کد خبر : 1468091 | 25 مهر 1396 ساعت 18:03 | 29.4K بازدید | 0 دیدگاه

بازی 6 امتیازی را بردیم؛

درخشان: نفت آفریقایی نیست!

حمید درخشان سرمربی تیم نفت تهران می گوید که هر روز یک نفر برای تیم نفت و تکلیف این تیم تصمیم می گیرد.

درخشان: نفت آفریقایی نیست!

به گزارش "ورزش سه"، حمید درخشان سرمربی تیم نفت تهران پس از کسب پیروزی یک بر صفر برابر استقلال خوزستان در کنفرانس خبری پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد.


بازیکنانم تمرکز خوبی نداشتند
بازی نسبتا خوبی بود و ما به دنبال 3 امتیاز این بازی بودیم. مشکلمان در این بازی استرسی بود که بچه ها برای گلزنی داشتند که همین امر باعث می شد که بچه ها تمرکز لازم را برای گلزنی نداشته باشند. 


استقلال خوزستان هم مثل ما بود
شرایط استقلال خوزستان را می دانستیم و تقریبا مثل ما بودند؛ دو جنبه داشت یکی آمادگی بچه ها و دیگری ایجاد آرامش و روحی روانی تیم است. این مشکلات ما را اذیت می کند و تمرکز بچه ها را می گیرد. ما از دو جبهه تیم را آماده می کنیم؛ یکی مشکلات بیرونی ما که انشاالله حل شود و یکی از جنبه درونی و تیمی که وظیفه ماست و امیدوارم که به شرایط خوب برسیم. 


بازی 6 امتیازی را بردیم
من از بچه هایمان ممنونیم که یک بازی 6 امتیازی را پیروز شدند و 3 امتیاز این بازی را به دست آوردند. امیدوارم که رفته رفته بهتر شویم و فرصت هایی که به دست می آوریم را به بهترین نحو استفاده کنیم. 

 

ابتدا بگذارید تکلیف تیم مشخص شود
ما همان آقای جهانیان را می شناسیم و میدانیم که مالک هستند و کارهای تیم را انجام می دهند و امیدوارم که اتفاقات خوب طی شود تا ایشان کارشان را ادامه دهند. اما چیزی که ما را اذیت می کند این است که هر دقیقه می شنویم یک جمله درباره اینکه قرار است جام باشگاه ها را به تیم دیگری تحویل بدهیم و من معنی و مفهوم این حرف را متوجه نمی شوم. این تیم نماینده ایران است و باید پا به این رقابت ها بگذارد. ابتدا بگذارید ببینیم تکلیف این تیم مشخص می شود یا نه که اگر قرار شد به شخص دیگری ملحق کنند و بعد در این خصوص صحبت کنند و نظرات صادر شود. قصاص قبل از جنایت که نباید بکنیم، هنوز تکلیف این تیم مشخص نشده و همه جلو جلو می روند. 

 

هر روز یک نفر برای تیم تصمیم می گیرد
این تیم مال همین مملکت است و باید کمک کنند تا سروسامان پیدا کند. هر روز یکی برایش تصمیم می گیرد و یکی مالکش است. مگر می شود؟! 10 هفته از بازی ها گذشته و هنوز ما در کش و قوس این هستیم که مالکش چه کسی است. یکی را انتخاب کردید و تیم را قرار است واگذار کنید، خب بدهید به ایشان و تمامش کنید برود دیگر. هر شرایطی که تصمیم دارید به او بگویید تا آن را فراهم کند. 


بازیکنان چه گناهی کرده اند!
این موضوع برای فوتبال ما خوب نیست و این تیم متعلق به این لیگ و مملکت است. از لیگ آفریقا نیامده که بگوییم غریبه است و اینقدر این تیم را درون حاشیه نبریدش تا هرکس به سراغ کار خود برود و تیم انقدر با استرس روبه رو نباشد. این بازیکن چه گناهی کرده و هر دقیقه باید ذهنش درگیر این باشد که هر لحظه امکان دارد شخص جدیدی هدایت تیمش را برعهده بگیرد. اگر واگذار کردید که سخت نگیرید و کمکش کنید تا او سر کارش باشد. اگر می خواستید که به او ندهید، خب از همان اول ایشان را مالک نمی کردید و به کسی که مدنظرتان بود واگذار می کردید. دقیقا شما روی اشکالات خوبی دست گذاشتید؛ اما اگر مالک جدید مشخص شود مطمئنا ما تکلیف خودمان را می دانیم و این چندگانگی در تیم ایجاد نخواهد شد.

 

مگر نفت گوشت قربانی است!
من اصلا نمی گویم که تیم مان را از آقای جهانیان بگیرند و به کس دیگری تحویل بدهند مگر نفت گوشت قربانی است، من می گویم مسئولین همیت کند تا مشکلات حل شود. این تیم در 3 روز جمع شده و با این بضاعت کارش را در لیگ آغاز کرده است و میانه جدول است و خیلی جلوتر از ما اردو رفتند و کارشان را آغاز کردند اما می بینید که چطور نتیجه می گیرند. بروید سمت آنها و درباره آنها نظر بدهید. ما با این مشکلات دسته و پنجه نرم می کنیم و جایگاهمان اینجای جدول است اگر انتهای جدول بودیم صحبت شما درست بود. اعضای بیرونی باید کمک کنند نه اینکه هر کسی یک گوشه از آن را بکشد تا این تیم زمین بخورد. به نظر من این درست نیست.

 

در آسیا همه چیز در حال رشد است
اگر قرار است نفت نماینده آسیا باشد نباید به این شکل پا به این مسابقات بگذاریم، تیم ما باید تقویت  و بهتر شود تا یک نماینده شایسته در آسیا باشیم. کمااینکه عربستان با نماینده اش الهلال آمد و فکر می کردیم که پرسپولیس بتواند آن را شکست دهد ولی دیدید که چقدر تغییر کرده بود بازیکنان زیادی خریده بود، مربی اش را عوض کرده و تغییرات بسیاری داشت. در آسیا همه چیز دارد رشد می کند و ما هم نباید درجا بزنیم  و باید خودمان را به آنها برسانیم. اما برای رسیدن به آنها حمایت همه جانبه باید باشد، تغییرات تاکتیکی و پیشرفت فوتبالی را سرلوحه خود کنیم تا بتوانیم یک نماینده خوب در آسیا شویم.

 

باید بیرونی ها کمک حال ما باشند
اگر به من باشد می گویم تیم مان دارد آرام آرام رشد پیدا می کند و رو به جلو می رویم. اما اگر قرار باشد که من تنها این کار را انجام بدهم که خب نمی شود. باید عوامل باشگاه نیازها را برطرف کند اما اگر قرار باشد دست های من را ببندید و بندازید در یک استخر به من بگویید که کرال سینه برو که نمی توانم. باید برای موفقیت باشگاه همه نیازهای شما را برطرف کند. ما با مشکلات تیم را جمع کردیم و انصاف نیست. اگر ته جدول بودیم هم می گفتیم که آقا حرف نزن چون ما تیم را 3 روزه جمع کردیم و الان اینجا هستیم. این در حالی است که باز هم می گویم که خیلی از تیم ها هزینه های بسیار داشتند و اینجای جدول هستند. این به نظر شما بد است پس خیلی خوب. می خواهم بگویم که آن عزیزانی که بیرون هستند باید کمک حال ما باشند؛ تیم را باید حمایت کنند تا ما بتوانیم تمرینش بدهیم و بعد نتیجه بگیریم.

 

حق مالک بود که سرمربی تیم را انتخاب کند
من با صحبت شما در خصوص رفت و آمد من و علی کریمی موافق هستم اما در فوتبال رفت و آمد صورت نمی گیرد. با احترامی که برای علی کریمی قائلم می گویم که این تصمیم را مالک و مدیرعامل می گیرد و من می توانم به او بگویم چرا ایشان را کنار گذاشت و من را انتخاب کردید! این حق طبیعی آن آدم است که هر کسی را که می خواهد انتخاب کند. من نه آقای کریمی اگر قرار بود اینجا بنشینند حق را به مالک می دهم که هر کسی که می خواهد را انتخاب کند حالا من نه هر کس دیگری.

 

واقعا نمی خواستم برگردم 
سه روز دنبال من بودند و با من جلسه گذاشتند که برگردم و واقعا نمی خواستم برگردم اما از من خواهش کردند و گفتند شما این تیم را جمع کردید، ما به شما بدهکاریم و اگر آقای کریمی را نخواهیم باید یک مربی دیگری را استخدام کنیم و هزینه کنیم و چون قراردادم هنوز فسخ نشده بود تصمیم به برگشت گرفتم. من طلبکار بودم و باید پولم را می گرفتم  وبه خودم گفتم که کارم را انجام می دهم و پولم را می گیرم.

 

دیدگاه‌ها