کد خبر : 1414739 | 20 اردیبهشت 1396 ساعت 00:10 | 10.3K بازدید | 0 دیدگاه

بعد از المپیک رها شدیم

سلیمی: مسئولان ۴ سال یک بار یاد وزنه‌برداری می‌افتند

دارنده مدال طلای وزنه‌برداری جهان و المپیک گفت: مسئولان ورزش ما هر 4 سال یک بار و نزدیک المپیک‌ها یاد وزنه‌برداری می‌افتند.

سلیمی: مسئولان ۴ سال یک بار یاد وزنه‌برداری می‌افتند

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، بهداد سلیمی، قهرمان وزنه‌برداری المپیک لندن و جهان بعد از ناکامی در المپیک 2016 ریو تمریناتش را آغاز کرد، اما خیلی زود مصدومیت کهنه زانویش بازگشت و اجازه نداد تمرینات را ادامه دهد. همین موضوع باعث شد بهداد بار دیگر تمرینات را رها کند و به درمان زانوی مصدومش بپردازد، اما به تازگی به سایر اردونشینان ملحق شده و استارت تمرینات را برای حضور موفق در مسابقات جهانی زده است.

 

بهداد سلیمی درباره شرایط مصدومیتش گفت: بعد از المپیک 2 بار تمریناتم را شروع کردم که هر دو مرتبه مصدومیت زانو آزارم داد و متورم شد که بعد از فیزیوتراپی خوشبختانه به شرایط نرمال برگشته و چند روزی است که مجددا استارت تمرینات را زده‌ام؛ امیدوارم این بار دیگر مشکل‌ساز نشود و بتوانم تا مسابقات جهانی به آمادگی مطلوب برسم.

 

 

* آیا بهتر نبود امسال به خودت استراحت می‌دادی و در مسابقات جهانی شرکت نمی‌کردی تا در سال‌های آینده با آمادگی کاملی گام به میدان می‌گذاشتی؟

 

شرایط سنی من به گونه‌ای نیست که بخواهم یک سال را از دست بدهم. از طرفی شرایط مصدومیتم به گونه‌ای است که طبق گفته پزشکان 3 ماهی که بعد از المپیک تمرین نکردم باعث تضعیف عضلات زانو و وارد شدن فشار به مفصلم شد و مشکل‌ساز شده است. اگر بخواهم باز هم تمرین نکنم دوباره به شرایط قبل باز می‌گردم و باید از صفر شروع کنم؛ پس باید همواره شرایط متوسط تمرینی را برای زانویم در نظر بگیرم تا این مشکلات تکرار نشود.

 

 

* مشکلات مالی ظاهرا خیلی آزاردهنده شده است؟

 

متاسفانه مسئولان هر 4 سال یک بار و المپیک به المپیک یاد وزنه‌برداری می‌افتند. متاسفانه بعد از المپیک وزنه‌برداری رها شد. کاری به فدراسیون ندارم، اما وزنه‌برداران رها شدند و تبعاتش را هم همه می‌بینند. نفراتی مانند مرادی و رستمی در اردوی تیم ملی حضور ندارند که به خاطر این شرایط بد قید تمرین را زده‌اند. امیدوارم با رویکردی که وزیر ورزش دارد شرایط بهتر شود که خوشبختانه شاهد تغییرات خوبی هستیم؛ امیدوارم دیگر چنین مسائلی تکرار نشود.

 

 

* فکر می‌کنی آیا در مسابقات جهانی تمام پتانسیل وزنه‌برداری همراه تیم باشند؟

 

نمی‌دانم چه اتفاقی رخ می‌دهد؛ شاید بشود و شاید هم نشود. خواسته‌ها متفاوت است و شرایط وزنه‌برداران با یکدیگر تفاوت دارد. خواسته‌های رستمی، مرادی و بقیه با یکدیگر تفاوت دارند که امیدواریم همه تامین شود تا به اردوی تیم ملی برگردند. نمی‌دانم حتی آیا خودم می‌توانم به تیم کمک کنم یا نه و شرایط مصدومیتم اجازه می‌دهد به شرایط ایده‌آل برای حضور در مسابقات جهانی برسم. درباره بقیه هم بهتر است خودشان نظر بدهند.

 

 

* آیا این شرایط شما را برای رسیدن به آمادگی کامل در مسابقات جهانی نگران نمی‌کند؟

 

خوشبختانه مردم آگاهانه و منصفانه به موضوع مصدومیت من نگاه می‌ کنند. وقتی می‌بینم بعد از المپیک چه برخوردی با من دارند و بیشتر نگران سلامتی من هستند با استرس کمتری کار را دنبال می‌کنم. البته تلاش می‌کنم انگیزه‌ام را حفظ کنم هر چند که برخی مسائل و امکانات در حفظ این انگیزه مؤثر است تا بدون دغدغه با تمرکز کامل تمرینات را دنبال کنم. 

 

 

* تصور می‌کنید با چه درصدی از آمادگی به مسابقات جهانی برسید؟

 

اگر آمادگی 100 درصدی نباشد شرکت نمی‌کنم و باید حتما به مرز آمادگی ایده‌ال برسم. از طرفی رقبا نسبت به سال‌های گذشته سرسخت‌تر شدند و رکوردها نسبت به قبل بالاتر رفته است. باید به شرایط ایده‌آل برسم و توانایی حضور در مسابقات جهانی را داشته باشم. 

 

 

* آیا ممکن نیست حضور در مسابقات جهانی باعث تشدید مصدومیت شما شود؟

 

به هر حال این مصدومیت همواره همراه ورزشکار است و نمی‌توان پیش‌بینی کرد و تلاش می‌کنم کارم را به بهترین نحو انجام دهم. 

 

 

* در مسابقات جهانی به رکوردزنی هم فکر می‌کنید؟

 

حالا برای مطرح کردن چنین مسائلی زود است و تنها به رسیدن به آمادگی برای حضور در مسابقات جهانی فکر می‌کنم.

 

 

* شایعاتی درباره احتمال خداحافظی شما از وزنه‌برداری مطرح می‌شود.

 

هیچ چیزی بعید نیست؛ شاید. 

 

 

* آیا بهتر نبود مانند رضا یزدانی زانویت را در خارج از کشور عمل می‌کردی؟ از عمل در داخل ایران پشیمان نیستی؟

 

به هیچ عنوان؛ من با سنجیدن تمام جوانب این تصمیم را گرفتم. شاید اگر مانند یزدانی تصمیم به عمل کردن در خارج از کشور داشتم مجبور بودم با مصدومیت در المپیک وزنه‌ بزنم و المپیک را از دست می‌دادم.  تمام تلاشم این بود که با سلامت کامل به المپیک بروم و حتی مشاوره‌هایی هم گرفتیم به این نتیجه رسیدیم که با توجه به شرایط موجود بهترین گزینه برای انجام عمل زانو بهترین‌ها در ایران هستند.

 

دیدگاه‌ها