کد خبر : 1423305 | 31 خرداد 1396 ساعت 16:49 | 24.1K بازدید | 0 دیدگاه

اولویتم حضور در ترکیب اصلی است

عزت اللهی: شنیدم روبین کازان مرا می‌خواهد

تمام رکوردها به نام اوست. سعید عزت اللهی هم دقایق بیشتری به نسبت سایر بازیکنان تیم ملی در زمین بوده و هم عنوان جوانترین بازیکن را به خود اختصاص داده.

عزت اللهی: شنیدم روبین کازان مرا می‌خواهد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایران ورزشی ، هافبکی که در 21 سالگی با تیم ملی به جام جهانی صعود کرد تا امیدوار به آینده باشد. آینده‌ای که در روسیه برای او رقم خواهد خورد. عزت‌اللهی حدود یک هفته پس از صعود، تنها دغدغه‌اش انتخاب تیم بعدی‌اش است. تیمی که بتواند سعید را تا جام جهانی در اوج حفظ کند. البته او با روستوف قرارداد دارد اما چند تیم دیگر از روسیه هم برای جذبش ابراز علاقه کرده‌اند.


بعد از گذشت چند روز از صعود به جام جهانی، این روزها باید تیم بعدی ات را انتخاب کنی. تصمیمت را گرفته‌ای یا فعلا مشغول بررسی پیشنهادها هستی؟
 من دو فصل دیگر با روستوف قرارداد دارم. آنطور که شنیده‌ام قربان بردی اف پس از حضور در روبین کازان، تاکید کرده که مرا می‌خواهد تا در این تیم بازی کنم. اولویتم تیمی است که بتوانم بازی کنم و در ترکیب اصلی قرار بگیرم.


کادر فنی روستوف تغییر کرده و این می‌تواند چالش جدیدی برای تو، در صورت ادامه بازی در این تیم باشد.
 با جدایی بردی اف کادر جدیدی در روستوف روی کار آمده. مربیان جدید مرا مد نظر دارند و حتی گفته‌اند هر چه زودتر به اردوی پیش فصل این تیم اضافه شوم چون تا همین چند روز قبل در اردوی تیم ملی حضور داشتم و مقابل ازبکستان بازی کردم، از آنها خواستم بیشتر استراحت کنم و سپس تصمیم بگیرم.


از خارج روسیه هم پیشنهادی به دستت رسیده؟
 خارج از روسیه فقط یک تیم بلژیکی با من صحبت کرد که من پاسخ منفی دادم چون می‌خواستم در فصل منتهی به جام جهانی همین جا بمانم و در لیگ روسیه بازی کنم. با روستوف قرارداد دارم و مدیران این باشگاه باید در مورد من تصمیم بگیرند.


بحث را به سمت و سوی تیم ملی ببریم. بعد از صعود مقتدرانه تیم ملی حالا همه انتظار حضور در دور دوم جام جهانی را از شما دارند. فکر نمی‌کنی توقع بالایی است؟
 اگر برنامه‌های کی‌روش آنطور که او می‌خواهد پیش برود و امکانات هم ایده‌آل باشد، صعود از مرحله گروهی جام جهانی غیرممکن نیست. تیم فوق‌العاده‌ای در اختیار داریم. نزدیک دو، سه سال است که خیلی از ما کنار هم حضور داریم و با خصوصیات فنی هم آشنایی کاملی داریم. کی‌روش نیز نقاط ضعف و قوت تیم ملی را می‌داند و سعی در پوشش آنها دارد. به همین دلیل معتقدم اگر دغدغه‌ای از نظر امکانات نداشته باشیم صعود به دور حذفی جام جهانی دور از دسترس و بعید نخواهد بود.


از نظر دقایق بازی رکورددار تیم ملی هستی و بیشترین حضور را در زمین به خودت اختصاص داده ای. انگار که خیلی مورد اطمینان کی‌روش هستی.
 خواست خدا بود و اعتماد کی‌روش. هر چه در توان داشتم گذاشتم تا بهترین عملکرد را در ترکیب تیم ملی به نمایش بگذارم. باید همین روند را ادامه بدهم. ضمن اینکه به هیچ وجه تمرکزم را روی رکورد نمی‌گذارم و فقط می‌خواهم بهترین بازی‌ها را به نمایش بگذارم و برای تیم ملی مثمر باشم.


یک نکته از بازی ایران- ازبکستان. تو و علی کریمی با شماره‌های 6 و 14 در مرکز خط هافبک تیم ملی حضور داشتید. دو شماره‌ای که سال‌ها بر تن جواد نکونام و آندرانیک تیموریان بود. آن هم در همین پست ها. اصلا به این نکته توجه کرده بودی؟
 دقت کردم و برایم جالب بود که این اتفاق رخ داده. اتفاقی که البته بدون هماهنگی و خودجوش پیش آمده بود. نکونام و تیموریان بازیکنان بزرگی بودند که فعلا زود است درباره جانشینی آنها صحبت کنیم. ما خیلی جا داریم تا پیشرفت کنیم و امیدوارم من و علی کریمی بیشتر هماهنگ شویم و بازی‌های بهتری انجام بدهیم.


این روزها بحث جدایی کی‌روش و حضور او در تیم ملی استرالیا مطرح است. وقوع این اتفاق به ضرر تیم ملی نیست؟
 صد در صد. راجع به این مساله مسوولان فدراسیون فوتبال بهتر می‌توانند صحبت کنند. کی‌روش نتایجی تاریخی برای تیم ملی رقم زده. تیم ملی بدون گل خورده، بدون باخت و به‌عنوان دومین تیم دنیا به جام جهانی صعود کرده. مهم‌تر از همه قبل از اینکه بازی‌های مقدماتی به پایان برسد به جام جهانی صعود کردیم. همیشه عادت کرده بودیم که با اما و اگر به جام جهانی برویم. کارمان به روز آخر می‌کشید و این حرف‌ها که اگر فلان تیم 3 گل بخورد و ما 2 گل بزنیم می‌توانیم جواز صعود به جام جهانی را کسب کنیم. این بار اما اوضاع تغییر کرد و ما بدون استرس به جام جهانی رفتیم. پس جدایی کی‌روش قطعا به ضرر تیم ملی خواهد بود.


البته گفته می‌شود او بعد از جام جهانی جدا خواهد شد. این نمی‌تواند تهدیدی برای حضور موفق ایران در روسیه باشد.

حضور کی‌روش و اجرای برنامه‌های او می‌تواند تا سالها فوتبال ایران را بیمه کند. او حالا برنامه‌های ویژه‌ای برای تیم‌های پایه ایران هم دارد و این یعنی مسیر رسیدن به موفقیت برای ما هموار و اصولی خواهد شد. با این نتایج فوق‌العاده‌ای که کی‌روش در تیم ملی رقم زده و یکدلی خاصی که به‌وجود آورده فکر نمی‌کنم مسوولان به این سادگی از او بگذرند و تلاشی برای حفظ سرمربی تیم ملی انجام ندهند. این را هم بگویم که دل کی‌روش هم با ایران است و او به همین راحتی‌ها تیم ملی را به حال خود رها نخواهد کرد.

دیدگاه‌ها