کد خبر : 1413939 | 17 اردیبهشت 1396 ساعت 09:31 | 46.6K بازدید | 0 دیدگاه

همه درگیری های لفظی آقای خاص و پروفسور

مورینیو -ونگر؛ جنگی که تمام شد

در سالهای اخیر، جنگ های لفظی مورینیو و ونگر به بخشی لاینفک از فوتبال جزیره تبدیل شده و آنها به هر بهانه ای به هم تاخته اند.​​​​​​​

مورینیو -ونگر؛ جنگی که تمام شد

به گزارش "ورزش سه"، امروز عصر و در ورزشگاه امیرتیس، مورینیو و ونگر یک بار دیگر همدیگر را ملاقات خواهند کرد و دشمنان قدیمی لیگ جزیره، برای تسویه حساب مقابل هم صف ارایی می کنند.

 

 

1197513

 

 

در ابتدای هفته گذشته ونگر در موضعی جدید اذعان داشت که علاقمند به ایجاد صلح با مورینیو است و آقای خاص نیز در مصاحبه روز جمعه خود گفت که نیازی به برقراری صلح نیست زیرا اساسا مشکلی بین آنها وجود ندارد. اما سابقه درگیری آنها چیزی نیست که از یاد هواداران فوتبال برود. در ادامه برخی از درگیری های لفظی این دو سرمربی پرافتخار لیگ جزیره را مرور خواهیم کرد؛

 

سال 2005

ونگر گفت: "من هم می دانم که ما در دنیایی زندگی می کنیم که تنها یک برنده و یک بازنده وجود دارد اما زمانی که تیمی بر خلاف قواعد ورزشی بازی کند، ورزش در خطر خواهد بود.

 

و مورینیو اینگونه پاسخ داد: "من می دانم که ونگر با ما مشکل دارد و در انگلیس اینگونه افراد را فضول خطاب می کنند.

 

 

1197714

 

 

او از آن دسته افرادی است که دوست دارد زندگی دیگران را تماشا کنند. کسانی هستند که در خانه یک تلسکوپ بزرگ دارند و از طریق آن به زندگی دیگران نگاه می کنند. از نظر من ونگر از آن دسته افراد است و او بیماری صحبت کردن زیاد در مورد چلسی را دارد."

 

ونگر در ادامه گفت: "مورینیو انسانی دور از دنیای واقعیت هاست که بویی از احترام نبرده است. زمانی که افراد احمق به موفقیتی دست یابند، این باعث احمق تر شدن آنها می شود و کسب پیروزی دلیلی برای عاقل شدن آن افراد نیست."

 

اما مورینیو نیز مطابق انتظار ساکت نماند و گفت: "در باشگاه چلسی ما کتابچه ای از نقل قول های ونگر درباره چلسی داریم که تعداد صفحات آن نه 5 صفحه، بلکه 120 صفحه است."

 

سال 2014:

در ماه فوریه، آرسن ونگر در مصاحبه ای اذعان داشت که بعضی از رقبای آرسنال از ناکامی خیلی می ترسند.

 

مورینیو در پاسخ گفت: "من از ناکامی می ترسم؟ آرسن ونگر متخصص ناکامی هاست و من مربی شکست خورده ای محسوب نمی شوم.

 

 

1197716

 

 

اما اگر فرض را مبنی بر صحت حرف های ونگر بگیریم، دلیلش این است که من زیاد شکست نخورده ام و به همین دلیل است که از ناکامی می ترسم.

 

شاید حق با ونگر باشد. اما واقعیت این است که او متخصص شکست خوردن است زیرا گذراندن 8 سال بدون حتی فتح یک جام دیگر یک ناکامی محض محسوب می شود."

 

سال 2015:

در ماه سپتامبر، چلسی در استمفوردبریج موفق شد با 2 گل آرسنال را مغلوب کند که در آن دیدار کازورلا و گابریل نیز از زمین بازی اخراج شدند.

 

بعد از پایان مسابقه، آرسن ونگر به شدت به قضاوت مایک دین اعتراض کرد اما هیچ محرومیتی از سوی اتحادیه فوتبال جزیره برای او در نظر گرفته نشد و این اتفاق خشم مورینیو را برانگیخت.

 

 

1197715

 

 

سرمربی آن مقطع چلسی گفت: "در انگلیس تنها یک مربی تحت فشار نیست و همه مریبان فشار را احساس می کنند.

 

به نظر می رسد تساوی بین همگان وجود ندارد و یک نفر در لیست مربیان متهم شده دیده نمی شود که این موضوع خیلی هم به نفع اوست. همه او را می شناسید.

 

یک سرمربی در لیگ جزیره وجود دارد که می تواند قبل یا بعد بازی در مورد داوران صحبت کند، در منطقه فنی همکار خود را هل دهد، می تواند همیشه و در همه حال ناله و فریاد کند اما هیچ اتفاقی برای او رخ نمی دهد و همیشه موقعیت وی حفظ می شود."

 

سال 2016:

زمانی که مورینیو به عنوان سرمربی جدید یونایتد، دوباره به عرصه لیگ برتر بازگشت، باز هم ونگر را از تیغ تیز صحبت های خود بی نصیب نگذاشت.

 

 

1197713

 

 

مورینیو گفت: "بعضی از مربیان هستند که 10 سال از آخرین افتخاری که کسب کرده اند زمان می گذرد. اما من تنها یک سال قبل بود که فاتح لیگ برتر شدم.

 

من هرگز نمی توانم بدون کسب موفقیت به فعالیت خود ادامه دهم زیرا این موضوع در طبیعت من جایی ندارد و قرار گرفتن در رتبه چهارم و کسب سهمیه نمی تواند هدف من باشد."

 

سال 2017:

هفته گذشته آرسن ونگر اعلام کرد که امیدوار است این کشمکش 12 ساله بین آنها بالاخره به پایان برسد.

 

سرمربی فرانسوی توپچی ها گفت: "من همیشه برای ایجاد صلح در زندگی آماده هستم. اما زمانی که شما رقیبی پیش رو دارید، مهم ترین نکته به پایان بردن بازی به سود خودتان است."

 

 

1197510

 

 

مورینیو نیز با مواضعی آرام تر اینگونه پاسخ داد: "از نظر من نیازی به ایجاد صلح بین ما نیست زیرا ما در آغاز و پایان بازی رفت با یکدیگر دست دادیم و از نظر من مشکلی بین من و ونگر وجود ندارد."

 

منبع: تلگراف

 

ترجمه: آریا فاطمی مقدم

دیدگاه‌ها