خورد و علیرضا بیرانوند، کمال کامیابی‌نیا، مهدی طارمی، محمد انصاری، جلال حسینی و وحید امیری نیز 6 بازیکنی هستند که از پرسپولیس به تیم ملی رسیدند.


به عبارت بهتر در روزهایی که استقلال و پرسپولیس با دو مربی خارجی خود شرایط فنی خوبی دارند و هواداران شان را راضی کرده اند، رقابتی دیگری خارج از زمین میان این دو تیم درباره تعداد ملی پوشان شکل گرفته است.به نظر می رسد با توجه به گل نخوردن های متوالی استقلال و پرسپولیس درلیگ برتر، کی روش سعی کرده بیشتر به دروازه بان ها و نفرات تدافعی سرخابی ها دل ببندد و شاید عدم دعوت از علیپور نیز به همین خاطر باشد.


با این حال غیبت علیپور در فهرست تیم ملی، باعث شد تا پرسپولیس یک بازیکن کمتر از استقلال در اردو داشته باشد و از این حیث هواداران استقلال خوشحال تر از پرسپولیسی ها باشند.

دیدگاه‌ها