کد خبر : 1467446 | 22 مهر 1396 ساعت 19:22 | 36.9K بازدید | 0 دیدگاه

دختران بسکتبال قربانی احتمالی بدقولی حامی مالی

فریاد مشحون: ٣ میلیارد طلبمان را بدهید

در حالیکه قرار بود هزینه های میزبانی بسکتبال در آسیا را یک حامی مالی پرداخت کند،بدقولی این ارگان و بدهی های بالا آمده، بسکتبال را در مرز ممنوعیت از حضور در مسابقات بین المللی برده.

فریاد مشحون: ٣ میلیارد طلبمان را بدهید

به گزارش "ورزش سه"، سال گذشته فدراسیون بسکتبال میزبانی آسیاچلنج را برعهده داشت که ظاهرا این بدهی مربوط به همان مسابقه هاست. چندی هم صحبت سر این است که اگر این بدهی پرداخت نشود تیم بسکتبال نوجوانان دختر از بازی های نوجوانان زیر 16 سال آسیا به میزبانی هند کنار گذاشته می شود. این رقابت ها 30 مهر آغاز می شود و تیم دختران ایران در سطح دو بازی های زیر 16 سال دختران آسیا به میدان می رود.


وقتی خبرنگار "ورزش سه" از محمود مشحون رییس فدراسیون بسکتبال در مورد دلیل این بدهی ها سوال کرد او گفت:« وقتی این ۵۰۰ هزار دلار را از ما می خواهند، تصور این است که اسپانسری وجود دارد. ما هم زمانی که قبول کردیم، به خاطر داشتن اسپانسرمان بود. شرکت مد نظر با ما قرارداد ۳.۵ میلیاردی امضا کرده است و فقط ۵۰۰ میلیون آن به دستمان رسیده است. در واقع ۳ میلیارد پولی که به ما متعهد شدند را ندادند و اگر پرداخت می شد که مشکلی نداشتیم. الان هم کار به شکایت و دادگاه کشیده شده است. این شرکت هم محکوم شده و اسنادش هم موجود است. بزرگترین کمک را درباره متعهد نبودن اسپانسرها به فدراسیون ها که اپیدمی شده، رسانه ها می توانند انجام دهند. شما نگاه کنید که ۲ نفر درباره عدم ورود تماشاگران میهمان نوشته اند و چه شری راه افتاده است. حالا اگر درباره این مساله نوشته شود، به ما کمک می کنند.»


بدقولی های این اسپانسر حالا بسکتبال ایران را به مرز محرومیت از رویدادهای بین المللی کشانده است. با این حال مشحون می گوید:« این موضوع کاملا مسجل است و اسنادش وجود دارد. شرکت مد نظر به بسکتبال خیانت کرده و ۳ میلیارد بدهکار است. مشکل اینجاست که فدراسیون ها هماهنگ نیستند. اگر همین شرکت به فدراسیون دیگری برود و اسپانسر شود، نمی گویند که تو با بسکتبال فلان کار را کردی و با تو قرارداد نمی بندیم؛ بلکه اگر ۱۰۰ میلیون بیشتر هم پرداخت کنند، استقبال از این شرکت می شود. به چه مناسبت اول مارکت پول ما را نمی دهد و سپس در فوتبال بهره برداری می کند. همه می دانند پول ما را ندادند؛ اما کسی نیست که جلوی این موضوع را بگیرد. الان تمام نگرانی ما حضور تیم بانوان در مسابقات قهرمانی آسیا است که امیدوارم با حمایت وزیر حل شود.»


این موضوع بدقولی اسپانسرها بارها برای ورزش ایران مشکلات بغرنجی را به وجود آورده است. آخرین نمونه آن میزبانی مسابقات جهانی شطرنج بود که این فدراسیون برای مدت کوتاهی به حالت تعلیق در آمده بود و حالا بسکتبال هم به این مشکل دچار شده است. قهرمانی در آن رقابت ها حالا با این اتفاق نگران کننده همراه شد تا یک بار دیگر مشکل بدقولی حامیان مالی برای تیم های ملی مشکل آفرین شود.


پیش از این رویداد اما تهدیدهایی از سوی فیباآسیا در این خصوص شنیده می شود که باز هم تردیدآمیز است. اصولا فیبا برای هشدار به فدراسیون های عضو نیاز به تهدید دائمی ندارد، بلکه یک بار طی نامه ای تخلفات فدراسیون مربوطه را اعلام می کند و در یک زمان معین منتظر پاسخ می ماند. اگر هم موضوع مالی است زمانی را برای دریافت مبلغ مطالبه شده در نظر می گیرد در حالی که در خصوص بدهی 325 هزار دلاری فدراسیون بسکتبال به فیباآسیا موضوع با تردید بین این نهاد بین المللی با فدراسیون بسکتبال مطرح است.


این دومین اعزام تیم دختران ایران بعد از تصویب بازی با حجاب توسط فدراسیون جهانی است و به لحاظ اینکه تحت نظارت مستقیم فیباآسیا برگزار می شود باید گفت نخستین آزمایش جدی برای بسکتبالیست های دختر نوجوان است.


به گفته مسئولان فدراسیون بسکتبال در آستانه اعزام تیم دختران به مسابقات قهرمانی آسیا، فیبا آسیا تهدید کرده است اگر این بدهی پرداخت نشود، تیم دختران ایران از حضور در رقابت های آسیایی منع می شوند. شنیده می شود تا قبل از پرداخت این بدهی هیچ تیمی از ایران نمی تواند در مسابقات بسکتبال آسیا شرکت کند.

دیدگاه‌ها