کد خبر : 1400464 | 14 اسفند 1395 ساعت 16:28 | 30.2K بازدید | 0 دیدگاه

تجربه جذاب برزیلی‌ها در اهواز

چهارمین خارجی کاپیتان در لیگ حرفه‌ای ایران

ادسون هنریکه، اولین برزیلی کاپیتان در مسابقات فوتبال لیگ برتر ایران بوده است او بازوبند کاپیتانی ماشین سازی را در بازی این تیم برابر استقلال خوزستان بر بازو بست.

به گزارش "ورزش سه"، ماشین سازی که در نیم فصل اول مسابقات فوتبال لیگ برتر آندرانیک تیموریان را به عنوان کاپیتان اول در اختیار داشت بعد از کوچ او به تیم فوتبال نفت تهران حبیب گردانی را به عنوان با تجربه ترین بازیکن، سرگروه کرد اما حالا در غیبت او، ادسون کاپیتان شد، بازیکن برزیلی که 3 سال در لیگ کرواسی حضور داشته سابقه بازی در تیم مطرح بوتافوگو برزیل را در کارنامه خود داشته است.

 

1184926


بازیکن برزیلی ماشین سازی در حالی کاپیتان تیمش شد که در لیگ برتر فوتبال ایران بازیکنان خارجی دیگری مثل لئون استپانیان و آرمناک پتروسیان ارمنستانی، سابقه بستن بازوبند سرگروهی را در تیم سپاهان داشته‌اند، فونیکه سی مالیایی هم در تیم فوتبال نفت آبادان کاپیتان شده است.


بازیکنان خارجی دیگری هم در مسابقات فوتبال لیگ کشور بوده‌اند که علیرغم تجربه و سابقه بالا به این مهم نائل نشده‌اند. بازیکنانی مثل حوار ملأ محمد، عماد رضا، گیلائوری، آدریانوآلوز،فابیو جان واریو و... اما به هر حال کاپیتانی ادسون هنریکه که برزیلی است در نوع خود قابل توجه است. البته از جمع ایرانی‌ها بازیکنان بزرگ زیادی در خارج از کشور کاپیتان تیم خود کاپیتان بوده‌اند که بهترین و شایسته ترین مورد در کاپیتانی مهدوی کیا در هامبورگ و نکونام در اوساسونا رخ داده است.

دیدگاه‌ها