کد خبر : 1401433 | 18 اسفند 1395 ساعت 11:59 | 5.9K بازدید | 1 دیدگاه

در انتظار سوت های طلایی

مروری بر داوران هفته بیست و چهارم لیگ برتر

کمک داور بازنشسته فوتبال در اقدامی قابل توجه به پیش بینی عملکرد 8 داور قضاوت کننده در هفته بیست و چهارم لیگ برتر پرداخت.

مروری بر داوران هفته بیست و چهارم لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، مرتضی کریمی که سابقه طولانی ای در قضاوت بازی های لیگ برتر فوتبال ایران دارد، در اقدامی جالب به پیش بینی عملکرد داوران بازی های این هفته لیگ برتر پرداخت. او این کار را با یک مقدمه انجام داده است. کریمی نوشت:« وقتی پای قضاوت زودهنگام در ذهن ما باز می شود پیش داوری براساس منطق و واقعیت نیست بلکه با توجه به فرضیه ها و سوابقی انجام می شود که ما در ذهن خود داریم. از سوی دوست نداریم منفی گرا باشیم و سلامت خود و دیگران را به خطر بیندازیم. تلاش ما در راستای بهبود قضاوت هاست که امیدواریم با یک درک صحیح از آن بهره مند شویم.»


در ادامه پیش بینی این داور بازنشسته از قضاوت هفته بیست و چهارم آمده است:


سایپا ـ استقلال تهران (محمدرضا فغانی)


برادر کوچکتر علیرضا فغانی که امسال به درجه بین المللی رسیده قضاوت بسیار سختی خواهد داشت چون تیم میزبان نسبت به قضاوت هفته گذشته داور مقابل تراکتورسازی شدیدا اعتراض داشت و این مساله کار را برای فغانی در بازی امروز سخت می کند.


ماشین سازی ـ نفت آبادان(اشکان خورشیدی)


خورشیدی از جمله داوران موفق لیگ شانزدهم بوده که قضاوت های خوبی را در هفته های گذشته انجام داده است و اکثر مربیان از قضاوت ایشان راضی بودند؛ هر چند نتیجه هفته گذشته هر دو تیم شرایط قضاوت را در فولادشهر سخت خواهد کرد. 


پرسپولیس ـ استقلال خوزستان(بیژن حیدری)


تیم داوری بین المللی است و طبیعتا باید قضاوت ایده آلی داشته باشد هر چند در قضاوت های قبلی کمک داوران نقش بیشتری نسبت به داور داشتند و حیدری بیشتر زیرسایه کمک های خود بوده اما این مسابقه یک قضاوت بین المللی محسوب می شود.


ذوب آهن ـ نفت تهران (شاهین حاج بابایی)


حاج بابایی که در دو سال گذشته کاندیدای قضاوت در دربی بوده معمولا قضاوت های خوبی در لیگ برتر انجام می دهد و اکثر مربیان هم نسبت به قضاوت او ابراز رضایت کرده اند. این در حالی است که شکست هفته گذشته هر دو تیم شرایط قضاوت را در فولادشهر سخت می کند.


گسترش فولاد ـ صبای قم (روح الله شریفی)


داماد خداداد افشاریان که امسال قضاوت های اندکی در لیگ برتر داشته شرایط سختی را در تبریز سپری خواهد کرد. جایی که تیم میزبان در فصل جاری براثر اشتباهات داوران امتیازهای زیادی را از دست داده است. 


سیاه جامگان ـ سپاهان (حمید حاج ملک)


داور گیلانی، آتش نشان و پرافتخار فوتبال امسال با چند قضاوت پخش مستقیم توانایی های خود را به همه ثابت کرده و تصور درباره او چنین است که قضاوت خوبی در مشهد داشته باشند هرچند که کمک داوران جوان مسابقه شاید تاثیر مهمی در نتیجه بازی داشته باشند. 


پیکان ـ پدیده (یاسر همرنگ)


داور جوان تهرانی که به مرز پختگی رسیده در لیگ شانزدهم قضاوت های اندک اما خوبی داشته و شاید شرایط دو تیم در جدول رده بندی کار را برای قضاوت این داور در بازی روز جمعه راحت کند. 


فولاد ـ تراکتورسازی(رضا کرمانشاهی)


کرمانشاهی بعد از قضاوت خوب خود در هفته گذشته این بار وظیفه داوری میان دو تیم پرطرفدار را در اهواز به عهده خواهد داشت که شاید خستگی قضاوت هفته پیش بر بازی روز جمعه تاثیر بگذارد که در چنین شرایطی عملکرد کمک داوران می تواند یاریگر او باشد.

دیدگاه‌ها