کد خبر : 1427378 | 24 تیر 1396 ساعت 13:37 | 91.3K بازدید | 0 دیدگاه

پشت مدال کیمیا پناه گرفته اند

حمله ناگهانی هادی ساعی به فدراسیون تکواندو

هادی ساعی می گوید پس از المپیک هر بار حرفی به زبان آوردم گفتند او نظرات مغرضانه می دهد و وقتی سکوت کردم عده ای دیگر گفتند ساعی به دنبال سهم خواهی است و با فدراسیون تکواندو زد و بند کرده است.

حمله ناگهانی هادی ساعی به فدراسیون تکواندو

به گزارش "ورزش سه"، هادی ساعی که یکی از پرافتخارترین ورزشکاران ایران در ادوار مختلف المپیک محسوب می شود این روزها، دورادور عملکرد تکواندوی ایران را زیر نظر دارد، پس از نتایج تیم ملی در رقابت های جهانی و سوالات متعددی که به جهت ناکامی تکواندوکاران از وی پرسیده می شد در یک نشست مطبوعاتی به صحبت پرداخت. او در این نشست پس از صحبت های خود با سوالات خبرنگاران مواجه شد و به پاسخگویی پرداخت. 

 

 

گفتند ساعی نظرات مغرضانه می دهد

اتفاقاتی در تکواندو رخ داد و من تصمیم نداشتم درباره آنها صحبت کنم و به همین دلیل سکوت کردم، قبل از این هم در المپیک اتفاقاتی رخ داد و بعد از المپیک نظرات فنی را اعلام کردم که گفتند ایشان نظر مغرضانه می دهد و می خواهند فدراسیون را خراب کند، سه سال است که پایم را در خانه تکواندو نگذاشتم، چون نمی‌خواستم برای این رشته اتفاق بدی رخ دهد. برخی مواقع نبودن کمک می‌کند، سعی کردم نباشم تا دوستان با آرامش کار کنند، اما متاسفانه این اتفاقات رخ نداد.

 

 

دوست داشتم بحث دو طرفه کنیم

خیلی دوست داشتم در نشست امروز اعضای فدراسیون نیز حضور داشته باشند تا جلسه به صورت دو طرفه پیش برود، اما این اتفاق نیفتاد، با توجه به تماس هایی که خبرنگاران مختلف با من می گرفتند ترجیح دادم این نشست را برگزار کنم تا بتوانم پاسخ همه را یک جا بدهم، دوست ندارم یک طرفه به قاضی بروم، اگر دوستان بودند در این نشست به نتایج بهتری می رسیدیم و می توانستیم نظراتمان را به اشتراک بگذاریم، فدراسیون تکواندو بارها نشست گذاشت، اما منتقدان را دعوت نکرد، قطعا کارشناسانی که از فدراسیون انتقاد می کنند غرضی ندارند.

 

 

دیدم صلاح نیست از تکواندو کنار رفتم

من در تکواندو به هر چیزی که خواستم، رسیدم و اصلا به دنبال جایگاه و پست نیستم. مطمئن باشید اگر دنبال پست باشم به دلیل مسئولیتی که می آورد باید از خودم هزینه کنم، سه سال مدیر فنی تیم‌های ملی بودم تمام قد در کنار بازیکنان و حتی نوجوانان قرار داشتم. در این سه سال همه دوستان شاهد بودند که موثر بودم. وقتی اتفاقاتی در تکواندو رخ داد احساس کردم صلاح نیست در تکواندو باشم و به همین دلیل کنار رفتم البته فدراسیون هم راغب نبود من در کنار تکواندو باشم چرا که از انتقاد خوششان نمی آید، من هم به دلیل اینکه تکواندو را دوست داشتم نمی خواستم همکاری کنم و به همین دلیل در عرض سه سال گذشته حتی پایم را هم در خانه تکواندو نگذاشتم، می خواستم ببینم واقعا تیم ملی تکواندو می تواند موفق شود یا خیر که دیدیم موفق نشد.

 

 

اگر به ریو می رفتم همه تقصیرها به گردن من می افتاد

حتی در المپیک هم شرایط برایم مهیا بود تا در کنار ملی‌پوشان باشم اما نرفتم. در حال حاضر خوشحالم که نرفتم چون نتایج طوری رقم خورد که اگر می‌رفتم این اتفاقات بر دوش من می‌افتاد. به هر حال آقایان به دنبال این هستند که همیشه ناکامی را به گردن ورزشکار و مربی بیندازند، من پیش از این با تیم ملی نوجوانان و بزرگسالان نشان دادم که به دنبال موفقیت تیم های ملی هستم.

 

 

حرفی نزدن اما خیلی گفتند ساعی زد و بند کرده است

البته اکنون می بینم که کنار ماندن ضرر دارد، پس از اینکه سکوت کردم و اظهارنظری نکردم برخی‌ها گفتند چرا هادی ساعی سکوت کرده ؟ در شبکه‌های اجتماعی مطالبی را نوشتند که ساعی به دنبال سهم خواهی است و گفتند که هادی ساعی با فدراسیون زد و بند کرده و سکوت کرده است. نه، اینطور نبوده من با کسی نبسته‌ام و در تکواندو به هر چه که می‌خواستم رسیده‌ام من هر چه که دارم به لطف خدا از تکواندو است.

 

 

همه چیز داریم جز همدلی

همه بچه‌ها در تیم ملی زحمت کشیدند و تلاش کردند من کنار آنها بودم و مسابقات آنها را از نزدیک دیدم هیچ وقت مربی دوست ندارند که بازیکنش ببازد و یا اینکه بازیکنی دوست ندارد که در مسابقه‌ای شکست بخورد. همه تلاش کردند تا تیم نتیجه بگیرد به هر حال یک تیم بزرگ مثل تکنواندوی ایران آدم‌های بزرگ می‌خواهد، تنها نمی‌شود کار کرد، من دلم برای مهدی بی‌باک سوخت. شما ببینید در طول این همه سال هرچه در تکواندو کسب شده با همدلی بوده است. اما من امروز این همدلی را در تیم ملی نمی‌بینم. ما در گذشته خوابگاه، سالن و غذا هیچکدام شرایط خوبی را نداشتند اما الان همه چیز داریم اما نتایج را نمی‌توانیم کسب کنیم ما در بدترین شرایط بهترین نتیجه را کسب می‌کردیم اما امروز با توجه به اینکه تکواندو هیچ مشکلی از لحاظ امکانات ندارد اما عدم همدلی باعث شده اتفاقات خوبی رخ ندهد.

 

 

حق من بود اما کرمی را معرفی کردند

من 8 سال عضو کمیسیون ورزشکاران فدراسیون جهانی بودم. در آن مقطع IOC از همه فدراسیون‌ها می‌خواست یک کمیسیون تشکیل دهند. من رئیس کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک ایران هستم تنها کمیسیونی که می‌تواند با IOC ارتباط مستقیم داشته باشد همین کمیسیون است. این کمیسیون در مجمع انتخابات ریاست کمیته ملی المپیک 6 رای دارد و در واقع 10 درصد از رای انتخابات کمیته ملی المپیک برای کمیسیون ورزشکاران است. فدراسیون جهانی آمد و این کمیسیون را در مقر فدراسیون جهانی تشکیل داد و از کشورها خواست شاخص‌ترین ورزشکار خود را معرفی کنند اما اتفاق بدی رخ داد و دوستان یوسف کرمی را به جای من معرفی کردند به هر حال همه می‌دانید که این حق من بوده‌ چون شاخص‌ترین قهرمان المپیکی ایران هستم.

 

 

همه فکر می کردند من از ایران معرفی شده ام

این بار در فدراسیون جهانی جلسه‌ای برای انتخاب اعضای کمیسیون ورزشکاران بود من برای اینکه یوسف کرمی رای بیاورد به همراه دوستان تلاش کردیم. متاسفانه او تنها یک رای کم آورد و یک نفر از فرانسه به جای او انتخاب شد. این پست برای کشورمان بسیار مهم بود. در آنجا هر کسی که من را می‌دید تصور می‌کرد از ایران بنده معرفی شدم، به طور مثال پاسکال جانتی به من گفت اگر تو نامزد می شدی من اصلا پا پیش نمی گذاشتم.

 

 

اردن دو نماینده در هیات اجرایی دارد اما از ایران دریغ از یک نفر

پولادگر هم در کره جنوبی در انتخابات شورای اجرایی نتوانست رای بیاورد. او حتی نتوانست برای یوسف کرمی در کمیسیون ورزشکاران لابی کند و این واقعا جای تاسف دارد. متاسفانه با توجه به اینکه اردن هیچ جایگاهی در تکواندو ندارد در آن مقطع که پولادگر در کمیته اجرایی حضور داشت، اردنی‌ها یک مدال المپیک نداشتند آنها این دوره هم به عنوان نماینده آسیا انتخاب شدند. اردن یک نماینده بانوان در هیات اجرایی فدراسیون جهانی دارد اما ما که در تکواندو رزومه داریم حتی یک نفر هم در هیات اجرایی نداریم، آنها دو نماینده دارند اما ما آرزو داریم تنها یک نماینده داشته باشیم. 

 

 

بی باک انتخاب شورای کمیته فنی نبود

 تا جایی که بنده اطلاع دارم و در جریان هستم در انتخاب سرمربی در شورای کمیته فنی رای‌گیری به نفع مهدی بی‌باک نبود. از آنجایی که مدیریت فدراسیون تکواندو مشورتی نیست، هر کسی که تحت کنترل پولادگر باشد می‌تواند با او کار کند. این اتفاق خوبی نبود چرا که بی‌باک از قهرمانان سابق کشورمان است و آدم کوچکی نبود. او در عرصه مربیگری تجربه‌هایی دارد اما به تنهایی نمی‌تواند تیم‌ را هدایت کند در کنار او باید مشاورهای خوبی باشد. افشار و علیرضا و نصرآزادانی در کنار او هستند. افشار تجربه مربیگری در تیم ملی را دارد اما نصر کم تجربه است و بسیار بازیکن منظمی است.

 

 

تمام کارها بر دوش بی باک، نصرآزادانی و افشار بود

زمانی که من در کنار بازیکنان بودم تا کنار زمین بازیکنان را همراهی می‌کردم و در تمرینات، مسابقه و ... در کنار آنها بودم. من در کره دیدم همه کارها را بی‌باک، نصرآزادنی و افشار انجام می‌دادند. کارهایی را آنها انجام می‌دادند که اصلا برعهده آنها نبود. مربی که نباید کارهای تدارکاتی را انجام دهد.

 

 

مدیر تیم های ملی برای خود دبیر دارد!

در حال حاضر ببینید مدیر تیم های ملی کیست؟ متاسفانه مدیر فعلی تیم‌های ملی کوچکترین افتخار را در تکواندو ندارد، در کره جنوبی خیلی از بچه‌ها از عملکرد و رفتار و ... ناراضی بودند. بی‌باک هم نمی‌توانست با مدیر تیم‌های ملی کار کند و تعامل خوبی با هم نداشتند. شما ببینید که ایشان جای ذوالقدر آمده است با آنها همه افتخارات، در این پست هیچ وقت ذوالقدر و یا نفرات دیگر برای خود دبیر انتخاب نکرده بودند اما شاهدیم در حال حاضر مدیر تیم‌های ملی دبیر دارد این در حالیست که بنده و ذوالقدر به تنهایی جور تیم را می‌کشیدیم.

 

 

پشت مدال کیمیا پناه گرفته اند

مربیان تیم ملی ادعا می‌کنند قرعه مسابقات خوب نبود تمام اینها بهانه است. من بی‌باک را دوست دارم اما شما نگاه کنید بچه‌های ما نفرات نخست رنکینگ در  اوزان خود بوده‌اند و تا سکو قرعه سختی نداشتند. اینکه فدراسیون پشت مدال علیزاده پناه گرفته کاملا کار اشتباهی است. کار علیزاده در مسابقات المپیک و جهان بزرگ بود و افتخار بزرگی است و من این موضوع را تایید می‌کنم. من در مسابقات جهانی در صحنه‌ای شاهد بودم که به یکباره علیزاده توانایی خود را از دست داد و پس از بازگشت مشخص شد که موضوع چیست. آقایان روی مدال علیزاده مانور می‌د هند اما در مجموع که می‌خواهند از رده‌بندی بگویند، مدعی می‌شوند که بانوان را کنار بگذارید و رده‌بندی را اعلام می‌کنند. تکواندو در مسابقات جهانی جایگاه یازدهم را کسب کرده است.

 

 

به وزیر ورزش اطلاعات غلط می‌دهند

متاسفانه اطلاعات اشتباه به وزیر ورزش می‌دهند و او هم در صحبت‌های خود اطلاعات اشتباه را رسانه‌‌ای می‌کند. من به وزیر ورزش حق می‌دهم چون هر چه مشاورانش به او گزارش دهند را قبول می‌کند و در صحبت‌های خود مطرح می‌کند. آنها رفتند گفته‌اند افرادی که انتقاد می کنند به دنبال گرفتن فدراسیون و تیم ملی هستند. به هر حال من از صحبت‌هایی که وزیر ورزش می‌کند، تشکر می‌کنم اما از اطرافیان درخواست می‌کنم اطلاعات غلط ندهند. امیدوارم وزیر ورزش منتقدان را ببیند. من نمی‌خواهم برای وزیر ورزش تعیین تکلیف کنم اما به هر حال صدای خانواده تکواندو درآمده و امیدوارم منتقدان دیده شوند. من انتظارم از آقایان که به وزیر ورزش مشاوره می‌دهند این است حداقل به جای دفاع کورکورانه از هر رشته‌ای و فدراسیونی همه منتقدان را به دور هم جمع کند و در مورد  تمام رشته‌ها به عنوان کارشناس استفاده کند اینکه همه بد باشند اصلا خوب نیست. 

 

 

از داورزنی انتظار یک جلسه داشتم

از داورزنی معاون ورزش قهرمانی انتظار داشتم که برای یکبار هم که شده هادی ساعی را به دفتر خود دعوت کند و درمورد کلان ورزش نظرخواهی کند و بعد از آن درمورد تکواندو نیز با هم صحبت کنیم. او با توجه به پستی که در وزارت ورزش و جوانان دارد باید از من که به عنوان پرافتخارترین ورزشکار المپیکی ایران هستم، دعوت می‌کرد و درمورد همه مسائل ورزش تکواندو با هم صحبت می‌کردیم. او تجربه زیادی در ورزش دارد اما تکواندو ورزش تخصصی است. شاید فوتبال را همه مردم بتوانند تحلیل کنند و در کوچه و خیابان هم این اتفاق رخ می‌دهد. والیبال هم به  این شکل است مردم می‌توانند آن را با راحتی تحلیل کنند اما تکواندو یک ورزش تخصصی است.

 

 

نماینده کمیته ملی المپیک به پیشنهاد پولادگر انتخاب شده است

یک نکته مهمی درباره کمیته ملی المپیک وجود دارد، نماینده کمیته ملی المپیک که سالیان سال است به پیشنهاد پولادگر انتخاب شده و اتفاقاً از دوستان خوب من هم است و مربی من بوده. او چطور می‌تواند از فدراسیونی انتقاد کند که عضو کمیته فنی آن فدراسیون است؟ این هم یک نوع تخلف است که در تکواندو رخ می‌دهد.

 

 

 

از زمانی که نامزد شدم گفتند هادی بداخلاق است!

زمانی که می‌خواستم در انتخابات فدراسیون تکواندو شرکت کنم، در مورد این موضوع از پولادگر و ذوالقدر اجازه گرفتم. من زمانی که تکواندو کار می‌کردم برای فدراسیون از منابع مختلف پول می‌آوردم اما همین‌که آنها متوجه شدند من می‌خواهم در انتخابات فدراسیون تکواندو شرکت کنم همه جا گفتند هادی ساعی بد است. واقعاً من تا روز قبلی که با آقایان صحبت کنم فکر می‌کردم با آنها خوب هستم اما همین‌که متوجه شدند من می‌خواهم در انتخابات شرکت کنم موضعشان تغییر کرد. آنها همه جا نوشتند و گفتند هادی بداخلاق است، دروغگو است و پرخاشگر. حالا بماند که چه حرفهایی زدند که نمی‌خواهم امروز بگویم.

 

 

عکس های من را برداشتید افتخاراتم را چه می کنید؟

 تمام این مسائلی از روزی رخ داد که من اعلام کردم می‌خواهم کاندید ریاست فدراسیون تکواندو شوم و از همان روز عکس من را از دیوار خانه تکواندو برداشتند. آقایان این را به من بگویند عکس من را از دیوار برداشتید، قبول، افتخاراتم را می‌خواهید چه کار کنید؟ حالا متاسفانه می‌خواهند عکس‌های قهرمانان جهان می‌خواهند روی دیوار بزنند اما مانده‌اند که چه کار کنند چون من در ۳ دوره المپیک مدال آوردم و در مسابقات جهانی مختلف نیز مدال کسب کرده‌ام پس باید عکس من را هم بزنند و به همین دلیل مانده‌اند که چه کار کنند.

 

 

همه قهرمانان خط خوردند و بی باک را معرفی کردم

بنده مهدی بی‌باک را به عنوان کمک مربی معرفی کردم چون دیگر گزینه‌ای نداشتیم به خاطر اینکه پولادگر همه قهرمانان و پیشکسوتان را خط زده بود و ما هم ناچار دیدیم بی‌باک را معرفی کنیم. او آمد کنار مغانلو کار کرد و خداروشکر هم تجربه کسب کرد و هم نتایج خوبی را با تیم ملی بدست آوردند و هم با تیم قهرمان جهان شدند. ذوالقدر در طول سال‌های گذشته خوب بود اما در سالیان آخر بی‌تاثیر بود چون اجازه نمی‌دادند او کار کند و به همین دلیل ما از تکواندو لطمه خوردیم. اگر ذوالقدر مثل گذشته محکم می‌ایستاد و تاثیر می‌گذاشت، تیم نتیجه می‌گرفت. او حتی در المپیک هم بی‌تاثیر بود و فقط حضور داشت. 

 

 

همه کارها را ما کردیم اما دوستان به نام خود زدند

اگر حس کنم می‌توانم به تکواندو کمک کنم، می‌آیم، مثل دفعه قبل که حس کردم از همه جهات می‌توانم به تکواندو کمک کنم و آمدم. من نباید به این موضوع اشاره کنم اما چون آقایان همه چیز را به نام خود می‌زنند ناچارم که این صحبت‌ها را مطرح کنم. ساختن موزه، ساختن مسجد در فدراسیون تکواندو و ... همه با کمک من بوده، من افرادی را آوردم و با کمک آنها توانستم خانه تکواندو را متحول کنم اما متاسفانه دوستان همه چیز را به نام خود زدند. بنده مدعی نیستم چرا که هرکسی که جزو خانواده تکواندو است وظیفه دارد برای موفقیت این رشته تلاش کند و من هم به نوبه خودم کاری که از دستم بر می‌آمد را انجام دادم و هیچ ادعایی ندارم. حالا شما نگاه کنید من اگر بخواهم رئیس فدراسیون بشوم به نظر شما دوستانم زیاد می‌شوند یا دشمنانم؟ خودم جواب می‌دهم قطعاً دشمنانم زیاد می‌شوند.

 

 

پولادگر باید در اوج می رفت 

پولادگر در مقطعی کار کرد و افتخارات زیادی به دست آورد پس قطعا در این تکواندو سهم دارد اما به نظرم آب با تمام پاک بودنش مدت زمان زیادی یک جا بماند می‌گندد. او خیلی زودتر از اینها با تمام افتخاراتی که به دست آورده باید در اوج می‌رفت. البته او بهتر می‌تواند تصمیم بگیرد به هر حال اگر تیم قهرمان دنیا می‌شد اولین نفر در نشست خبری حضور پیدا می‌کرد اینکه حالا با تمام اتفاقاتی که رخ داده پاسخگو نیست، کار بسیار بدی است.

 

 

پولادگر می گفت به تکواندو بدهکارم، بدهی او را من می دهم اما برود!

پولادگر پیش از این می گفت من بدهکار تکواندو هستم و به همین دلیل باید ادای دین کنم اما فکر می‌کنم الان مردم بدهکار هستند. او ۵-۶ سال مدعی شده به تکواندو دین دارم و این چندسال را به این شکل سپری کرد و حالا ۵-۶ سال می‌خواهد بگویم به تکواندو بدهکارم و می‌خواهم بدهی‌ام را بدهم. اگر بدهی او مالی است من می‌دهم تا برود، اما بدهی‌های دیگر را چه کسی می‌خواهد بدهد؟ 

 

 

خیانت یعنی خانه نشین کردن قهرمانان

مهدی خدابخشی نفر اول رنکینگ دنیا بود و حالا خانه نشین شده است. او به گراند پریکس دعوت می‌شود اما او را نمی‌برند و می گویند دوره بعدی نیز تو را نخواهیم برد، به همین راحتی نفر اول دنیا می شود نفر پنجم و پس از مدتی نیز به نفر دهم سقوط می کند. نمونه دیگر آن که بسیاری از این نمونه‌ها است بهنام اسبقی است. او به مسابقات مختلف دعوت شده اما او را نمی‌برند. اینها خیانت‌هایی است که به تکواندو می‌شود. وقتی جوانی در رنکینگ یک دنیا قرار دارد و خانه نشین می‌شود این خیانت است. به هر حال یک جوان حرفی زده و نباید تاوان آن را کشورمان بدهد. محمد باقری معتمد، نایب قهرمان المپیک را خانه نشین کردیم چون او می‌خواست در مجمع دوره قبل به هادی ساعی رای بدهد، در مجمعی که من حضور نداشتم، اینها غرض ورزی شخصی است. وقتی اسم هادی ساعی را از کمیته ورزشکاران حذف می‌کنند اینها خیانت و لطمه زدن به کشور عزیزمان ایران است.

 

 

خدابخشی را منصرف کردیم

مهدی خدابخش با توجه به اتفاقاتی که برای او رخ داده می‌خواست برود اما ما با او صحبت کردیم و ماندگار شد. به هر حال او برای تکواندو زیاد تلاش کرده اما او را به مسابقات دعوت نمی‌کنند. متاسفانه فدراسیون تکواندو و کادر پزشکی به خاطر ندانم‌کاری باعث مشکلات امید امیری شدند. آنها نتوانستند خوب دفاع کنند و او را ۴ سال محروم کردند. یکی از دلایلی که من راهی کره جنوبی شدم این بود که با رئیس فدراسیون جهانی صحبتی داشته باشم تا شاید محرومیت امید امیری کم شود چون تیم پزشکی و فدراسیون مقصر محرومیت او بودند. دارویی که مصرف کرده بود را تیم پزشکی به او داده بودند. وقتی می‌خواستم با دکتر چو رئیس فدراسیون جهانی صحبت کنم تا محرومیت او بخشوده شود اما مسائلی را دیدم که ناچار شدم هیچ کاری انجام ندهم. متاسفانه زمانی که ما می خواستیم در مورد موضوع امید عمیدی صحبت کنیم مسئولان فدراسیون مثبت بودن دوپینگ دو تکواندو کار دیگر را به ما اطلاع دادند و دبیرکل فدراسیون جهانی مدعی شد که رئیس فدراسیون جهانی به شدت از موضوع دوپینگ تکواندو ایران عصبانی است و در حال حاضر شرایط برای گفت‌وگو اصلاً خوب نیست. متاسفم از اینکه پولادگر همه را فراری داده تا فقط خودش حضور داشته باشد حالا این حضور با چه قیمتی می‌خواهد تمام شود را نمی‌دانم.

 

 

منتقدان با بیانیه می خواستند حرف خود را به وزیر بزنند

چندی پیش بیانیه ای صادر شد و خیلی از منتقدان از طریق بیانیه می‌خواستند صدای خود را به گوش وزیر ورزش برسانند، دوستان علیه منتقدان جبهه درست کردند و از آن بیانیه هم به سود خود استفاده کردند. آنها وزیر ورزش را تهدید کردند که این نفرات آشوبگر هستند، خیر اینطور نیست، هر چند من با بیانیه موافق نیستم اما منتقدان خواستند صحبت‌های خود را به گوش وزیر ورزش برسانند. به هر حال وزیر هم شاهد هستیم مدعی شده تغییری نخواهیم داشت اما من می‌دانم انتخابات اگر برگزار شود همه چیز مشخص می‌شود.

 

 

تلاش کردم مهاجرت کرده ها بازگردند

خیلی علاقه مندیم که همه تکواندوکاران به ایران بازگردند، برای بازگشت برخی از تکواندوکارانی که به کشورهای دیگر مهاجرت کرده‌اند به عنوان یکی از اعضای خانواده بزرگ تکواندو تلاش کرده‌ام، هرچند بازگرداندن مهاجرت کرده ها کار سختی است اما این وظیفه خودم بوده تا این کارها را انجام دهم و هیچ ربطی به رئیس شدن من ندارد، این حیف است که بچه‌های ما با این توانایی از کشورمان بروند.

 

 

از بی باک دفاع کردم

در مورد بحثی که پیش از مسابقات جهانی کره جنوبی در مورد انتخابی‌ها مطرح شده بود من مصاحبه کردم و از مهدی بی‌باک دفاع کردم. من به مربی حق می‌دهم تا خودش برای بازیکنان تصمیم بگیرد اما در حال حاضر هم باید او جوابگو باشد. به هر حال بعد از تصمیمات در مورد انتخابی‌ها و عدم کسب نتیجه دیگر نمی‌توانیم بگوییم شرایط برای نتیجه گرفتن خوب نبود.

 

 

همیشه با 70 درصد آمادگی نتایج خوبی می گرفتیم

در گذشته همه قهرمانان ما در لیگ برتر حضور داشتند و این موضوع روی آنها تأثیر مثبتی داشت. ما همیشه با ۷۰ درصد آمادگی به اردوها می‌رفتیم. همیشه در کوران مسابقات لیگ بودیم و به همین دلیل با ۷۰ درصد آمادگی پا به اردوها می‌گذاشتیم اما امروز شرایط اینطور نیست چون ملی پوشان ما در لیگ بازی نمی‌کنند و آنها را در پنبه خوابانده‌اند. ما در گذشته با توجه به اینکه رقیب داشتیم و آنها زنگ خطری برای ما بودند در تلاش بودیم تا جایگاهمان را در تیم ملی حفظ کنیم.

 

 

اگر وزیر وقت صحبت ندارند لااقل حرف هایم را بخوانند

من خیلی وقت پیش با وزیر ورزش و جوانان جلسه‌ای داشتم. در آن جلسه که هنوز تکواندو به این شرایط و طناب باریک نرسیده بود به وزیر ورزش مسائل را گوشزد کردم. در آن مقطع گفتم که تکواندو با اتفاقاتی که برایش رخ می‌دهد باید از صفر شروع کند و در حال حاضر شاهدیم که صحبت‌های من درست بوده است. در حال حاضر هم با وزیر ورزش صحبت نکرده‌ام چون سرش شلوغ است، اگر وقت بدهند قطعاً صحبت خواهم کرد، حداقل اگر وزیر ورزش وقت ندارند که من را ببینند بنشینند و صحبت‌های امروز را بخوانند.

 

 

به خاطر آذربایجان نتایج ایران را خوب می دانند

متاسفم از اینکه در حال حاضر تکواندوی ما را با تکواندوی آذربایجان مقایسه می‌کنند. آنها به خاطر مهماندوست افتخار آفرینی کردند. باز هم به وزیر ورزش و جوانان اطلاعات غلط می‌دهند و می‌گویند ما نتایجی بهتر از آذربایجان کسب کرده‌ایم. آذربایجان کجای تکواندوی جهان است؟ آنها یک بار در جام جهانی قهرمان شدند و هرچه دارند از رضا مهماندوست است پس نباید وزیر ورزش به خاطر اینکه آذربایجان چهارم شده نتایج تکواندوی ایران را خوب بدانند. 

 

 

درباره سالن بدنسازی و رستوران خودتان همه چیز را می دانید

متاسفانه با شرایطی که در تکواندو رخ می‌دهد در حال حاضر اطرافیان پولادگر دیگر اندازه انگشت یک دست هم نیستند، همه رفته‌اند و برخی از آنهایی هم که مانده‌اند در حد و اندازه خانواده تکواندو نیستند.در مورد سالن بدنسازی و رستوران بحث بیزینس است، من چه بگویم. واقعیت‌ها و هرچه هست را شما بهتر می‌دانید. این رفاقت‌ها است که یک مقدار دست و پای دوستان را بسته و نمی‌توانم کارشناسانه نظر بدهم، امیدوارم که دوستان رفاقت را به بیرون از ورزش ببرند.

 

 

همه بایکوت شده ها باید برگردند

برای اینکه تکواندو از این شرایط خارج شود مجمع تصمیم می‌گیرد. باید همه آنهایی که از تکواندو رفته‌اند بازگردند. بازیکن، مربی و همه کسانی که همه بایکوت هستند. کشتی را نگاه کنید همیشه مشکل داشته چرا در حال حاضر به آرامش رسیده است؟ چون خادم همه منتقدان را جمع کرده و تمام صحبت‌های پیشکسوتان، قهرمانان و منتقدان را می‌شنود و به همین دلیل در حال حاضر کشتی در آرامش به سر می‌برد. بحث خودم نیست، پولادگر هم برود یک نفر دیگر می‌آید و این مجمع است که در مورد آینده تکواندو تصمیم می‌گیرد فقط امیدوارم مجمع را طوری نچینند که آنچه که خودشان می‌خواهند بشود.

 

 

نمی گذاشتند کسی با من صحبت کند

در مسابقات جهانی در جایگاه بودم و کارتی که فدرسیون جهانی به من داده بود طوری بود که همه جا می‌توانستم بروم. خیلی‌وقت‌ها بچه‌ها می‌آمدند و از من سئوال می‌کردند اما بلافاصله ۱۰ دقیقه بعد یکی از بچه‌ها می‌آمدند و می‌گفتند که با او کار دارند. فردا هرکدام از آنها من را می‌دیدند می‌گفتند که استاد به خاطر صحبت کردن با شما ما را توبیخ کردند. متأسفانه هرجایی که پولادگر در سالن مسابقات بود کسی نمی‌توانست پیش من بیاید حتی اطرافیان پولادگر هم نمی‌توانستند پیش من بیایند، زمانی می‌آمدند که پولادگر در سالن نباشد.

 

 

به عنوان پرافتخارترین تکواندوکار به کره دعوت شدم

دعوت شدن من به مسابقات جهانی کره جنوبی هیچ ارتباطی به دبیرکل فدراسیون جهانی ندارد و در واقع اینطور نیست که او من را دعوت کرده باشد. فدراسیون جهانی به عنوان شاخص‌ترین تکواندو کار دنیا من را به این مسابقات دعوت کرده. یک برنامه برای حمایت از بچه‌های بی‌سرپرست عراق، سوریه، اردن برگزار شد که یک کمپ برای آموزش تکواندو به آنها به راه افتاده است و این یکی از دلایلی بود که به مسابقات جهانی دعوت شده بودم. رئیس IOC هم می‌خواست به کره جنوبی بیاید و من و لوپز آمریکایی را دعوت کرده بودند اما با توجه به شرایطی که لوپز دارد نام او را خط زدند. دکتر چو و باخ رئیس IOC در کره حضور داشتند و من در آن جلسه پس از اتفاقی که برای حجی‌زواره رخ داد پیشنهادی را در آن جلسه مطرح کردم در واقع پیشنهاد من این بود هر کشوری که میزبان مسابقات جهانی است یک هزینه‌ای را در نظر بگیرد تا زمانی که اتفاقی برای یک ورزشکار رخ داد به او هزینه پرداخت کنند.

 

 

رسانه‌ها در مورد عملکرد تکواندو یک نظرسنجی بگذارند

به هر حال دوستان رسانه‌ای خواهش می‌کنم یک برنامه نظرسنجی در مورد این موضوع در اولویت کارشان باشد به هر حال یکی از شبکه‌ها هفته‌ای ۸ میلیون به یکی از دوستان می‌دهد که آنها را پوشش دهد حالا دوستان رسانه‌ای اگر بتوانند یک نظرسنجی در مورد راضی بودن یا نبودن مردم از مدیریت فدراسیون تکواندو در برنامه‌های خودشان داشته باشند آن وقت مشخص می‌شود که مردم از مدیریت فدراسیون راضی هستند یا خیر.

 

دیدگاه‌ها