کد خبر : 1463544 | 03 مهر 1396 ساعت 14:16 | 17.4K بازدید | 0 دیدگاه

قبل از بازی حکم توقیف لباس ما را گرفته بودند؛

افاضلی: فدراسیون اجازه اشتباهات بزرگتر را ندهد

هومن افاضلی سرمربی تیم صبای قم می گوید که برای جلوگیری از اشتباهات داوری کمیته داوران باید نگاهی ویژه به اتفاقات دیدار صبای قم و گل گهر سیرجان داشته باشد.

افاضلی: فدراسیون اجازه اشتباهات بزرگتر را ندهد

هومن افاضلی سرمربی تیم صبای قم در گفت‌وگو با "ورزش سه" درباره کسب نتیجه تساوی مقابل گل‌گهر سیرجان و حواشی عجیب داوری این دیدار گفتگو کرد.

 


تیم ما نه پیش فصل داشته و نه یارگیری مناسب


شرایط تیم ما سخت و خاص است؛ برای اینکه پیش‌فصل نداشته‌ایم و باشگاه هم با وضعیت نامناسبی به آقای گل‌افروز مدیریت جدید منتقل شده است. تیمی که جمع شده نه تمرینات پیش فصل و نه یارگیری خوبی داشته است. ما سعی کردیم با 4، 5 بازیکن جدید قرارداد ببندیم و چند بازیکن هم که مدنظر ما بوده‌اند، نتوانستیم جذب کنیم تا با پتانسیل متوسطی مسابقات را ادامه دهیم و سعی کنیم با بازی دادن به جوانان این نواقص را برطرف کنیم.


روز به روز بهتر می شویم


در این سه بازی که من بوده‌ام با تیم‌های ملوان، ایرانجوان و گل‌گهر بازی داشتیم که هر سه تیم از تیم‌های مدعی هستند و فکر می‌کنم 3 روز سخت را مقابل این تیم‌ها به خصوص در بوشهر که شرایط آب و هوایی سختی دارد پشت سر گذاشتیم. برای بازی با ملوان 3 جلسه تمرین کردیم و از دقیقه 30 متوجه شدم بازیکنانم وسط زمین راه می‌روند و شرایط تاکتیکی و بدنی مناسبی نداریم. با این وجود طی این مدت فکر می‌کنم شرایط بهتری داریم و روز به روز هم بهتر می‌شویم.

 

دیروز پیشرفت خوبی در مالکیت و بازی فیزیکی داشتیم


دیروز ما در بخش مالکیت و شرایط فیزیکی پیشرفت قابل توجهی داشتیم. وقتی شما با 3 تیم مدعی بازی می‌کنید و بازی‌های مشکلی هم پشت سر می‌گذارید، شرایط سخت می‌شود؛ اما فکر می‌کنم ما روند رو به رشدی را پشت سر می‌گذاریم.


اشتباهات بازی دیروز عجیب بود!


این بازی جای بحث زیادی دارد؛ زیرا راجع به داوری اظهارنظر نمی‌کنم و سعی می‌کنم به تصمیمات آنها احترام بگذارم. آنها هم سعی می‌کنند بهترین کار را انجام بدهند؛ ولی گاهی مواقع اشتباهات رخ می دهد. اما تعداد و نحوه اشتباهات در بازی دیروز بسیار عجیب بود؛ طی این سال‌هایی که در فوتبال بوده‌ام تا به حال چنین چیزی را ندیده‌ام. من از تصمیمات کوچکی که می‌توانم راجع به آنها صحبت کنم می‌گذرم و راجع به تصمیمات بزرگتر صحبت می‌کنم.

 

دو پنالتی قابل بحث به ضرر ما گرفته شد


دو پنالتی به ضرر ما گرفته شد که یکی از آنها آفساید و دیگری جای بحث دارد. در دقایق پایانی داور وسط به کمک داور اشاره کرد که 4 دقیقه وقت تلف شده در نظر بگیرد؛ ولی در دقیقه 89 سوت را زد. درست در زمانی که ما تغییراتی انجام داده بودیم  و روند بازی به سود ما بود. طبیعتا این مساله سوال برانگیز است، وقتی داور متوجه شد تصمیم به ادامه بازی گرفت؛ ولی حالا تیم حریف نمی‌آمد.


قبل از بازی حکم توقیف لباس ما را گرفته بودند


تیم ما در شرایطی به این مسابقه وارد شد که قبل از بازی با حکم آمده بودند تا لباس‌های ما را توقیف کنند. بازیکن 17 ساله من که تا به حال پلیس ندیده بود پیش از بازی با این صحنه مواجه شد. هیچ جای دنیا همچنین چیزی ندیدم. توپ دو بار به دست بازیکنان حریف برخورد کرد و بعد هم گل شد؛ ولی داور دستور به ادامه بازی داد. باید به کمک داور بازی تبریک گفت که روی حرفش ایستاد.


فدراسیون اجازه ندهد اشتباهات بزرگتر تکرار شود


توصیه من به کمیته داوران این است که باتوجه به تجربیاتی که دارم و بخشی از عمرم را در فدراسیون پشت سر گذاشته‌ام از آنها خواهش می‌کنم این بازی را ببینند و اجازه ندهند اشتباهات بزرگتر از این تکرار شود. این داور جوان است و نباید سرمایه‌های داوری ما سوزانده شود؛ ولی نباید این اشتباهات هم تکرار شود. وقتی در یک بازی اینقدر اشتباهات دنباله‌دار وجود دارد ممکن است در داوری باب شود؛ ولی باید با نوع مدیریت و خبرگی داوران اینطور مسائل برطرف شود.


2بار به بازی برگشتیم


به تیمم افتخار می‌کنم که با اینکه دو بار غیرمنصفانه عقب افتاد و شرایط خوبی هم نداریم، توانست با تلاش و انرژی یک تساوی را به دست بیاورد؛ هرچند ما در این بازی به دنبال 3 امتیاز خانگی بودیم؛ ولی از بازیکنانم تشکر می‌کنم.

دیدگاه‌ها