کد خبر : 1411555 | 06 اردیبهشت 1396 ساعت 20:50 | 26.8K بازدید | 0 دیدگاه

خط و نشان چینی ها برای فوتبال آسیا؛

صعودکننده های نهایی؛ از غرب تا شرق آسیا

مسابقات لیک قهرمانان آسیا هفته پنجم خود را در مرحله گروهی پشت سر گذاشت و 8 تیم جواز صعود به مرحله بعدی را کسب کرده اند، با این وجود تنها تیم جیانگسو چین که مالکیت آن در اختیار گروه سونینگ است، حضور خود به عنوان تیم اول را قطعی کرده است.

صعودکننده های نهایی؛ از غرب تا شرق آسیا

به گزارش "ورزش سه"، رقابت های لیگ قهرمانان در دو قسمت غرب و شرق این قاره پهناور طی روزهای اخیر دنبال شد و 8 تیم به صورت قطعی توانستند صعود خود را در مرحله حذفی مسابقات قطعی کنند.
در زیر نگاهی داریم به تیم های صعود کننده از دو قسمت غرب و شرق:

 


غرب آسیا – گروه اول (A):
در این گروه استقلال تهران نماینده ایران است و به همراه الاهلی امارات که هر دو 8 امتیازی هستند، شانس های اصلی صعود به شمار می روند. البته دو تیم دیگر این گروه که 5 امتیازی هستند، هنوز روی کاغذ شانس دارند ولی بعید به نظر می رسد که شگفتی خاصی رقم بخورد. با این وصف استقلال تهران و الاهلی برای کسب رتبه اول گروه در روز پایانی با هم رقابت خواهند داشت و برابر تیم های دیگر گروه قرار می گیرند.

 


غرب آسیا-گروه دوم (B):
در این گروه چهار تیم استقلال خوزستان، لخویا، الفتح عربستان و الجزیره امارت قرار دارند. روز گذشته تیم لخویا با پیروزی برابر الجزیره 11 امتیازی شد تا صعودش به دور بعد مسجل شود. در روز پایانی دو تیم استقلال خوزستان با 8 امتیاز و الفتح با 6 امتیاز شانس های صعود هستند. نماینده ایران در خوزستان میزان الجزیره خواهد بود که امیدی برای صعود ندارد.

 


غرب آسیا- گروه سوم (C):
ذوب آهن نماینده ایران در گروه سوم مسابقات منطقه غرب آسیا است که در روز پایانی مقابل الاهلی عربستان قرار می گیرد تا از میان این دو تیم، یکی به همراه العین که صعودش به دور بعدی قطعی شده، به مرحله حذفی راه پیدا کنند.

 


غرب آسیا-گروه چهارم (D):
الهلال با کسب تساوی مقابل پرسپولیس صعود خود به دور بعدی را مسجل کرد و در روز پایانی  کسب رتبه اول گروه انگیزه ی آنها مقابل الریان قطر خواهد بود. سه تیم دیگر این گروه یعنی الریان، پرسپولیس و الوحده به ترتیب شانس های بعدی صعود به همراه الهلال به دور حذفی هستند.

 

 

شرق آسیا- گروه پنجم (E):
به نظر می رسد فشردگی رقابت با توجه به شرایط جدول در منطقه شرق آسیا کمتر است، چرا که در گروه پنجم رقابت ها دو تیم میوآنگتونگ یونایتد چین و کاشیما آنتلرز ژاپن صعود خود به دور بعدی را قطعی کرده اند و در هفته پایانی در کشور ژاپن برابر هم قرار می گیرند تا تکلیف تیم های اول و دوم مشخص شود.

 


شرق آسیا-گروه ششم(F):
در پایان هفته پنجم رقابت های شرق آسیا دو تیم اوراوارد و شانگهای SIPG  صعود خود را مسجل کرده اند و 12 امتیازی شده اند؛ در روز پایانی نتیجه این دو تیم مقابل اف سی سئول و وسترن سیدنی مشخص می کند که کدامیک اول و کدامیک دوم خواهند شد.

 


شرق آسیا-گروه هفتم (G):
گروه هفتم رقابت ها در شرق آسیا شرایط ویژه ای نسبت به دو گروه بررسی شده این منطقه دارد؛ گوانگژوی چین، سوون سامسونگ و کاوازاکی سه تیمی هستند که در این گروه به ترتیب با 9 ،8 و 7 امتیاز، رقابت تنگاتنگی برای صعود دارند. در هفته پایانی کاوازاگی ژاپن در خانه میزبان ایسترن هنگ کنگ است که با یک امتیاز شانسی برای صعود ندارد و گوانگژو در خانه میزبان نماینده کره جنوبی خواهد بود تا تکلیف تیم های صعود کننده مشخص شود.

 


شرف آسیا- گروه هشتم (H):
گروه سونینگ که با مالکیت باشگاه اینتر میلان ایتالیا در دنیای فوتبال نامی برای خود ایجاد کرده است، در کشور  چین نیز با تیم جیانگسو فعالیت تجاری خود را دنبال می کند. مالکان این گروه سرمایه گذاری هر چقدر در فوتبال ایتالیا و موفق کردن اینترمیلان ناکام بوده اند، در کشور خود شرایط بهتری را تجربه می کنند و در میان 32 تیم حاضر در مسابقات منطقه غرب و شرق آسیا به تنها تیمی بدل شده اند که رتبه نخست خود را قطعی کرده اند. سه تیم دیگر این گروه یعنی ججو یونایتد کره جنوبی، آدلاید یونایتد استرالیا و گامبا اوزاکابه ترتیب با 7، 5 و 4 امتیاز به روز پایانی و صعود احتمالی چشم دارند؛ هرچند که با توجه به شرایط جدول، نماینده کره جنوبی با در نظر گرفتن اینکه در روز آخر میزبان گامبا اوزاکا با 4 امتیاز است، شانس بیشتری برای صعود دارد.

 


در مجموع در میان 8 گروه رقابت های لیگ قهرمانان آسیا تاکنون 8 تیم موفق به کسب مجوز صعود شده اند و تیم هایی نظیر استقلال تهران، الاهلی امارات، استقلال خوزستان، گوانگژو و .. در آستانه صعود  قرار گرفته اند.

 

نکته جالب توجه حضور مقتدرانه باشگاه های چینی پس از سرمایه گذاری های کلان است، که سه تیم آنها به دور بعدی راه یافته و گوانگژو نیز شانس اول صعود در گروهش به شمار می رود. ضمن اینکه دو تیم از ژاپن نیز صعود خود را به دور بعدی قطعی کرده اند و یک تیم دیگر آنها هم شانس خیلی خوبی برای صعود دارد و نمی توان به سادگی از کنار عملکرد خوب آنها گذر کرد.


هفته ششم و پایانی رقابت های مرحله گروهی طی روزهای 18 و 19 اردیبهشت دنبال خواهد شد و تکلیف تمامی صعودکننده مشخص خواهد شد.

دیدگاه‌ها