کد خبر : 1399635 | 11 اسفند 1395 ساعت 07:55 | 3.8K بازدید | 0 دیدگاه

تیم ملی جودو به باکو می رود

تیم ملی جودو کشورمان برای حضور در اولین تجربه بین المللی خود در زمان مدیریت جدید فدراسیون هفته آینده راهی باکو می شود.

تیم ملی جودو به باکو می رود

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، رقابتهای گراند اسلم باکو طی روزهای ۲۰ تا ۲۳ اسفندماه با حضور ۲۳۶ جودوکار از ۳۳ کشور برگزار خواهد شد که تیم ملی کشورمان با ۱۰ جودوکار و بدون سنگین وزنها در این دوره از رقابتها به دیدار رقبای خود می رود. 

 

از چهارم مهرماه که محمد درخشان از مجمع انتخاباتی رای اعتماد گرفت این اولین حضور تیم ملی کشورمان در یک تورنمنت سطح بالاست. تیمی که شاکله اصلی آن را جوانان با آتیه کشورمان تشکیل می دهد. اما غیبت سنگین وزنها در این اعزام سئوال برانگیز است. 

 

ابوالفضل محمودی در وزن ۶۰- کیلوگرم، قاسم نوری زاده و علیرضا خجسته در وزن ۶۶- کیلوگرم، محمد محمدی بریمانلو و مهدی فتحی پور در وزن ۷۳- کیلوگرم، سعید ملایی در وزن ۸۱- کیلوگرم، وحید نوری و حامد رشیدی در وزن ۹۰- کیلوگرم ترکیب تیم اعزامی به این رقابتها را تشکیل می دهند.

 

در مورد تیم اعزامی ذکر چند نکته ضروری است. میانکین سنی این تیم ۱۰ نفر ۲۲ سال است که گواه از سرمایه گذاری فدراسیون بر روی جوانان با آتیه است. غیبت سنگین وزنهایی چون پهلوان و محجوب جای تعجب داد. هر چند محجوب گویا به یک مرخصی یک ماه رفته و گفته می شود به زودی به تمرینات تیم ملی بازخواهد گشت.

 

نکته مهمتر اعزام وحید نوری است. این جوان با آتیه که یک مدال ارتشها را در کارنامه دارد، با وجود حضوری موفق در مسابقات انتخابی و رقابتهای کشوری، اولین تجربه حضور در ترکیب تیم ملی را در وزن ۹۰- کیلوگرم سپری می کند. این جوان با آتیه و خوش تکنیک که فیزیک بدنی مناسبی برای این وزن دارد در صورت کسب تجربه و استفاده از فرصتی که در اختیارش قرارداده شده، می تواند خلا چند ساله در این وزن را پرکند. 

 

جودو ایران به حضور در میدانهای بزرگ و مبارزه نمایندگان کشورمان با بهترین های جهان دارد و فدراسیون اگر خواهان پیشرفت است، باید به این جوانان فرصت داده و از شکست آنها نهراسد.

دیدگاه‌ها