کد خبر : 1405434 | 11 فروردين 1396 ساعت 14:31 | 7K بازدید | 0 دیدگاه

خبری از داوران بین المللی نیست

نگاهی به داوران هفته بیست و پنجم لیگ برتر

لیگ برتر در سال 96 از عصر امروز مجددا استارت خواهد خورد که قضاوت بازی های هفته بیست و پنجم برعهده داوران جوان و نسبتا کم تجربه است.

نگاهی به داوران هفته بیست و پنجم لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، سال جدید فوتبالی ایران در حالی از امروز با برگزاری 4 دیدار هفته بیست و پنجم استارت می خورد که کمیته داوران و دپارتمان داوری برای قضاوت بازی های این هفته از داوران جوان بهره برده است، آن هم در شرایطی که خبری از داوران بین المللی و سرشناس فوتبال ایران در هفته بیست و پنجم نیست!
در آستانه این بازی ها نگاهی به شرایط داوران حاضر انداختیم که در این راه نظرات مرتضی کریمی داور بازنشسته کشورمان نیز در آن دیده می شود.


پیکان ـ ماشین سازی؛ داور: پیام حیدری
داور جوان همدانی در آخرین روزهای سال 95 در دو بازی تصمیمات جنجالی ای گرفت که باعث شد انتقادات تندی از سوی مربیان تیم ها صورت بگیرد. حیدری نشان داده معمولا در تصمیم گیری هایش در محوطه جریمه دو تیم با تردیدهایی روبه روست اما با این حال پیش بینی می شود امروز جدال دشواری برای او نباشد و بتواند به خوبی از عهده قضاوت این مصاف برآید.


نفت تهران ـ سیاه جامگان؛ داور: وحید کاظمی
داور مازندرانی در لیگ شانزدهم فرصت قضاوت در بازی های پخش زنده را نیز به دست آورد. از همین رو به نظر می رسد رفته رفته از تجربه لازم برای قضاوت بازی های بزرگ برخوردار شود گرچه این داور جوان چند هفته پیش در دربی تبریز ابهام بزرگی در اخطار و اخراج بازیکن تراکتورسازی از خود برجای گذاشت. کاظمی در بازی امروز مسلما دقایق دشواری پیش رو خواهد داشت بخصوص که مربیان هر دو تیم از جمله مربیانی هستند که در کنار زمین جنب و جوش فراوانی داشته و همواره به تصمیمات داوری واکنش نشان می دهد.


پدیده ـ صبا؛ داور: محمدحسین زاهدی فر
داور خوش قد و بالای بوشهری که جایش در لیست بین المللی 2017 ایران خالی است، در فصل جاری در تمام بازی هایی که سوت زده عملکرد خوبی از خود برجای گذاشته است. زاهدی فر مسلما حالا با انگیزه های بسیار زیادی در بازی های لیگ برتر به میدان خواهد رفت تا با قضاوت های خود نشان دهد که کمیته داوران با خارج کردن نام او از لیست بین المللی اشتباه بزرگی مرتکب شده است. قضاوت پدیده و صبا که هر دو نیاز مبرم به امتیازات بازی دارند می تواند چالش خوبی برای این داور بوشهری باشد.


استقلال خوزستان ـ ذوب آهن؛ داور: مهدی مرجان زاده
داوری که سابقه چندانی در لیگ برتر ندارد و بیشتر او را در بازی های دسته اول دیدیم بعد از عملکرد خوب در لیگ دسته اول حالا این فرصت را پیدا کرده تا در سطح اول فوتبال ایران قضاوت کند. داور خراسانی ایران حالا بازی دو تیم صاحب نام و نماینده های آسیایی ایران را برعهده دارد که می تواند برای او همچون سکوی پرتاب قلمداد شود.


استقلال تهران ـ فولاد؛ داور: حسین زرگر
کارمند هلال احمر ایران در لیگ شانزدهم به هیچ عنوان در حد و اندازه هایی که از او انتظار می رفت ظاهر نشد و قضاوت های پر انتقادی را در بازی های مهم این فصل داشت تا جایی که از او به عنوان داورانی نام برده می شود که اشتباهات تاثیرگذاری در بازی های این فصل از خود برجای گذاشته است. زرگر که در سال های گذشته به عنوان یکی از داوران با آتیه ایران شناخته می شد، فردا باید قضاوت یکی از حساس ترین بازی های هفته را برعهده بگیرد، از همین رو انتظار می رود او با آرامش و تمرکز کافی بتواند از عهده قضاوت بهترین بازی هفته برآید.


صنعت نفت آبادان ـ پرسپولیس؛ داور: تورج حق وردی
بعد از محرومیت های مختلف در این فصل که نشان می دهد همچنان از تمرکز لازم برای قضاوت در سطح اول دور است حالا بار دیگر وظیفه سوت زدن یکی از مهمترین بازی های هفته را برعهده گرفته است. حق وردی که خود جزو فوتبالیست های قدیمی ایران است، شاید با قضاوت مناسب این بازی نشان بدهد سال جدید را با روحیه و انگیزه های فراوان برای رسیدن به بهترین شرایط آغاز کرده است. مسلما حق وردی به عنوان یکی از داوران ارزشمند فوتبال ایران لیاقت بیشتر از این ها را دارد اما باید در عمل نشان دهد که در اوج آمادگی است.


تراکتورسازی ـ گسترش فولاد؛ داور: احمد صالحی
انتخاب عجیب دپارتمان داوری برای قضاوت دربی تبریز؛ احمد صالحی در این فصل همواره در قضاوت بازی های تراکتورسازی و گسترش فولاد مقابل رقبایشان قضاوت های پرحرف و حدیثی داشته و به همین خاطر هیچ کس از حضور او برای قضاوت دربی تبریز خوش بین نیست. گرچه احمد صالحی نشان داده یکی از داوران خوب و قدرتمند ایران است که اگر روی فرم باشد می تواند انتخاب خوبی برای قضاوت بازی های مهم در لیگ برتر ایران باشد.


سپاهان ـ سایپا؛ داور: رضا عادل

سال گذشته در چند بازی که در لیگ برتر سوت زد قضاوت های نسبتا قابل قبولی داشت ضمن اینکه در لیگ دسته اول نیز همواره به خوبی از عهده وظایف خود در بازی های مهم دسته اول برآمد. تنها اشتباهی که از رضا عادل در سال 95 شاهد بودیم به تصمیم جنجالی او در شهرقدس برمی گشت. اما با این حال سپردن قضاوت دیدار به این مهمی در نصف جهان نشان می دهد کمیته داوران به دنبال اعطای اعتبار دوباره به این داور جوان است.

دیدگاه‌ها