کد خبر : 1416302 | 27 اردیبهشت 1396 ساعت 13:04 | 50.9K بازدید | 0 دیدگاه

مدرس دوره مربیگری AFC:

در بین مربیان ایرانی فقط دایی را می‌شناسم

مدرس فیفا گفت‌: مربیان ایرانی عاشقانه کار می‌کنند.

 در بین مربیان ایرانی فقط دایی را می‌شناسم

به‌ گزارش "ورزش سه" و به نقل از ‌ایسنا، ریچارد بیت که برای تدریس در دوره مربیگری حرفه‌ای به ایران آمده است، درباره رزومه خود عنوان کرد: من ریچارد بیت هستم و ۷۰ سال سن دارم. تمام دوران زندگی خود را در فوتبال انگلیس گذراندم. زمانی فوتبال بازی می‌کردم  که پول ارزشی در قراردادها نداشت.

 

وی ادامه‌ داد: دوران جوانی‌ام را برای شفیلد ونزدی توپ زدم. بعد به دانشگاه رفتم و لیسانس تربیت بدنی گرفتم و سپس وارد تیم بیرمنگهام شدم و سال‌ها  برای این تیم توپ زدم. ۲۱ سال است که مربی  هستم. سه  سال در مالزی مربی بودم و یک سال در کانادا و مابقی را در اطراف شهرهای مختلف انگلستان به مربیگری پرداختم.

 

بیت درباره برپایی دوره مربیگری حرفه‌ای خود در تهران و این که از میان حاضران در این دوره چه کسانی را از قبل می‌شناسد ، بیان‌ کرد:  قبل از هر چیز باید بگویم خوشحالم از این که به ایران آمدم و با مربیانی دیدار داشتم که عاشقانه کار می‌کنند. در میان حاضران در دوره، من فقط علی دایی را می‌شناسم. او یک بازیکن بین‌المللی بود و بارها دایی را در فیفا دیده بودم. در مجموع بر این باورم با توجه به این که ایرانیان از هوش خوبی برخوردارند می‌توانند  کلاس را به خوبی به اتمام برسانند.

 

این مدرس انگلیسی درباره این که در این دوره چه مسائلی آموزش داده می‌شود،  گفت: مهارت‌های ورزشی، ارتباط برقرار کردن در زمین، روانشناسی ورزشی و مدیریت و اجرا در داخل زمین از مواردی است که در این دوره انجام می‌شود.

 

بیت درباره این که به عنوان یک مدرس با تجربه فیفا و یوفا چه نظری درباره فلسفه مربیگری دارد در پایان خاطر نشان کرد: همه باید این را بدانیم که مربی یک معجزه‌گر نیست،  ولی  قادر است عوامل مربوط به کارکرد تیم را تحت نظر خود در بیاورد و از این راه تغییرات زیادی در جهت بهبود کار فراهم کند. به طور حتم در داخل زمین یک بازیکن باید شخصیت قدرتمندی داشته باشد که جایگاه تیم را با نظر سرمربی بالا و بالاتر ببرد. مربی در عصر امروز (چهارشنبه) باید خلاقیت در روش کارش داشته باشد تا احتمال موقیت تیمش بالا برود.

 

دیدگاه‌ها