کد خبر : 1416227 | 27 اردیبهشت 1396 ساعت 11:45 | 34.3K بازدید | 0 دیدگاه

ستاره کلمبیایی و فرار از زیر سایه کهکشانی ها؛

چرا خامس بهترین گزینه برای منچستر یونایتد است؟

به نظر می رسد برای تکمیل پازل تاکتیکی مورینیو، خامس رودریگز بهترین گزینه ممکن باشد.​​​​​​​

چرا خامس بهترین گزینه برای منچستر یونایتد است؟

 

به گزارش "ورزش سه"، ستارگانی چون فیگو، زیدان، دیوید بکام، رونالدوی برزیلی و کریستیانو رونالدو، کریم بنزما، کاکا و گرت بیل از جمله بازیکنانی بوده اند در زمره بازیکنان کهکشانی ها رئال مادرید قرار داشته اند.

 

روش مورد استفاده از فلورنتینو پرز ممکن است مورد توجه و علاقه همگان قرار نگیرد و در پاره ای از موارد بازیکنان جذب شده هم عملکرد خوبی ارائه ندهند، اما این حس جاه طلبی رئال مادرید همیشه مورد تحسین قرار گرفته و تبدیل به بخش سرگرم کننده ای در دنیای فوتبال شده است.

 

 

1199684

 

 

پس با توجه به پایان محرومیت کهکشانی ها از حضور در بازار نقل و انتقالات، احتمالا در تابستان سال 2017 نیز شاهد رفت و آمدهای زیادی در دفتر نقل و انتقالات باشگاه رئال مادرید خواهیم بود.

 

بعد از جدایی سرالکس فرگوسن از منچستریونایتد هنوز اوضاع به شرایط همیشگی بازنگشته است اما مورینیو به سختی تلاش می کند تا پروژه خود را در اولدترافورد با پیشرفت بیشتری به پیش ببرد.

 

طی دوران جدایی فرگی، مبالغ زیادی از خزانه باشگاه یونایتد خرج شده و وعده ها و قول ها نیز روز به روز بیشتر شده است.

 

 

1195594

 

 

در تابستان 2016، شیاطین سرخ با انتقال 105 میلیون یورویی پوگبا از یوونتوس  حتی دستاوردهای گذشته رئال مادرید را در این زمینه تحت الشعاع قرار دارند و حالا گران ترین بازیکن همه ادوار برخلاف انتظارها در منچستریوناتند بازی می کند.

 

پس عجیب نیست که لیست امسال آنها نیز مملو از ستارگان گران قیمت مانند گریزمان 86 میلیون یورویی، بلوتی 84 میلیون یورویی و مارکینیوش 60 میلیون یورویی باشد.

 

ممکن است تعدادی از نام های مطرح شده در تابستان امسال راهی اولدترافورد شوند و احتمالا نام های زیاد دیگری نیز به زودی برای پیوستن به این تیم پرافتخار در رسانه ها مطرح می شوند تا در نهایت مجموع این اتفاقات باعث شود تا شیاطین سرخ تبدیل به یک مدعی بزرگ در لیگ برتر و لیگ قهرمانان اروپا شوند.

 

 

1198945

 

 

در این میان مورینیو ممکن است به لیست تیم سابق خود هم نظر داشته باشد. خصوصا خامس رودریگز که شیاطین سرخ سالهاست به دنبال جذب او هستند و این شایعه هر سال در بازار نقل و انتقالات مطرح می شود.

 

بعد از درخشش با تیم ملی کلمبیا در جام جهانی 2014، خامس رودریگز راهی رئال مادرید شد که بسیاری دلیل این انتقال را هم توانایی های فنی و چهره جذاب و تاثیرگذاری در به دست گرفتن بازار اقتصادی کلمبیا بدانند.

 

 

1199124

 

 

خامس در شرایطی به رئال مادرید پیوست که ستارگانی چون گرت بیل، رونالدو و ایسکو در صف بازی سازان فاز هجومی کهکشانی ها قرار داشتند و کمی عقب تر هم جولانگاه ستارگانی چون تونی کروس و لوکا مودریچ بود.

 

پس در چنین شرایطی، حضور در ترکیب ثابت رئال مادرید ماموریت بسیار دشواری بود اما خامس با اراده فراوان خود را برای این چالش آماده کرده بود.

 

آمار و ارقام خامس هر سال پایین تر از سال قبل شد و او هرگز نتوانست همانند سال اول 17 بار دروازه حریفان را باز کند اما خلاقیت و توانایی او در خلق موقعیت همچنان به قوت خود باقی ماند.

 

 

1161937

 

 

همین صفت در نمایش های خامس باعث شده تا مورینیو و مالکان منچسستریونایتد قصد داشته برای جذب خامس که بین 30 تا 70 میلیون یورو قیمت دارد اقدام کنند.

 

البته تجربه نشان داده ممکن است بازیکنان اهل آمریکای لاتین نتوانند موفقیت خود را در لیگ بذتر تکرار کنند. زمان زیادی از انتقال نافرجام و ناموفق آنخل دی ماریا از رئال مادرید به یونایتد نگذشته است و خامس هم قرار است جای خالی یک پلی میکر و بازی ساز را در ترکیب شیاطین سرخ پر کند.

 

آمار فعلی خامس علیرغم فرصت کمتر برای بازی کردن در ترکیب رئال مادرید از تمام بازیکنان هجومی یونایند از جمله مارسیال، رونی، پوگبا، ماتا و میخیتاریان بهتر است و تنها خسه لینگارد عملکردی مشابه او ارائه داده است.

 

در سه فصل اخیر، خامس از همه همبازی های احتمالی خود در اولدترافورد بیشتر موفق به زدن گل شده و در زمینه خلق موقعیت، ارسال پاس گل با توجه به تعداد دقایق بازی کردن عملکرد بهتری را ارائه داده است.

 

این کارنامه را می توان به فصل جاری نیز تعمیم داد. اگرچه ستاره کلمبیایی رئال در این فصل هم زمان زیادی در ترکیب رئال قرار نگرفته، اما با زدن 6 گل و ارسال 6 پاس گل در هر 176 دقیقه یک حرکت تاثیرگذار و منجر به گل داشته و با خلق 40 شانس گل و آمار پاس صحیح 88.61، کارنامه بسیار خوبی از خود به ثبت رسانده است.

 

 

1144180

 

 

با مرور اتفاقات در می یابیم که خامس از توانایی و سن مناسبی برخوردار است و می تواند انتخاب بسیار خوبی برای شیاطین سرخ لقب بگیرد. با توجه به عملکرد او در بازی هایی که به عنوان بازیکن جانشین وارد ترکیب قوهای سپید شده، امکان جدایی خامس با یک پیشنهاد مناسب کاملا وجود دارد.

 

خامس پیش از آغاز فصل نقل و انتقالات زمستانی سال گذشته گفت: "من نمی توانم به شما اطمینان بدهم که همیشه در رئال مادرید باقی خواهم ماند. پیشنهاداتی برای جذب من وجود دارد و اگرچه من از حضور در مادرید احساس رضایت دارم، اما علاقمندم بیشتر بازی کنم."

 

پس با ارائه یک پیشنهاد جذاب از سوی مورینیو، خامس می تواند از زیر سایه کهکشانی ها خارج شده و تبدیل به یکی از مردان ثابت و تاثیرگذار اولدترافورد شود.

 

منبع: سایت گل

ترجمه: آریا فاطمی مقدم

دیدگاه‌ها