کد خبر : 1457233 | 05 شهریور 1396 ساعت 21:33 | 132.8K بازدید | 0 دیدگاه

رقص پرچم سه رنگ بر شانه جوان های بلندبالا

امیدهای والیبال ایران قهرمان جهان شدند

تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در هشتمین و آخرین مسابقه خود در رقابت های قهرمانی جهان موفق به شکست روسیه شد تا برای دومین بار به مدال طلای این رقابت ها دست یابد.

امیدهای والیبال ایران قهرمان جهان شدند

به گزارش "ورزش سه"، ایران  در دیدار نهایی این رقابت ها به مصاف روسیه رفت و سه بر یک به پیروزی رسید تا با هشت پیروزی متوالی قهرمان این رقابت ها شود. تیم ایران در این رقابت ها 24 ست حریفان خود را شکست داد و تنها در سه ست مغلوب شد.


شاگردان محمد وکیلی سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در ست سوم 25 بر 21 مغلوب روسیه شدند اما در ست های اول، دوم و چهارم به ترتیب با امتیازهای 25 بر 20، 25 بر 23 و 25 بر 20 روسیه را شکست دادند.


ملی پوشان نوجوان ایران در دیدارهای قبلی (دور مقدماتی) موفق به شکست ایتالیا (سه بر دو)، مکزیک (سه بر صفر)، چین (سه بر صفر) و جمهوری چک (سه بر صفر) شده بودند و در دیدار مراحل اول و دوم پلی آف نیز ترکیه و برزیل را سه بر صفر شکست داده بودند. تیم ایران در مرحله نیمه نهایی نیز کره جنوبی را سه بر صفر از پیش رو برداشت.


*محمد وکیلی سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در ابتدای مسابقه با ترکیه از ترکیب مهدی جلوه، امیرحسین توخته، امیرمحمد فلاحت‌خواه، مرتضی شریفی، امیرحسین اسفندیار، پوریا یلی و محمدرضا حضرت پور استفاده کرد.


ست اول:


در ابتدای ست نخست رقابت دو تیم بسیار نزدیک به یکدیگر شروع شد و این روند تا امتیاز 13 نیز ادامه داشت اما ایران کم کم با تمرکز موفق به افزایش امتیازهای خود نسبت به روسیه شد؛ به گونه ای که وقت استراحت فنی دوم 16 به 14 به ایران رسید. در نهایت این ست 25 بر 20 به سود ایران پایان یافت.

 

1237924


ست دوم:


در ست دوم نیز روس ها تلاش زیادی برای کسب امتیازات بیشتر از ایران داشتند اما رقابت به صورت پایاپای پیش رفت. در امتیاز 4 بر 4 روس ها چند امتیاز متوالی به دست آوردند و محمد وکیلی وقت استراحت درخواست کرد. وقت استراحت نخست ست دوم نیز 8 بر 6 به روسیه رسید. در ادامه تیم ایران فاصله امتیازات خود را با روسیه کاهش داد و وقت استراحت دوم 16 بر 12 به ایران رسید. اما روس ها در ادامه مسابقه بسیار سرسختی کردند و امتیازها را آسان واگذار نمی کردند و در امتیاز 22 دو تیم برابر شدند. در نهایت این ست نیز 25 بر 23 به سود ایران تمام شد تا نوجوانان کشورمان برای قهرمانی در جهان تنها نیاز به امتیاز یک ست دیگر داشته باشند. 


ست سوم:


در ست سوم نخستین امتیاز به تیم ایران رسید. در امتیاز یک بر یک توخته از ناحیه مچ پا مصدوم شد تا تیم ایران با مشکل روبرو شود و فیض امام دوست وارد زمین شد. وقت استراحت فنی نخست این ست 8 بر 5 به روسیه رسید. در امتیاز 9 بر 8 به سود روسیه، توخته به بازی برگشت. در امتیاز 12 بر 8 به سود روسیه، وکیلی وقت استراحت درخواست کرد. وقت استراحت دوم فنی 16 بر 12 به روسیه رسید. در نهایت تیم ایران نتیجه این ست را 25 بر 21 واگذار کرد تا مسابقه از نظر ست شماری دو بر یک به سود ایران شود. ایوان کوزنتکوف بازیکن شماره یک روسیه نقش زیادی در برتری این تیم در این ست داشت.

 

1237925


ست چهارم: 


ست حساس چهارم نیز به صورت بسیار نزدیک پیگیری شد و بازیکنان روسیه در مجموع در دفاع عملکرد خوبی داشتند؛ به گونه ای که در این تکنیک و در سه ست قبلی سه برابر تیم ایران امتیاز گرفته بودند. وقت استراحت فنی نخست این ست 8 بر 6 به روسیه رسید. عملکرد داور هم اعتراض دو تیم را به دنبال داشت. ایران دو امتیاز متوالی به دست آورد تا دو تیم در امتیاز هشت برابر شوند. در امتیاز 11 بر 10 به سود ایران سرمربی روسیه درخواست وقت استراحت کرد. وقت استراحت فنی دوم نیز 16 بر 14 به ایران رسید تا ملی پوشان آماده قهرمانی باشند. در نهایت این ست 25 بر 20 به سود ایران تمام شد تا ایران برای دومین بار قهرمان رده سنی نوجوانان جهان شود.
نخستین قهرمانی در سال 2007 به دست آمده است و بعد از 10 سال این مقام تکرار شد.

 

1237859

 

1237860

دیدگاه‌ها