کد خبر : 1463505 | 03 مهر 1396 ساعت 11:49 | 9.8K بازدید | 0 دیدگاه

فدراسیون جهانی کمیسیون ورزش پاک را تشکیل داد

اقدام برای جلوگیری از حذف وزنه برداری از المپیک

فدراسیون جهانی وزنه برداری اولتیماتوم IOC را مبنی بر احتمال کنار رفتن این رشته از المپیک جدی گرفت.

اقدام برای جلوگیری از حذف وزنه برداری از المپیک

به گزارش "ورزش سه"، فدراسیون جهانی وزنه‌برداری هیاتی شامل پنج متخصص که مستقل هستند به کار گرفت تا از ورزش پاک در وزنه برداری محافظت و جایگاه آن را در المپیک تثبیت کند.


کمیسیون ورزش پاک با حضور پنج متخصص مستقل از سوی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری تشکیل شده و دو متخصص از داخل فدراسیون نیز با این کمیسیون همکاری خواهند کرد.


این هیات به فدراسیون مشاوره لازم را خواهد داد تا بتواند در سه ماه آینده گزارشی درباره برنامه هایش برای مبارزه با دوپینگ ارائه دهد. سه متخصص این هیات آلمانی هستند که یکی از آنها رییس فدراسیون وزنه‌برداری آلمان است.


توماس باخ، رییس کمیته‌ بین‌المللی المپیک برای فدراسیون جهانی وزنه برداری شرط گذاشته که یک گزارش درباره برنامه‌هایش برای مبارزه با دوپینگ تهیه کند. این گزارش می‌تواند تعیین کننده حضور وزنه‌برداری در  المپیک پاریس ۲۰۲۴ باشد.


در ماه ژوئن توماس باخ به IWF تا دسامبر ۲۰۱۷ مهلت داد که این گزارش را تهیه کنند.


دیگر اعضای کمیسیون ورزش پاک عبارتند از: رییس فدراسیون وزنه‌برداری بلژیک، یکی از اعضای موسسه حقوقی بین‌المللی آمریکا، دبیر موسسه روابط بین‌المللی فدراسیون‌ها، استاد دانشگاه ورزش آلمان.
IWF در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کمیسیون می‌تواند به برداشتن تصمیم‌های نوآورانه و کارساز در زمینه دوپینگ در وزنه‌برداری کمک و ورزش پاک را تضمین کنند.

دیدگاه‌ها