کد خبر : 1458820 | 13 شهریور 1396 ساعت 12:46 | 15.4K بازدید | 0 دیدگاه

شکست رکورد آسیا توسط نائب قهرمان پارا دو و میدانی جهان

نکویی: حریف چینی‌ام کُپ کرده بود!

پرتابگر ایرانی توانست رکورد آسیا را در مسابقات پارادومیدانی جهانی بشکند و در گفت و گو با ورزش سه به جزئیات این اتفاق پرداخت.

نکویی: حریف چینی‌ام کُپ کرده بود!

به گزارش "ورزش سه"، روز شنبه و در بازی های لیگ باشگاهی  دو و میدانی ایران در مشهد، مهران نکویی مجد با پرتاب دیسک به مسافت ۴۳ متر و ۷۸ سانتیمتر توانست رکورد آسیا را بشکند و بار دیگر جواز حضور در بازی های جاکاراتا را کسب کند. این قهرمان کرمانشاهی که در ابتدای دوران ورزشی اش 7 سال دروازه بان فیکس تیم ملی فوتبال هفت نفره معلولان ایران بود. بعد از کسب مدال های متعدد وارد ورزش دو و میدانی شد تا با کسب مدال های رنگارنگ، اولین ورزشکار ایرانی لقب بگیرد که به صورت پیاپی در دو دوره از المپیک حضور یافته ودر دو رشته مختلف مدال کسب کرده باشد. البته نباید از قهرمانی های نکویی مجد قبل از پاراالمپیک غافل ماند؛ چرا که او در بازی های بین المللی امارات سال 2015 چندین مدال ارزشمند را در ماده های مختلف (یک طلا در پرتاب دیسک، یک نقره در پرتاب وزنه و یک برنز در پرتاب نیزه) برای تیم ملی معلولان ایران کسب کرد.


در ادامه صحبت های این قهرمان کرمانشاهی یعنی مهران نکویی مجد را با خبرنگار "ورزش سه" می خوانید:

 

* استراحتی به خود ندادم
مسابقات مشهد، مسابقات باشگاهی و انتخابی ورودی مسابقات آسیایی جاکارتا بود. البته من در مسابقات جهانی لندن وزنه را به متراژ 15 متر و 15 سانتی متر پرتاب کردم و در ورودی آسیا با پرتاب وزنه به طول 14 متر و 50 سانتی متر، هم سهمیه آسیا و هم سهمیه پاراالمپیک 2020 را کسب کردم. در مسابقات مشهد خواستم جزو دسته الف پارا المپیکی ها باشم و زمانی که از مسابقات جهانی برگشتم استراحتی به خود ندادم و تمرین کردم. آن زمان پیش خودم گفتم که باید بتوانم در مسابقات وردوی باشگاهی سهمیه را با متراژ خوبی کسب کنم که خداروشکر در انجام این کار موفق بودم و توانستم با متراز 43 متر و 78 سانتی متر دیسک را پرتاب کنم و رکورد آسیا را که 42 متر و 7 سانتی متر بود، بشکنم.

 

* در رشته و کلاس خود بهترین رکورد را کسب کردم
در مسابقات باشگاهی مشهد چون ورزشکاران زیادی شرکت نکرده بودند، من با آقای هردانی و کلاس های دیگر مانند (اف 44، اف 45) ادغام شدم. کسانی که شرکت کرده بودند از ورزشکاران مطرح بودند و سطح خوبی داشتند و خداروشکر توانستم در رشته و کلاس خودم بهترین رکورد را کسب کنم و فکر می کنم در کلاس ادغامی هم اول شدم ولی چون باشگاهی است فقط امتیاز را در نظر می گیرند.

 

* حریف چینی ام کُپ کرده بود!
در مسابقات پارا المپیک ریو خیلی سختی کشیدم ولی متاسفانه چون مربی ام اعزام نشده بود با وجود زحمات دوستان و مسئولینی که در آن مسابقات حضور پیدا کرده بودند تنها بودم. چون مربی بالای سرم نبود نتوانستم آن نتیجه ی لازم را کسب کنم و حقم پایمال شد و از طرفی به دلیل عدم نفوذ ایران در امر داوری نمی تواند در داوری مسابقات دخالت کند و حق ورزشکار خود را بگیرد. من رکوردی را که قبل از  ریو در مسابقات می زدم، 15 متر و 30 سانتی متر، 15 متر و25 سانتی متر و یا  15 متر و 20 سانتی متر بود و در آن مسابقات رقیب اصلی من و داور چینی بود. در پرتاب وزنه شما باید هنگام مسابقه  بدنت را آماده و گرم نگه داری و اجازه ندهی تا ضربان قلبت پایین بیاید و اگر این اتفاق بیفتد رکورد های شما پایین می آید.اگر فیلم مسابقه من در پارالمپیک را ببینید می توانید مشاهده کنید که 6 یا 7 دقیقه من را معطل کردند و هنگام مسابقه به من گفتند که اشتباها تو را برای پرتاب وزنه اعلام کرده ایم و زمان مسابقه تو الان نیست که این شرایط روی عملکرد من تاثیر داشت. به هر حال من با اختلاف یک سانتی متر و ناداوری چهارم شدم ولی از آن زمان قول دادم و به خودم گفتم که داوری هم می تواند در مسابقات یک نکته مثبت باشد و توباید کار خودت را انجام دهی و گوش به حرف کسی ندهی تا به هدفت برسی. زمانی که برگشتم در فکر چیزی جز هدفم نرفتم و تمریناتم را خیلی بهتر از قبل شروع کردم و در عرض 4 یا 5 ماه رکورد خودم را زدم و یک ماه بعد از آن در مسابقات جهانی با پرتاب 15 متر و 15 سانتی متر رکورد زدم که رقیب چینی من از این عملکردم کپ کرده بود و توانستم با این نتیجه عملکردم در ریو را جبران کنم.


* قول کسب رکورد بالاتری را به مردم عزیز ایران می دهم
به محض برگشت از بازی های جهانی هیچ استراحتی به خود ندادم و تمریناتم را از سر گرفتم و در مسابقات مشهد توانستم رکورد آسیا را بزنم. هنوز برنامه بازی های آسیایی جاکارتا به کمیته ملی پارا المپیک اعلام نشده تا ورزشکاران تکلیف خودشان را بدانند.قبلا اکثر کلاس ها و ماده ها مانند دیسک، وزنه و نیزه در بازی های آسیایی وجود داشتند ولی ممکن است وجود این ماده ها در این سری از بازی ها قطعی نباشد. اما در هر صورت از همین جا به شما و مردم عزیز ایران قول می دهم که در بازی های آسیایی جاکارتا رکورد خوبی را بزنم. ما تلاش خودمان را می کنیم تا بهترین نتیجه را بگیریم چون دوست داریم که زحماتمان بر باد نرود و برای خودمان و ملت ایران سربلندی به ارمغان بیاوریم.

دیدگاه‌ها