کد خبر : 1397294 | 02 اسفند 1395 ساعت 10:59 | 4K بازدید | 0 دیدگاه

دوئل گل محمدی و تارتار 

نگاهی به هفته بیست و پنجم دسته اول

رقابت های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه های کشور عصر امروز با برگزاری 7دیدار از هفته بیست و پنجم پیگیری می شود.

نگاهی به هفته بیست و پنجم دسته اول 

به گزارش "ورزش سه"، و به نقل از روزنامه خبر ورزشی این از نابسامانی فوتبال است که با گذشت 25 هفته از لیگ یک سپیدورد – صدرنشین نمی داند مالکش کیست و به تازگی هیات فوتبال استان گیلان گفته در تلاش برای واگذاری امتیاز تیم به بخش خصوصی است و از سویی خبر رسیده مالک باشگاه برای اثبات مالکیت خویش به دیوان عدالت اداری شکایت کرده است. 


سامان باشگاه مهم تر از صعود به لیگ برتر است چون لیگ برتر همیشه هست و می توان به مجوز حضور در آن دست یافت اما اگر تیم با ساختاری نادرست  به لیگ برتر صعود کند یقینا به جای اینکه مایه غرور شود اسباب ناراحتی خواهد شد. همانند اتفاقی که برای گهر دورود به بعد از صعود به لیگ برتر رخ داد. 


استقلال اهواز به نظر می رسد در بازی با سیپدورد رشت حضور هفتمین سرمربی را روی نیمکت تجربه خواهد کرد! این تیم به طور میانگین هر 4 هفته یک سرمربی داشته! رکوردی که در فوتبال جهان عجیب و قابل ثبت در گینس است و عدم حضور چنین تیم هایی در رقابت های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه های کشور بهتر از حضور است! متاسفانه شان شخصیت مربی در این باشگاه زیر سوال رفته و در این بین وقتی پیشنهاد مربیگری در این تیم به هر مربی ای داده می شود بی برو و برگشت قبول می کند. 


ای کاش باشگاه استقلال اهواز حرمت نام این باشگاه و قدمت آن در فوتبال خوزستان را نگه می داشت و این طور سوژه رسانه ها نمی شود. تیمی بی پول که مشخص نشد با چه ترفندی امتیاز فولاد نوین را خریداری و به لیگ برتر رفت.


حضور در رقابت های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه های کشور به خودی خود ارزشمند است و حضور در این بازی ها نباید صرفا به معنای صعود به لیگ برتر باشد و چه بهتر هر تیمی که خواهان صعود به لیگ برتر است ابتدا ساختارسازی کند. 


نگاهی خواهیم داشت به بازی هایی که امروز در چارچوب هفته بیست و پنجم رقابت های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه های کشور برگزار خواهد شد. 


نساجی مازندران - مس رفسنجان 
آخرین فرصت برای صعود 
—-------


نساجی در چهار هفته اخیر از 12 متیاز ممکن تنها یک امتیاز کسب کرده! به همین خاطر شرایط این تیم برای صعود به لیگ برتر سخت شده. در بازی پیش رو و هفته های آتی اگر نساجی بهتر از مدعیان نتیجه نگیرد رفته رفته باید قید صعود به لیگ برتر را بزند. مصاف نساجی امروز با تیم مس رفسنجان خواهد بود. تیمی که نه داعیه صعود به لیگ برتر دارد و نه خطر سقوط را احساس می کند. نساجی با وجود در اختیار داشتن محمد عباس زاده – آقای گل فعلی بازی ها امین منوچهری را به ترکیب اضافه کرده است. مهاجمی که فصل گذشته در تیم سپاهان توپ می زد. 


گل‌گهر سیرجان - فجر سپاسی شیراز 
نبرد با نیت های مختلف 
—------


گل گهر در مسیر صعود به لیگ برتر است و فجر سپاسی برای ماندن در جدول بازی ها تلاش می کند. دو تیم با نیت های متفاوت گام به میدان می گذارند اما در دستاورد مشترک هستند. کسب سه امتیاز. نتیجه مساوی در این دیدار به ضرر هر دو تیم تمام می شود. به خصوص تیم گل گهر. این تیم در بازی پیش رو وینگو را روی نیمکت نخواهد داشت به این دلیل که در بازی با ملوان اخراج شد. دست کم گرفتن فجر سپاسی به بهانه قعرنشینی حتما برای گل گهر گران تمام خواهد شد به خصوص که فجر در بازی های اخیر نشان داده فاصله ای با تیم های بالانشین ندارد. 


فولاد یزد - آلومینیوم اراک 
غم سه امتیاز و ماندن 
—------—


فولاد یزد هم اکنون یکی از نامزدهای سقوط به دسته پایین تر است و طبیعی است در بازی با آلومینیوم اراک همه هم و غم خود را برای کسب سه امتیاز بکار گیرد. آلومینیوم در بازی های اخیر و با مربیگری مهدی پاشازاده خود را پیدا کرده و در آخرین بازی هم موفق شد سپیدرود را شکست دهد. اگر چه آلومینیوم اراک داعیه صعود به لیگ برتر را ندارد اما تدوام این پیروزی های هارمونی تیم را بالا می برد و این می تواند راه را برای صعود آلومینیوم به لیگ برتر در فصل آینده هموار کند. صرفا از دست دادن شانس صعود به لیگ برتر اگر موجب شود تیم ها بی انگیزه شوند نشان می دهد این تیم ها هیچ گاه لیگ برتری نخواهند شد. 


راه‌آهن تهران - خونه به خونه مازندران
تیم دین محمدی و دغدغه ای که ندارد 
—------


راه آهن تهران بعد از آمدن سیروس دین محمدی شرایط بهتری در نتیجه گیری پیدا کرده و ادامه این روند شاید تغییری در مشکلات مالی تیم ایجاد پیدا نکند اما دست کم آینده بهتری را برای این مربی و شاگردانش رقم خواهد زد.

 

مصاف راه آهن با تیم خونه به خونه خواهد بود. تیمی که هنوز امید به صعود دارد. طبیعی است که در این بازی خونه به خونه برای پیروزی بازی کند و این می تواند به زیبایی این مسابقه منجر شود. راه آهن با دغدغه کمتری گام به میدان می گذارد چون شانسی برای صعود ندارد و از سویی شرایطش برای ماندن در جدول بازی ها بهتر شده است. 


مس کرمان - ملوان بندرانزلی 
مساوی به ضرر هر دو تیم
—------—


این دیدار حساس ترین دیدار هفته بیست و پنجم خواهد بود. میزبان تیم سوم جدول است و میهمان تیم دوم جدول. 


مس کرمان در دور برگشت بازی ها تا به اینجای کار 5 پیروزی داشته و دو تساوی در خانه گل گهر و مس رفسنجان. مس با روندی که در پیش گرفته بی شک در بازی با ملوان هم برای پیروزی بازی خواهد کرد. سه امتیاز این دیدار از آن هر تیمی شود نشان می دهد شایسته صعود به لیگ برتر است. یک امتیاز این دیدار به کار هیچ یک از دو تیم نخواهد حتی ملوان که میهمان است. مس و ملوان در حالی آغاز گر این بازی خواهند بود که هر دو تیم در بازی قبلی با نتیجه مساوی به کار پایان دادند. 


اکسین البرز - پارس جنوبی جم 
تداوم شکست ناپذیری 
—-------


بازی اکسین البرز و پارس جنوبی جم هم اهمیت های خاص خودش را دارد. تیم مهدی تارتار شرایط بهتری برای صعود به لیگ برتر دارد. اگر بازی پارس جنوبی جم – نفت مسجد سلیمان برگزار می شد و پارس جنوبی جم پیروز می شد هم اکنون این تیم با صدرنشین هم امتیاز بود. پارس جنوبی جم دارای بهترین خط دفاعی بازی ها است و به نظر می رسد 13 هفته است که طعم تلخ شکست را نچشیده. در آنسوی میدان میزبان از صدر جدول کمی فاصله گرفته و کمی کار را برای صعود سخت کرده. با این حال فرصت جبران دارد. به شرط اینکه در هفته های پیش رو بهتر از مدعیان نتیجه بگیرد. 


ایرانجوان بوشهر - خیبر خرم‌آباد 
تماشاگران و جذابیت های یک بازی 
—-------


ایرانجوان و خیبر خرم آباد تیم های نزدیک به منطقه خطر هستند و طبیعی است در این بازی برای پیروزی بازی کنند. به خصوص ایرانجوان که میزبان این بازی است. ایرانجوان پیش از این بازی دروازه بان جدید به خدمت گرفت تا به زعم خود مشکلات فنی اش را به حداقل برساند. خیبر در آخرین بازی خود نساجی را شکست داد تا بعد از هفته های متمادی ناکامی طعم شیرین پیروزی را بچشد. با این پیروزی خیبر با روحیه خوبی در بوشهر گام به میدان می گذارد و چه بسا همپای ایرانجوان برای پیروزی بازی کند. حضور پرشور تماشاگران بوشهری می تواند جذابیت های این بازی را دو چندان کند.

دیدگاه‌ها