کد خبر : 1402192 | 21 اسفند 1395 ساعت 13:11 | 20.9K بازدید | 3 دیدگاه

مروری بر قضاوت‌های هفته بیست و چهارم

پنجشنبه پردردسر دکتر بیژن

کمک داور بازنشسته فوتبال ایران در رابطه با داوری های هفته بیست و چهارم لیگ برتر به تحلیل پرداخت و قضاوت بازی های مختلف را مورد بررسی قرار داد.

پنجشنبه پردردسر دکتر بیژن

به گزارش "ورزش سه"، مرتضی کریمی که پیش از این در اقدامی جالب به پیش بینی داوری های هفته بیست و چهارم لیگ برتر پرداخته بود امروز در مطلبی به تحلیل و بررسی قضاوت های لیگ پرداخت. او که سابقه ای طولانی در داوری های لیگ برتر دارد در این باره گفت: تلاش ما در راستای بهبود قضاوت هاست که امیدواریم با یک درک صحیح از آن بهره مند شویم.


مرتضی کریمی در رابطه با داوری های انجام شده گفت: در هفته ای که دپارتمان داوری علیرغم در اختیار نداشتن چند داور مطرح، دستش بسته بود بالاجبار نفرات نسبتا خوبی را برای بازی های هفته بیست و چهارم انتخاب کرد، اما در نهایت تعدادی از این داوران موفق نشدند قضاوت های خوبی به نمایش بگذارند و نوع داوری آنها در نتایج به دست آمده موثر بود که به آنها می پردازیم. 

 


سایپا ـ استقلال تهران (محمدرضا فغانی)
داور بین المللی فوتبال ایران که قضاوت این بازی را برعهده داشت داوری تقریبا آسان و بی دردسری را پشت سر گذاشت، تصمیمات فغانی در نتیجه به دست آمده نهایی تاثیرگذار نبود و تنها اشتباه بزرگ او را می توان در دقیقه 90 دانست، لحظه ای که باید بازیکن سایپا به دلیل تکل خشن از بازی اخراج می شد. 

 


پرسپولیس ـ استقلال خوزستان(بیژن حیدری)
داوری که بسیار دوست دارد جای سعید مظفری زاده را در داوری ایران پر کند در این بازی روز پر اشتباهی را در ورزشگاه آزادی پشت سر گذاشت. اخطارهای فراوان، مردود اعلام کردن گل پرسپولیس(که توسط کمک داور قبول نشد) و اشتباه در عدم اخراج بازیکن استقلال خوزستان شرایط را برای قضاوت این داور بسیار سخت کرد و در مجموع او از نگاه کارشناسان نتوانست دیدار آسیایی ها را به خوبی قضاوت کند. 

 


سیاه جامگان ـ سپاهان (حمید حاج ملک)
داور گیلانی فوتبال ایران در مشهد مقدس توانست به خوبی از عهده قضاوت دیدار تیم های سیاه جامگان و سپاهان بربیاید و نشانی از یک داور موفق در لیگ را به همراه داشت، البته لازم به ذکر است کمک های او در این بازی کمی شک و تردید را چاشنی کار خود کرده بودند. 

 


پیکان ـ پدیده (یاسر همرنگ)
داور جوان تهرانی توانست به خوبی از عهده این بازی بربیاید و دیدار شهر قدس را به سلامت به پایان رساند، او که در نتیجه این بازی تاثیرگذار نبود نشان داد آینده درخشانی در عرصه داوری دارد. 

 


ذوب آهن ـ نفت تهران (شاهین حاج بابایی)
این داور باتجربه فوتبال در فولادشهر توانست قضاوت خوبی انجام دهد و همانطور که پیش از این نیز انتظار می رفت هر دو تیم از نحوه داوری وی راضی بودند. 

 


ماشین سازی ـ نفت آبادان(اشکان خورشیدی)
او در تبریز و در دیداری که تیم مهمان خیلی زود توانست به گل برسد نتوانست خطای هند بازیکن ماشین سازی را اعلام پنالتی کند و کمک او نیز گل صحیح همین تیم را به اشتباه مردود و آفساید اعلام کرد.

 


گسترش فولاد ـ صبای قم (روح الله شریفی)
داور بازی تبریز در نهایت نتوانست قضاوت قابل قبولی را به نمایش بگذارد، او در اعلام یک پنالتی به سود تیم میزبان اشتباه کرد، اشتباهی که منجر به اعتراض شدید سرمربی این تیم شد. 

 


فولاد ـ تراکتورسازی(رضا کرمانشاهی)
درباره عملکرد این داور باید گفت در صحنه ای از اعلام یک پنالتی مشکوک به سود فولادی ها خودداری کرد، هر چند تصاویر تلویزیونی واضح نبود اما احتمال وجود یک پنالتی به سود تیم میزبان می رفت، البته کرمانشاهی در اخراج بازیکن تراکتورسازی تصمیم درستی اتخاذ کرد.

دیدگاه‌ها