کد خبر : 1412334 | 11 اردیبهشت 1396 ساعت 08:18 | 22.9K بازدید | 0 دیدگاه

بعد از پنجمین قهرمانی پیاپی در بوندس لیگا

بایرن و معمای موفقیت در اروپا

گاهی در آلمان شرایط برای بایرن مونیخ خیلی آسان است. در واقع، در بیشتر اوقات، رقابت های داخلی برای موفق ترین باشگاه این کشور بسیار آسان است.​​​​​​​

بایرن و معمای موفقیت در اروپا

به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته، آنها با یک پیروزی پرگل مقابل ولفسبورگ، بیست و هفتمین قهرمانی شان در تاریخ بوندس لیگا را قطعی کردند.

 

یک ضربه آزاد بی نقص از داوید آلابا و بیست و هفتمین و بیست هشتمین گل های روبرت لواندوفسکی در این فصل، راه را برای پیروزی 6-0 در خانه ولفسبورگ هموار کرد اما پیش از آنکه آنها پیش بیفتند، نزدیک بود که گل اول بازی را دریافت کنند. با مصدومیت مانوئل نویر، اسون اولریش بار دیگر در درون دروازه جانشین او شد و چیزی نمانده بود که به خاطر یک واکنش نه چندان به موقع، دروازه اش را باز شده ببیند اما ضربه ماریو گومز تنها به کنار دروازه برخورد کرد.

 

در واقع آن شوت، و نه گل های آلابا یا لواندوفسکی، تصویر کاملی از پیروزی پرگل بایرن و یک قهرمانی دیگر این تیم در بوندس لیگا بود. گومز، ستاره سابق بایرن است که در طول 4 فصل بازی برای این تیم، بیش از 100 گل به ثمر رساند و با این تیم قهرمان بوندس لیگا و چمپیونزلیگ شد. هرچند او در آخرین فصل حضورش در بایرن، تعداد گل هایش را دو رقمی کرد اما در نهایت به عنوان بازیکن مازاد، فروخته شد زیرا بایرنی ها ماریو مانژوکیچ را از ولفسبورگ خریده بودند.

 

 

1196256

 

مهاجم شماره یک فعلی بایرن هم از تیمی آمده که قرار بود رقیب بایرن باشد اما در واقع مانند خیلی از باشگاه های دیگر، نقش تامین کننده بایرن را بازی می کند. روبرت لواندوفسکی پیش از پیوستن به بایرن، ستاره دورتموند بود. در هر لیگ دیگری چنین انتقالی غیرقابل تصور است اما در بوندس لیگا طبیعی و معمولی است. متس هوملس هم در ابتدای فصل از دورتموند به بایرن پیوست، بازیکنی که نقش کلیدی در تیم توماس توخل داشت و کمک کرد تا بایرن بیش از پیش تقویت شود.

 

هوفنهایم که این فصل احتمالا چهارم خواهد شد، فصل بعد برای اولین بار در لیگ قهرمانان حضور پیدا می کند. با این وجود، آنها از همین حالا می دانند که دو بازیکن کلیدی شان را در اختیار نخواهند داشت. نیکلاس سوله (مدافع) و سباستین رودی (هافبک) در زمستان گذشته با بایرن به توافق رسیدند.

 

بایرن در بوندس لیگا تقریبا می تواند هر بازیکنی را بخرد و وقتی کارشان تمام شد، او را خواهند فروخت. نحوه استفاده آنها از استعدادهای فوتبال آلمان به بی رحمی نمایش های شان در رقابت های داخلی است. آنها احتمالا فصل بعد و فصل پس از آن هم به راحتی قهرمان بوندس لیگا می شوند.

 

در واقع با توجه به توانایی آنها در تقویت خودشان و تضعیف رقبا، آنها می توانند فکر کنند که در 20 سال آینده هم به قهرمانی شان ادامه خواهند داد.

 

اما این برای کارلو آنچلوتی، کارل هاینس رومینیگه، الی هوینس و هواداران بایرن کافی نیست. برای بایرن، قهرمانی در لیگ یک اتفاق معمولی است اما قهرمانی در چمپیونزلیگ یک چالش است. بدون موفقیت در اروپا، آنچلوتی یا هر مربی دیگری برای مدتی طولانی در آلیانس آره نا نخواهد ماند.

 

فتح لیگ قهرمانان چالش بزرگتری است. بایرن هر فصل به راحتی از مرحله گروهی عبور می کند  اما وقتی در رویارویی با بهترین تیم های اروپایی، دچار تزلزل می شود.  آنها این فصل هم در مرحله یک چهارم نهایی، با شکست 6-3 مقابل رئال مادرید در لیگ قهرمانان، از دور رقابت ها کنار رفتند.

 

 

1196254

 

 

بایرن بازیکنانی دارد که می توانند در بین بهترین های دنیا قرار بگیرند. نویر چند سالی است که دروازه بان ثابت تیم منتخب فیفاست؛ ژروم بواتنگ هم اگر مصدوم نباشد، می تواند در این تیم جای بگیرد. لواندوفسکی مهاجمی در کلاس جهانی است اما شایعاتی در مورد رفتنش به رئال شنیده می شود. اگر بایرنی ها می خواهند بار دیگر قهرمان چمپیونزلیگ شوند، حفظ این ستاره لهستانی بسیار اهمیت دارد.

 

البته آنها در حفظ تیاگو آلکانتارا خوب کار کردند و به تازگی قراردادی طولانی مدت با او بستند. این ستاره اسپانیایی این فصل فوق العاده بود و علاوه بر 5 گلی که زد، با پاس های فوق العاده اش، موقعیت های زیادی برای هم تیمی هایش ایجاد کرد. با این وجود، بایرنی ها باید تصمیم بگیرند که چه کسی می تواند بهترین گزینه برای جانشینی ژابی آلونسو باشد.

 

آلونسو و کاپیتان فیلیپ لام در پایان این فصل بازنشسته خواهند شد و آنچلوتی کار بسیار سختی برای پر کردن جای خالی آنها خواهد داشت. خریدهایی که بایرن از هوفنهایم انجام داد، نمی تواند جای آنها را پر کند. جاشوا کیمیچ گزینه برای جانشینی هر دو است اما جایگاه ثابت آلونسو و لام در ترکیب اصلی این فرصت را از او گرفت که در این فصل چندان به چشم بیاید. او بی تردید استعداد درخشانی است اما هنوز کیفیتش را در کلاس جهانی نشان نداده است.

 

 

 

1196257

 

بایرن می تواند بازیکنانی از رقبای داخلی اش بخرد اما آنها باید به فکر جذب استعدادهایی از رقبای اروپایی شان باشند. این هفته رسانه های آلمانی شایعاتی در مورد خریدهای احتمالی بایرن مطرح کردند. اشپورت بیلد نوشت که آنچلوتی بودجه ای 100 میلیون یورویی در اختیار دارد و بازیکنانی مانند آنتوان گریزمان، پائولو دیبالا، مارکو وراتی و کیلیان امباپه در لیست خریدهای او هستند.

 

همچنین شایعاتی در مورد خرید الکسیس سانچس، مهاجم آرسنال و کایل واکر، مدافع راست تاتنهام، مطرح است. همه این بازیکنان می توانند باعث تقویت بایرن شوند. خرید بازیکنان از تیمی مانند هوفنهایم می تواند به تقویت نیمکت تیم کمک کند اما بعید است باعث بهتر شدن ترکیب اصلی شود.

 

بایرن در دیدار برگشت مقابل رئال مادرید، قوی ترین ترکیب خود را در اختیار داشت و اگرچه بازی را به وقت اضافه کشیدند اما هت تریک رونالدو باعث حذف شان شد. در صورتی که آنها نتوانند بازیکنانی کلیدی به خدمت بگیرد، این نتایج ادامه خواهد داشت.

در حالی که لام و آلونسو در تابستان بایرن را ترک می کنند، بایرنی ها کارهای زیادی برای انجام دادن دارند. از همین حالا می توان نام بایرن را به عنوان قهرمان فصل 18-2017 هم ثبت کرد اما رسیدن به اولین قهرمانی در چمپیونزلیگ از سال 2013، هدف به مراتب دست نیافتنی تری است.

 

منبع: سایت گل

دیدگاه‌ها