کد خبر : 1463504 | 03 مهر 1396 ساعت 11:39 | 11.1K بازدید | 1 دیدگاه

ساعی: وزارت ورزش بخواهد، وارد انتخابات می شوم

تکواندوی ایران یک «رستم» می‌خواهد

پرافتخارترین تکواندوکار ایرانی هنوز تصمیمی برای حضور در انتخابات ریاست این فدراسیون نگرفته است.

تکواندوی ایران یک «رستم» می‌خواهد

به گزارش "ورزش سه"، یکی از پرافتخارترین ورزشکاران ایران که در رشته تکواندو ۲ طلا و یک برنز المپیک را در کارنامه دارد، بعد از پایان ماموریتش در شورای شهر یکی از کاندیداهای اصلی برای ثبت نام در انتخابات ریاست فدراسیون تکواندو به حساب می آید.


وزارت ورزش اعلام کرده دوره ریاست سیدمحمد پولادگر در فدراسیون تکواندو رو به اتمام است و نامزدهای انتخابات در دوره جدید از نیمه دوم مهرماه می توانند برای حضورشان در میان کاندیداهای نهایی ثبت نام کنند. 


حتما علاقه مندان تکواندو به یاد دارند که در دوره قبلی انتخابات هادی ساعی مجوز ورود به مجمع انتخاباتی را با وجود ثبت نام نگرفت. او به دلیل حضور در شورای شهر از نظر وزارت ورزش دوشغله شناخت می شد؛ اما بعد از گذشت ۴ سال و با خروج هادی ساعی از شورای شهر حالا او می تواند بار دیگر برای حضور در انتخابات ثبت نام کند. 


به همین بهانه با هادی ساعی که منتقد شماره یک مدیریت سیدمحمد پولادگر در فدراسیون تکواندو محسوب می شود، همکلام شدیم. مشروح صحبت های قهرمان سابق تکواندو با خبرنگار "ورزش سه" را در ادامه می خوانید.

 


درست کردن تکواندو یک «رستم» می خواهد


من هنوز تصمیمی برای ثبت نام جهت حضور در انتخابات ریاست فدراسیون تکواندو نگرفتم. با این حال معتقدم وضعیت فعلی تکواندو که اصلا مساعد نیست یک «رستم» می خواهد که از اول تا آخر آن را درست کند. طی روزهای آینده درباره حضور یا عدم حضور با توجه به رایزنی هایی که صورت می گیرد، تصمیم می گیرم. 

 


وزارتخانه باید بخواهد تا بیایم


اینطور نیست که من بدون اینکه علاقه ای ببینم، وارد انتخابات شوم. دوستان ۲۰ سال است که رییس هستند و نمی دانم چطور هیچ قانونی هم شامل حالشان نمی شود. می گفتند روسای فدراسیون ها ۳ دوره بیشتر نمی توانند بمانند؛ اما به نظر می رسد قانون دوشغله و بازنشسته و دیگر موارد فقط برای من و امثال من است. به هر حال برای اینکه وارد انتخابات شوم، وزارت ورزش باید بخواهد. من آبرویم را از سر راه نیاوردم که بخواهم آن را کف دستم بگذارم و وارد بازی دوستان شوم. باید علاقه وزارت ورزش برای تغییرات را ببینم و سپس تصمیم بگیرم.  

 


۴ سال قبل به من اجازه ورود ندادند


همان ۴ سال قبل که من برای انتخابات ثبت نام کردم، بی جهت جلوی حضورم را گرفتند. در همان مقطع نفرات دیگری هم در شورای شهر حضور داشتند و در فدراسیون ها هم بودند. حرف من این بود که اجازه دهید نتیجه انتخابات فدراسیون مشخص شود و سپس من تصمیم می گیرم. دقیقا این اتفاق برای دنیامالی در فدراسیون قایقرانی رخ داد؛ پس چرا به من اجازه ندادند؟ 

 


نگفتم وزیر پولادگر را برکنار کند


با وجود عملکرد ضعیفی که در راس فدراسیون تکواندو وجود دارد، من هیچوقت نگفتم پولادگر باید برکنار شود. به هر حال می دانیم اگر وزیر چنین کاری را انجام دهد، ممکن است برای این رشته تبعاتی داشته باشد. آنقدر حال تکواندو خراب است که دیگر دوست ندارم مشکلی اینچنینی برایش رخ دهد. حرف من این است که اگر می خواهند مشکل تکواندو حل شود، اجازه دهند افرادی که می توانند به تکواندو کمک کنند، به انتخابات وارد شوند. 

 


هیچ کس برای تکواندو باقی نمانده


می بینیم که دیگر پیشکسوتان برای فدراسیون اهمیتی ندارند و آنها همه را از اطراف خود دور کرده اند. مهیمن که استاد من بوده و باعث شده من به قهرمانی برسم، چند روزی است که در بیمارستان بستری شده و در کما به سر می برد؛ اما مسئولان فدراسیون اصلا خبر ندارند. کسی که مدیر تیمهای ملی تکواندو است، یک مدال هم در دوران حرفه ای اش ندارد؛ پس چه چیزی می خواهد به ملی پوشان یاد بدهد؟

 


خواستم برای اسبقی و خدابخشی پادرمیانی کنم اما...


بهنام اسبقی و مهدی خدابخشی چند ماهی است که بلاتکلیف هستند. این ۲ نفر با رنک خوب جهانی می توانند به تکواندو کمک کنند؛ اما به خاطر اختلافات شخصی بیرون مانده اند. الان فدراسیون و کادرفنی ماههاست تلاش می کنند با کلی هزینه برخی نفرات را وارد رنکینگ کنند که موفق نیستند. چند صد میلیون برای این نفرات هزینه شده است؟ وقتی اسبقی و خدابخشی قبلا برایشان هزینه شده و الان می توانیم از آنها استفاده کنیم، چرا بی توجه هستیم؟ خواستم برای بازگشت این ۲ نفر پادرمیانی کنم؛ اما اصلا برایشان مهم نبود. مهدی خدابخشی هنوز هم رنک ۵ دنیا است. 

 


فقط «به به و چه چه» دوست دارند


مدیر موفق کسی است که بتواند با مخالفانش هم کار کند، نه اینکه فقط تعریف و تمجید بشنود. پولادگر فقط کسانی را دوست دارد که برایش «به به و چه چه» کنند. با این کارها وضعیت تکواندو درست نمی شود. دنیا در حال پیشرفت است و ما درجا می زنیم.

 


چرا عاشورزاده نتیجه نمی گیرد؟

 

فرزان عاشورزاده بعد از یک سال و نیم یک مدال برنز در مراکش گرفته و دوستان خوشحال هستند. چرا او که هیچ کس در دنیا نمی توانست شکستش دهد، به این روز افتاده است؟ قبلا هم تکواندو از نظر زیرساختی چیزی نداشت و فقط یک لیگ و یک تیم ملی موفق بود. حالا همین ۲ مورد هم دیگر موفق نیست چون لیگی نداریم. مشکل از عاشورزاده نیست، بلکه مشکل از کادرفنی است که نمی خواهد او را آماده کند. 

 


عسگری در حد سرمربیگری تیم ملی است


فریبرز عسگری با تیم دوم تکواندو به چند رقابت اعزام شده و نتیجه خوبی به عنوان سرمربی گرفته است. در همین مسابقات داخل سالن با نفرات دوم نتایج خوبی گرفت. پس چرا از ظرفیت او استفاده نمی شود؟ مدیریت باید به این مسائل بپردازد و به این سوال ها جواب بدهد. فریبرز عسگری در حد سرمربیگری تیم ملی هست.

دیدگاه‌ها