کد خبر : 1458205 | 10 شهریور 1396 ساعت 12:55 | 20.7K بازدید | 0 دیدگاه

رئیس سابق یونایتد:

ونگر گزینه اصلی جانشینی فرگوسن بود

مارتین ادوارد، رئیس سابق منچستریونایتد مدعی شد که این باشگاه قصد داشت در سال 2001، آرسن ونگر را جانشین سرالکس فرگوسن کند.

ونگر گزینه اصلی جانشینی  فرگوسن بود

به گزارش "ورزش سه"، فرگوسن در فصل 01-2000 اعلام کرده بود که قصد دارد بازنشسته شود و باشگاه به دنبال جانشین‌ برای او بود. حال ادوارد مارتین که بین سال‌های 1980 تا 2002 رئیس باشگاه بود، مدعی شد که گزینه اصلی آنها برای جانشینی فرگوسن، آرسن ونگر فرانسوی بود.

 

1238756

 

 

او گفت:" باید بگویم که تصمیم فرگوسن برای بازنشستگی همه ما را شوکه کرده بود. وقتی متوجه شدم که او در این رابطه جدی است و تصمیمش را گرفته، با هیئت مدیره جلسات بسیاری برگزار کردیم که جانشینی مناسب برای او پیدا کنیم. گزینه اصلی ما آرسن ونگر بود که از سال 1996هدایت آرسنال را برعهده گرفته بود. ونگر عملکرد بسیار موفقی داشت، به خصوص اینکه در فصل اولش موفق شد دو جام کسب کند. با اینکه او روزهای سختی را سپری می‌کند ولی در آن موقع روزهای خوبی داشت و گزینه اصلی ما برای جانشینی الکس بود. قطعا گزینه اول من بود.

 

ونگر نیز نسبت به این موضوع ابراز تمایل کرد و قصد داشت با من و پیتر کنیون(مدیر اجرایی سابق یونایتد) در خانه اش در لندن ملاقات کند و به پیشنهاد ما گوش دهد. در حقیقت چندین ملاقات در آن موقع بین ما صورت گرفت و احتمال حضورش در یونایتد بالا بود. ولی به نظرم ونگر به دیوید دین(نایب رئیس سابق آرسنال) احساس وفاداری داشت. او به دیوید خیلی نزدیک بود و به همین علت در نهایت پیشنهاد ما را رد کرد. او حس می‌کرد که پروژه ای را با آرسنال آغاز کرده و تعلق خاطرش به باشگاه نیز فوق العاده بود؛ به همین علت در نهایت در آرسنال ماند."

دیدگاه‌ها