کد خبر : 1452093 | 14 مرداد 1396 ساعت 15:29 | 13.7K بازدید | 0 دیدگاه

خاموشی فوق ستاره اوکراینی بوکس بعد از 22 سال

ولادیمیر کلیچکو، قهرمان سابق مسابقات بوکس حرفه‌ای سنگین‌وزن، بازنشستگی خود را اعلام کرده است.

خاموشی فوق ستاره اوکراینی بوکس بعد از 22 سال

به گزارش "ورزش سه"، ماه آوریل سال جاری  مشت‌زن ۴۱ ساله اوکراینی در پی شکست از آنتونی جاشوا عنوان قهرمانی(WBA) خود را از دست داد.


ولادیمیر کلیچکو این فرصت را داشت که برای پس‌گرفتن عنوان قهرمانی دوباره با جاشوا مبارزه کند. اما، قهرمان سابق کمربندهای (WBO)،(IBF)،(WBA) تصمیم گرفت پس از ۶۹ مبارزه حرفه‌ای، دستکش‌های خود را آویزان کند.


ولادیمیر کلیچکو درباره تصمیم خود گفت: "به همه آرزوهایی که داشتم، رسیده‌ام. و حالا می‌خواهم شغل دوم خودم را بعد از ورزش شروع کنم.


ولادیمیر کلیچکو یک سیاستمدار اوکراینی  ومشت زن اوکراینی است. قهرمان سابق بوکس حرفه‌ای سنگین وزن جهان در ارگان‌های (WBO)،(IBF)،(WBA) و(IBO) است.


 وی در مبارزه با تایسون فیوری انگلستانی در هفتم آذر ۱۳۹۴با شکست در امتیازات بعد از دوازده راند؛ تمامی افتخاراتش را به وی داد تا نتواند برای نوزدهمین بار از عناوین خود دفاع کند.


کلیچکو در بازی های المپیک تابستانی سال  1996 در اتلانتا موفق به کسب مدال طلای بوکس رده فوق سنگین وزن شد.


ولادیمیر کلیچکو در آوریل سال 2010 با شکست کریس برد، موفق به دریافت کمربندهای قهرمانی(IBF) و(ABO) شد.

 

1233428


وی در فوریه سال 2008 با شکست قهرمان روسی (WBO)، سلطان ابراهیمف در ورزشگاه مدیسن اسکوئر گاردن تعداد کمربندهای جهانی خود را به عدد سه رساند.


در ژوئیه سال 2011 با غلبه بر دیوید هی، کمربند ارزشمند(WBA) را نیز به تالار افتخارات خود اضافه کرد.


لازم به ذکر است که او هشتمین مشت زنی است که توانسته در دوران ورزشی خود،قهرمانی سنگین وزن را به مدت طولانی حفظ کند.


اما فعالیت های این مشت زن اوکراینی فقط به رینگ بوکس ختم نمی شود.او علاوه بر داشتن دکترای تربیت بدنی فعالیت هایی در عرصه سیاست نیز دارد.


او که  در حال حاضر عنوان شهردار کیف را داراست،یک عضو سابق پارلمان اوکراین بوده است.همچنین کلیچکو رهبر سابق پوروشنکو بلوک پترو است.

دیدگاه‌ها