کد خبر : 1399319 | 10 اسفند 1395 ساعت 01:30 | 225.5K بازدید | 87 دیدگاه

یادآوری بازیِ جذاب استقلال و استیل‌آذین؛

گزارش کامل برنامه نود؛ آسیایی و داوری

عادل فردوسی‌پور در برنامه این هفته به اشتباهات و اوضاع داوری در فوتبال ایران پرداخت و اشاره‌ای به عملکرد نماینده‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا داشت.

 گزارش کامل برنامه نود؛ آسیایی و داوری

به گزارش "ورزش سه"، برنامه نود دوشنبه شب(نهم اسفند‌ماه) ساعت 22:45 آغاز شد که در آن عملکرد نماینده‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا، اشتباهات داوری و شرایط کمیته داوران در لیگ شانزدهم، تغییر سرمربی در سیاه جامگان و اوضاع نابسامان و تخلفات فوتبال پایه در استان تهران مورد بررسی قرار گرفت و گفت‌وگوهایی با سید سیروس پورموسوی، کریم انصاری‌فرد، خداداد عزیزی، اکبر میثاقیان و رضا شربتی انجام شد؛ بحث ویژه برنامه نود نیز پیرامون اشتباهات داوری بود که حسن کامرانی‌فر رییس دپارتمان داوری، محمد فنایی و نوید مظفری در مورد آن اظهار نظر کردند.


نظرسنجی برنامه نود


از مخاطبان برنامه نود درباره مرد سال 95 فوتبال ایران سوال شده که آنها می‌توانند از بین «سردار آزمون»، «امید ابراهیمی»، «ساسان انصاری»، «کریم انصاری‌فرد»، «محمد ایران‌پوریان»، «علیرضا جهانبخش»، «سید جلال حسینی»، «رحیم زهیوی» و «رضا قوچان‌نژاد» یک بازیکن را انتخاب کنند.

1183949


آنچه در برنامه امشب نود می‌بینید:


- خاطرات تلخ و شیرین باشگاه‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا
- گفت‌وگوی زنده با مهاجم ایرانی‌ای که هفته گذشته در لیگ اروپا درخشید
- مرور یک بازی 9 گله تاریخی؛ اوج هیجان فوتبال از زمان تقابل بازیکنان استقلال با ستاره‌های استیل‌آذین
- بررسی حواشی داوری‌های لیگ برتر و میزان سود و زیاد تیم‌ها از اشتباهات داوری


* عادل فردوسی‌پور در آغاز برنامه نود گفت فدراسیون فوتبال در پاسخ استعلام آنها اعلام کرده کدورت‌ها بین تیم ملی و پرسپولیس برطرف شده و هشت بازیکن تیم برانکو ایوانکوویچ برای دیدارها با قطر و چین به تیم ملی دعوت خواهند شد.


* آنالیزی از نحوه عملکرد استقلال تهران، استقلال خوزستان، پرسپولیس و ذوب‌آهن، چهار نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا در مسابقات هفته اول و اینکه میانگین پاس آنها از متوسط بازی‌های آسیایی کمتر بوده است، پخش شد.

 

* خلاصه‌ای از بازی تیم‌های پرسپولیس- الهلال عربستان، الاهلی امارات- ذوب‌آهن، استقلال تهران- التعاون عربستان و الجزیره امارات- استقلال خوزستان پخش شد.

 

* آیتمی از بازی‌های خاطره‌انگیز نماینده‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا از جمله ناکامی استقلال، ذوب‌آهن و سپاهان در فینال و پیروزی پرسپولیس برابر الهلال عربستان پخش شد.

 

خاطره بازی با حضور نمایندگان ایران در آسیا


* ترین‌های هفته بیست و دوم لیگ برتر


حرکات تکنیکی: پیام صادقیان، فرشاد احمدزاده، محسن مسلمان، سروش رفیعی، لوسیانو، امید نورافکن، سیامک نعمتی، مهدی طارمی، بختیار رحمانی، کیوان امرایی، کاوه رضایی، یوسف سیدی، جابر انصاری، غلامرضا رضایی، داریوش شجاعیان، محمدرضا خلعتبری، علی قلی‌زاده و اکبر ایمانی.


تیرک دروازه: بهادر عبدی(مقابل پدیده)
کار تیمی: پرسپولیس(برابر سپاهان)
موقعیت از دست رفته: خالد شفیعی(مقابل سیاه جامگان)
پاس گل: فرشید اسماعیلی(برابر ذوب‌آهن)
مهار برتر: وحید شیخ‌ویسی(مقابل پیکان)
گل برتر: حسین بادامکی(برابر تراکتورسازی)

 

ترین های هفته بیست و دوم لیگ برتر

 

* سیاه جامگان 1 تراکتورسازی 2


نکات بازی


سیاه جامگان برای نخستین بار در بازی‌ای که گل اول را زده بود شکست خورد.
تراکتورسازی بهترین تیم خارج از خانه


- کنفرانس مربیان


خداداد عزیزی: آقای فرزاد حاتمی با آرنج به بینی بازیکن ما زد ولی داور کرنر گرفت و همان توپ آمد وارد دروازه ما شد؛ با این داوری ما چه کاری می‌توانیم انجام دهیم؟؛ تیمی که دو هفته است زمین چمن ندیده راجع به مسائل فنی چه حرفی می‌تواند بزند؟؛ بچه‌های ما بازی بدی نکردند ولی از موقعیت‌هایمان استفاده نکردیم.
امیر قلعه‌نویی: روی یک اشتباه گل خوردیم اما تغییر تاکتیک دادیم و با سیستم هجومی به گل رسیدیم و از روی ضربه آزاد گل برتری را به ثمر رساندیم.

 

پورموسوی: با پول قرضی در عمان بودیم


سید سیروس پورموسوی سرمربی استقلال خوزستان در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه نود با بیان اینکه فردا از ابوظبی امارات به ایران باز خواهیم گشت، اظهار کرد: با تمام سختی‌ها و مشکلات به عمان سفر کردیم اما خدا را شکر تا به امروز سربلند بودیم و با همت همه مجموعه تیم توانستیم به دو برد مهم دست پیدا کنیم.


او با بیان اینکه تمرینات خوبی در دبی برگزار کردیم، گفت: نقاط ضعف و قوت الجزیره را آنالیز کرده بودیم و با استفاده از ضعف آنها توانستیم گلزنی کنیم اما فشار این مسابقه خیلی بالا بود.


پورموسوی اضافه کرد: الجزیره تیم با امکاناتی بود و چهار زمین تمرین و یک ورزشگاه کاملا مجهز داشت اما مقابل اراده‌ی بازیکنان استقلال خوزستان شکست خورد؛ ما از نظر امکاناتی حالا حالاها به آنها نمی‌رسیم.


سرمربی استقلال خوزستان با انتقاد از عدم حمایت از تیم‌شان ابراز کرد: دوستان به جای اینکه به تیم استقلال خوزستان کمک کنند و به دنبال حل مشکلات آنها باشند، گفتند ما تجربه نداریم و تیم می‌افتد؛ با اینکه چند بازیکن ما رفتند اما خدا کمک کرد و با حمایت هواداران و تلاش بازیکنان توانستیم نتایج خوبی بگیریم.


پورموسوی یادآور شد: به بچه‌ها گفته بودم بعد از بازی با ذوب‌آهن سر تمرین‌ها نمی‌روم اما خوشبختانه آقای استاندار به ما کمک کرد و 2 و نیم میلیارد تومان به ما پرداخت شد اما بعد از آن دیگر هیچکس از ما حمایتی نداشت.


او تصریح کرد: در عمان مشکل مالی داشتیم و با پول قرضی امورات را می‌گذراندیم؛ واقعا هیچ پولی نداشتیم در حالی که عده‌ای گفتند ما بودجه 10 میلیارد تومانی گرفتیم در صورتی که اینطور نبود و درست نیست؛ از مسؤولان شهرم ناراحت و گله‌مند هستم؛ علاوه بر مسائل مالی، حتی یک نفر برای بدرقه ما برای حضور در بازی‌های آسیایی نیامد اما با این وجود از خانواده بازیکنان استقلال خوزستان که در این شرایط به تیم کمک کردند تشکر می‌کنم.

 

گفتگو با پور موسوی بعد از پیروزی استقلال خوزستان مقابل الجزیره امارات


* کارشناسی داوری سیاه جامگان و تراکتورسازی با حضور محمد فنایی


به بازیکن سیاه جامگان به دلیل خطا روی جاسم کرار باید اخطار داده می‌شد.
آفساید بازیکن تراکتورسازی به اشتباه اعلام شد.
پیش از گل دوم تراکتورسازی، فرزاد حاتمی به دلیل ضربه با آرنج به صورت محمد خانزاده باید اخراج می‌شد.

 

* عزیزی: اشتباه کردم به سیاه جامگان رفتم


خداداد عزیزی سرمربی سابق سیاه جامگان در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه نود پیرامون نحوه استعفا و موافقت سریع این باشگاه با رفتن او اظهار کرد: اتفاقا خوب شد؛ جایی که پول و امکانات نیست بهتر که نمانیم؛ پولی که به ما نداده بودند و پولی هم نخواستیم؛  کلا 2 میلیون از باشگاه دریافتی داشتم که یک میلیون تومان را برای بچه‌ها خرج کردم و یک میلیون آن باقی مانده است؛ اصلا باشگاه پولی نداشت که از آنها بگیرم.


او ادامه داد: در انتخاب سیاه جامگان 100 درصد اشتباه کردم اما چون یک عده از طرفداران ابومسلم به من گفتند در رودربایستی گیر کردم و با اینکه می‌دانستم تیم بی‌پولی است چنین مسؤولیتی قبول کردم.


پیشکسوت فوتبال ایران گفت: اصلا 6 تیمی که مجوز حرفه‌ای آسیایی را گرفتند هم نداریم و در مشهد هم به هیچ‌عنوان پدیده و سیاه جامگان باشگاه حرفه‌ای نیستند.


عزیزی در رابطه با مشکلات مالی فوتبال ایران گفت: مقصر اول مشکلات مالی فدراسیون فوتبال، کمیته اخلاق و کمیته انضباطی است چون تیمی که پول بازیکن را نداده چرا باید بازی کند؟؛ مگر می‌شود مدیرعاملی که پای قرارداد تعهد کرده پول را ندهد؟؛ اینطور سنگ روی سنگ بند نمی‌شود؛ بازیکن ما می‌گفت پول عمل چشم مادرم را ندارم یا یکی دیگر می‌گفت 50 هزار تومان در جیبم نیست؛ مگر می‌شود به این شکل تیمداری کرد؟؛ آقای تاج باید اجازه ندهد برای تیمی که بدهی دارد مجوز بازی صادر شود.


او ادامه داد: زمانی که به سیاه جامگان رفتم قرار گذاشتیم 20 درصد را بدهند و 30 درصد را در نیم‌فصل پرداخت کنند اما این اتفاق نیفتاد؛ در بازی با صبا از بازیکنان خداحافظی کردم که باشگاه برای بهبود اوضاع فقط 100 میلیون تومان آورد و بین همه پخش کرد.


عزیزی در خصوص ماندن سیاه جامگان در لیگ برتر گفت: سیاه جامگان از نظر فنی تیم خوبی است اما مشکلات مالی دارد.

 

صحبتهای خداداد عزیزی در مورد برکناری از تیم سیاه جامگان

 


* میثاقیان: برج میلادی در کار نیست


اکبر میثاقیان سرمربی جدید سیاه جامگان در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه نود اظهار کرد: تیم از نظر فنی خوب و با کیفیت است؛ بچه‌های سیاه جامگان با شرف هستند که در این شرایط بازی می‌کنند؛ در مجموع تیم‌های بدون پول کار سختی دارند اما در مشهد بودن برای ما سعادتی است و به دنبال کمک به تیم هستیم.


او ادامه داد: تیم بیفتد برج میلادی در کار نیست ولی ان‌شاالله خدا و امام رضا(ع) کمک خواهند کرد تا این تیم موفق شود.

 

صحبتهای میثاقیان پس از شروع کار با سیاه‌جامگان

 

* شربتی: یک پرسپولیسی هستم


رضا شربتی بازیکن سیاه جامگان در گفت‌وگو با برنامه نود درخصوص حواشی که برای او در دیدار با تراکتورسازی به وجود آمده است، عنوان کرد: انقدر به من اتهام زدند نمی‌دانم چه حرفی بزنم؛ اصلا نفهمیدم چطور آن اتفاق افتاد و اصلا مثل یک تصادف بود؛ شاید خستگی روی من فشار آورد که اینطور شد.


او ادامه داد: آنهایی که من را می‌شناسند

دیدگاه‌ها