کد خبر : 1457671 | 07 شهریور 1396 ساعت 23:20 | 216.2K بازدید | 0 دیدگاه

بازگشت امارات به جمع مدعیان؛

امارات ٢ - عربستان ١؛ غافلگیری و رویایی که کابوس شد!

تیم امارات با انجام یک بازی غافلگیر کننده شکست تلخی را به عربستان تحمیل کرد ، شکستی که بیش از همه باعث خوشحالی استرالیا شد

امارات ٢ - عربستان ١؛ غافلگیری و رویایی که کابوس شد!

به گزارش "ورزش سه"، در نخستین بازی از هفته نهم مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی 2018 در قاره آسیا در گروه B تیم‌های امارات و عربستان از ساعت 21 امشب در ورزشگاه هزاع بن زاید ابوظبی به مصاف هم رفتند که به دلیل 16 امتیازی بودن شاگردان فن مارویک و 10 امتیازی بودن تیم میزبان شایعاتی مطرح بود که احتمال دارد اماراتی‌ها در این دیدار نتیجه نگیرند تا عربستانی‌ها با خیال راحت در دیدار پایانی مقابل ژاپن به میدان بروند ولی این اتفاق نیافتاد.

 

1238238


عربستان که در مسابقه رفت به پیروزی 3 بر صفر رسیده بود، امشب هم با گل نواف العابد در دقیقه 20 از روی نقطه پنالتی پیش افتاد اما علی احمد مبخوت کمتر از یک دقیقه بعد ارسال سمت راست زمین توسط احمد طارق را بعد از یک کنترل عالی و چرخش، با شوت پای راست داخل محوطه تبدیل به گل کرد تا کار به تساوی کشیده شود.

 

1238241


امارات که به دنبال خلق شگفتی در حضور تماشاگران‌اش بود، در دقیقه 60 با شوت پُر قدرت و تماشایی احمد خلیل از پشت محوطه جریمه به کنج دروازه عبدالله المعیوف، از عربستان پیش افتاد و توانست برتری خود را تا پایان حفظ کند و به پیروزی 2 بر یک دست یابد.

 


نکته جالب توجه دیگر درباره پیروزی اماراتی‌ها، عدم حضور عمر عبدالرحمان در فهرست این تیم بود.

 

1238240


در گروه B مرحله مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا ژاپن با 17 امتیاز صدرنشین است و عربستان با یک بازی بیشتر و البته تفاضل گل بهتر نسبت به استرالیا که هر دو تیم 16 امتیازی هستند، در رده دوم جای دارد و امارات با برد بزرگی که امشب به دست آورد، 13 امتیاز دارد و مثل عربستان، یک مسابقه بیشتر از دیگر حریفان‌شان انجام داده است.

 

1238239


خالد عیسی، طارق احمد، مهند سالم، علی احمد مبخوت(62- سالم صالح)، احمد برمان(72- محمد عبدالرحمان)، اسماعیل مطر(76- حبیب فاردان)، احمد خلیل، خمیس اسماعیل، محمود خمیس، محمد فوزی و محمد احمد نفراتی بودند که در این بازی برای امارات بازی کردند و در ترکیب عربستان نیز عبدالله المعیوف، یاسر الشهرانی، عمر هوساوی، اسامه هوساوی، منصور الحربی، عبدالله الخبیری(81- ناصر الخیبری)، سلمان الفرج، یحیی الشهری(71- سالم الدوساری)، نواف العابد(67- فهد الموالد)، تیسیر الجاسم و محمد سهلاوی حضور داشتند.

 

*گره کور صعود

 

در حال حاضر معادلات این گروه کاملا پیچیده شده و شرایط وابسته به سه بازی حساس سه تیم مدعی صعود است.

 

در این هفته و در یک بازی بسیار کلیدی ژاپن و استرالیا مقابل یکدیگر به میدان می روند که نتیجه این بازی تاثیر زیادی در صعود دو تیم از سه تیم مدعی خواهد داشت.

 

اگر استرالیا بازنده دیدار در مقابل ژاپن نباشد، با پیروزی هفته آینده مقابل تایلند می تواند به طور مستقیم به جام جهانی روسیه صعود کند.

 

همچنین ژاپن و عربستان آخرین مسابقه گروه را برگزار می کنند که این دیدار نیز از اهمیت فوق العاده برخوردار است و با انجام این سه مسابقه تکلیف این گروه، دو تیم صدرنشین و تیم حاضر در پلی آف روشن خواهد شد.

 


نکته جالب اینکه با پایان بازی جنگ لفظی شدیدی بین هواداران تیم ملی عربستان و امارات آغاز شده که این بازی را تبدیل به ترند اول شبکه های اجتماعی کرده است.

 

امارات که در حال حاضر تیم چهارم این گروه است در هفته آخر با عراق بازی دارد و تحت شرایطی می تواند به پلی آف صعود کند که یک معجزه آنها را به رده دوم برساند؛ این امر محال به نظر می رسد.

 

1238246


طبق قوانین فیفا امتیاز و تفاضل گل، شاخصه اصلی تیم ها برای صعود به جام جهانی محسوب می شوند.

دیدگاه‌ها