کد خبر : 1416049 | 26 اردیبهشت 1396 ساعت 11:29 | 47K بازدید | 0 دیدگاه

بررسی گلزنان برتر لیگ شانزدهم  

آقای گل‌ها می‌مانند یا می‌روند؟

با بسته شدن پرونده شانزدهمین دوره رقابت های لیگ برتر حالا همه نگاه ها به بازار تابستانی دوخته شده است جایی که هر لحظه ممکن است شاهد نقل و انتقالی جذاب باشیم.

 آقای گل‌ها می‌مانند یا می‌روند؟

به گزارش "ورزش سه"، تابستان داغ پیش رو فوتبالدوستان ایرانی در حالی به صورت رسمی از اواخر خردادماه استارت می خورد که به صورت غیررسمی تحرکات باشگاه ها آغاز و مذاکرات با ستاره ها روند جالبی به خود گرفته است تا جایی که برخی باشگاه ها از خریدهای خود به صورت قطعی رونمایی هم می کنند.


در این بین اما هستند بازیکنانی که مشتریان زیادی دارند از جمله بهترین گلزنان فصل گذشته لیگ برتر که هر باشگاهی برای داشتن آنها حاضر است دست به هر کاری بزند و با قراردادهای وسوسه کننده و پر از آپشن یکی از این مردان گل را در اختیار داشته باشد تا امید اول گلزنی خود در لیگ هفدهم را بشناسد.گلزنانی که در یک فصل گذشته ثابت کردند چه توانایی در راه تغییر سرنوشت لیگ و باشگاه ها دارند و سرمایه گذاری روی آنها ریسک مثبتی است. به همین بهانه نگاهی انداختیم به آخرین شرایط گلزن های برتر لیگ شانزدهم در بازار تابستانی که در ماندن یا رفتن از تیم های فعلی با تردیدها و شایعات زیادی روبرو هستند.

 


مهدی طارمی؛ در مسیر لژیونرشدن

 

1198223


بعد از تجربه تلخ چند هفته ای در لیگ ترکیه و پوشیدن پیراهن ریزاسپور به پرسپولیس برگشت و برای دومین سال متوالی با گل های خود نه تنها این بار جام قهرمانی را برای سرخپوشان به ارمغان آورد بلکه رکورد جالبی از خود خلق کرد و تنها مهاجمی شد که برای دو سال متوالی آقای گلی ایران را به دست می آورد. طارمی که در تیم ملی ایران هم یکی از مهره های کلیدی کی روش قلمداد می شود با وجود این که با پرسپولیس قرارداد دارد هیچ بعید نیست دوباره به جمع لژیونرهای ایران بپیوندد و این بار به جای ترکیه سر از باشگاهی بزرگ تر در اروپا یا حتی چین و قطر در بیاورد. شاید به همین خاطر هم باشد که از اردوی پرسپولیس خبر می رسد برانکو و مدیران باشگاه به خاطر عدم اطمینان از ماندن طارمی دنبال جذب مهاجمی دیگر در کنار منشا هستند.

 


ساسان انصاری؛ در راه تهران و اصفهان

 


ساسان با جدایی از پرسپولیس به مرد همه کاره فولاد در خط حمله تبدیل شد و توانست تمامی رکوردها در این باشگاه را به نام خود ثبت و در پایان هم دومین گلزن برتر لیگ لقب بگیرد. مهاجمی که هفته های نخست را روی نیمکت پرسپولیس از دست داد با به ثمررساندن 16 گل از میانه های نیم فصل اول نشان داد مهره ای قابل اتکا در خط حمله است از همین رو چند باشگاه مطرح از جمله استقلال و سپاهان در صدد جذب این بازیکن هستند و خود او نیز با توجه به اتمام قراردادش با فولاد تمایلی به ماندن در اهواز ندارد.

 


گادوین منشا؛ هیجان زده از پرسپولیسی شدن

 

1177901


اولین گلزن برتر لقب گرفت که از تیمی کوچک به تیمی بزرگ منتقل شد. گادوین منشا از نیم فصل زمستانی مد نظر برانکو بود و حتی مذاکراتی هم انجام داد تا از پیکان جدا و پرسپولیسی شود اما با مخالفت خودروسازان بالاجبار در پیکان ماندنی شد تا این که بلافاصله بعد از آخرین بازی به عنوان یکی از خریدهای پر سرو صدا راهی قهرمان لیگ شود. حالا طرفداران پرشمار پرسپولیس امیدوار هستند شاهد بازی ها و گل های دیدنی این مهاجم سیه چرده در فصل آینده باشند.

 


محمد قاضی؛ پیش به سوی دایی

 

1192933


علی دایی در نفت با گل های این مهاجم کارکشته توانست به آن چه می خواست برسد. چه در لیگ برتر چه در جام حذفی که در نهایت با قهرمانی و آقای گلی قاضی توام شد. با شرایطی که نفت دارد جدایی این مهاجم قطعی به نظر می رسد و بیشتر از همه احتمال کوچ او به سایپا و شاگردی دوباره علی دایی در جمع نارنجی پوشان داده می شود گرچه تا به این لحظه هیچ خبر رسمی به بیرون درز نکرده اما گفته می شود شهریار نام قاضی را در صدر فهرست خریدهای خود قرار داده است.

 


حسن بیت سعید؛ خداحافظ خوزستان

 


پدیده دو فصل گذشته استقلالی های خوزستان حالا با اتمام قرارداد با این باشگاه بدون شک راهی تیمی دیگر خواهد شد. بیت سعید به عنوان یکی از کلیدی ترین مهره ها در ساختار تهاجمی قهرمان فصل گذشته لیگ برتر این بار ارزش های خود را در لیگ قهرمانان آسیا بیشتر از همیشه به رخ کشید و با گلزنی و پاس گل های این بازیکن بود که استقلالی ها در اولین تجربه آسیایی طعم شیرین صعود را چشیدند. مشکلات مالی استقلال خوزستان قطعا زمینه جدایی بیت سعید را فراهم خواهد کرد از همین رو باید منتظر خداحافظی او از خوزستان باشیم چون تیم های بزرگ تر سخت در پی شکار او هستند.

 


مرتضی تبریزی؛ سلام پایتخت

 

1195572

 

جزو آن دسته از بازیکنانی است که با اتمام قرارداد در ذوب آهن در تیررس چند باشگاه بزرگ از جمله دو تیم پرطرفدار پایتخت به خصوص استقلال قرار گرفته است. مهاجم همدانی که کشف خود منصوریان در پاس همدان بود حالا بعد از سال ها بازی در ذوب آهن به مهاجمی کامل و پخته تبدیل شده  که سرمربی استقلال را وادار کرد تا برای همکاری دوباره با این بازیکن دست به کار شود. آخرین شایعات از قطعی شدن حضور این بازیکن در جمع آبی پوشان و همکاری با کاوه رضایی درست مثل سال های حضور این دو مهاجم در اصفهان حکایت دارد.

 


لوسیانو پریرا؛ فرار از تجربه تلخ

 

1150269


مهاجم برزیلی قطعا در گسترش فولاد نمی ماند. مهاجمی که با فراز و نشیب های زیادی در تجربه سفر به تبریز روبرو شد با وجود یدک کشیدن عنوان بهترین گلزن گسترش با انتقادات فراوانی در این باشگاه روبرو شد از همین رو از مدت ها قبل تصمیم خود برای ترک این شهر و باشگاه گسترش را گرفته بود. اما این که شیمبا سراز کدام تیم در خواهد آورد برمی گردد به تلاش های پشت پرده دو باشگاه اصفهانی که سخت در تلاش هستند تا پریرا را به نصف جهان بازگردانند.

دیدگاه‌ها