کد خبر : 1400921 | 16 اسفند 1395 ساعت 10:35 | 4.6K بازدید | 0 دیدگاه

سپیدرود به تداوم صدرنشینی می اندیشد 

نگاهی به هفته بیست و هفتم دسته اول

عصر امروز رقابت های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه های کشور با برگزاری 5 دیدار از هفته بیست و هفتم پیگیری خواهد شد. هفته بیست و هفتم بازی ها هم می تواند با خاطره ای خوش برای تیم سپیدرود همراه باشد و رای به ادامه صدرنشینی این تیم دهد.

نگاهی به هفته بیست و هفتم دسته اول 

به گزارش "ورزش سه"، و به نقل از خبر ورزشی گله ای نمی شود به این رفتار غیر حرفه ای بازیکنان فولاد یزد داشت. باید خود را جای بازیکنان این تیم گذاشت که ماه هاست تمرین می کنند و بازی ها را یکی پس از دیگری پشت سر می گذارند اما پول نمی گیرند و تنها وعده می شنوند! حتما این بازیکنان در زندگی روزمره خود به خاطر بی پولی دچار مشکلاتی شده اند و متاسفانه در این بین سازمان لیگ برتر فقط نظاره گر است و تنها چیزی که برایش مهم است برگزاری بازی ها است. اینکه پایان فصل در جلسه مجمع عمومی فدراسیون فوتبال اعلام کند که فلانن قدر بازی ها را برگزار کرده است! متاسفانه برای این نابسامانی ها نقطه پایانی متصور نیست به این خاطر که نگاه حاکم برای مدیریت فدراسیون فوتبال نگاه اشتباهی است و اصلا روی نظام مالی باشگاه داری نظارتی وجود ندارد. 


انتظار می رفت با توجه به حساسیت بازی ها در هفته بیست و هفتم کمیته داوران همان سیاست در هفته بیست و ششم را بکار گیرد و دست کم برای بازی های حساس از داوران لیگ برتری سود ببرد اما این عمل خوب خیلی زود متوقف شد و این هفته بازی های حساس را داورانی قضاوت می کنند که اسمی نیستند! با توجه به اینکه لیگ برتر تیم های داوری متعددی دارد و در لیگ برتر هر هفته شاهد برگزاری 8 بازی خواهیم بود تکرار استفاده از داوران لیگ برتری در دست اول مانعی نداشت و ای کاش این کار خوب تکرار می شد. 


اتفاق مهم در آستانه بازی نساجی – ملوان محرومیت محمد عباس زاده – مهاجم تیم نساجی تا اطلاع ثانوی است. این اتفاق به سود ملون تمام شده است و موجب شده در فضای مجازی ذهنیت طرفداری اسماعیل حسن زاده از تیم های هم استانی شکل بگیرد. البته پیش تر علی نظر محمدی – سرمربی تیم سیپدورد و این تیم با محرومیت هایی مواجه شده بودند. با این توضیحات نگاهی خواهیم داشت به بازی های روز دوشنبه: 

 


گل‌گهر سیرجان - مس رفسنجان 
قربانی تیم هم استانی 

گل گهر در مصاف با  تیم هم استانی به پیروزی فکر خواهد کرد چون نتیجه ای غیر از این با توجه به کثرت مدعیان کار این تیم را برای صعود سخت خواهد کرد. تصور می شود مس رفسنجان از آنجایی که نه داعیه صعود دارد و نه خطر سقوط را احساس می کند در این بازی خیلی با انگیزه ظاهر نشود اما در بازی پیشین مقابل مس کرمان نشان داد اهل بازی جوانمردانه است و خود را قربانی اهداف تیم های دیگر نمی کند. این نگاه قابل ستایش است. هر چند از پیروزی گل گهر که قوی ترین خط حمله بازی ها را در اختیار دارد در این بازی نباید برداشت دیگری داشت. 

 


سپیدرود رشت - فولادیزد 
خودزنی حریف تیم قهرمان 

سپیدرود در حالی مهیای بازی با فولاد یزد می شود که حریف در سه روز اخیر تمرین نکرده است! طبیعتا در چنین شرایطی سپیدرود راه آسانی برای پیروزی در این دیدار خواهد داشت. فولادی ها در حالی سه روز تمرین نکردند که شرایط خوبی در جدول رده بندی ندارد و یکی از سه نامزد سقوط هستند. البته چنین رفتاری از سوی فولادی های خیلی جای تعجب نداشت. وقتی باشگاه به تعهدات خود پایبند نیست و زمان زیادی هم به بازی ها باقی نمانده دیگر چه راهی برای احقاق حق باقی می ماند؟ به خصوص که آراء صادره از سوی کمیته انضباطی خیلی ضمانت اجرایی ندارد. 

 


اکسین البرز - آلومینیوم اراک 
تحریک برای پیروزی 

اکسین البرز تا به این جای کار با یحیی گل محمدی باختی در کارنامه نداشته، اما این برای صعود به لیگ برتر کافی نیست. اکسین برای امیدوار باقی ماندن به صعود باید بیشتر از این ها بازی های خود را با پیروزی پشت سر بگذارد. به نظر می رسد زدن سه گل به تیم فولاد در یزد تمرین خوب پیروزی در برابر آلومینیوم اراک بود. البته باید به این نکته اشاره کرد آلومینیوم اراک با وجود مشکلات مالی حریف آسانی برای اکسین نخواهد بود. مهدی پاشازاده – سرمربی آلومینیوم اراک با وجود اینکه تیمش شانس صعود به لیگ برتر ندارد به خوبی شاگردانش را برای پیروزی تحریک می کند. 

 


راه‌آهن تهران - پارس جنوبی جم 
بی دغدغه در مسیر پیروزی 

این دیدار یک دیدار حا ئز اهمیت برای تیم پارس جنوبی جم است. تیمی که در شرایط صعود به لیگ برتر قرار دارد و نزدیک به نیم فصل است که طعم تلخ شکست را نچشیده. با این وجود این بازی – بازی آسانی برای پارس جنوبی نخواهد بود، تیمی که بهترین خط دفاعی بازی ها را در اختیار دارد. راه آهن با انگیزه در این دیدار بازی خواهد کرد و خوب می داند نتیجه گیری در این دیدار چه بازتابی برای این تیم خواهد داشت. از سویی راه آهن بی دغدغه تر از پارس جنوبی جم است و این شاید منجر به بازی بهتر  شود، چون کسی به راه آهن به خاطر مشکلات مالی خرده نخواهد گفت. 

 


ایرانجوان بوشهر - استقلال اهواز 
قناعت به ماندن 

ایرانجوان بوشهر بعد از برتری دو بر یک در خانه تیم خونه به خونه آماده است با شکست استقلال اهواز بیشتر از منطقه خطر فاصله بگیرد. استقلال اهواز با وجود اینکه بردی تا به این جای کار نداشته و خیلی کار سختی برای بقاء در جدول بازی ها پیش رو دارد تیم از پیش بازنده نخواهد بود. دست کم گرفتن این تیم چه بسا نتیجه عکس برای ایرانجوان داشته باشد. ایرانجوان تیمی است که در سال های اخیر با وجود معرفی استعدادهای خوب به خاطر مشکلات مالی نتوانسته اهداف بزرگی را در سر بپروراند. با این حال در این فصل ماندن در جدول بازی ها برای این تیم راضی کننده است.

دیدگاه‌ها