کد خبر : 1393011 | 16 بهمن 1395 ساعت 13:37 | 45K بازدید | 0 دیدگاه

از رمزی تا یونس؛

بی خاصیت‌های ترسناک علیه ژنرال و تیمش

تراکتورسازی از کجا ضربه خورد؟ این سئوال را باید تا رسیدن به جواب نهایی پرسید.

بی خاصیت‌های ترسناک علیه ژنرال و تیمش 

 به گزارش "ورزش سه"، تراکتوری‌ها که همواره از مشتریان بازیکنان خارجی بوده‌اند، درگیری زیادی با پرونده مالی بازیکنان داشته‌اند که در این میان نام سه بازیکن بیشتر به گوش می‌رسد: یان رمزی، آنسلمو و البته ژائو ویلا که عامل محرومیت تراکتور شد.  مدت زمان بازی‌های این سه بازیکن را بررسی کرده‌ایم:
 


یان رامسی: 503 دقیقه 
بازیکن استرالیایی، فلیپینی تراکتور که در فصل گذشته توسط تونی الیویرا به‌عنوان ستاره‌ای برای دفاع چپ و گوش چپ تراکتور جذب شد ولی در همان ابتدا این بازیکن نا آماده نشان داد تا گفته شود که به دلیل مصدومیت برای رسیدن به آمادگی به زمان نیاز دارد. این بازیکن سرعتی به آمادگی نرسید تا اینکه خبرهای رسمی مشخص کرد که وی بعد از یک عمل جراحی به ایران آمده بود و یک پای او از پای دیگرش بلندتر بوده و در نهایت در نیم فصل کنار گذاشته شد.
رامسی در 5 دیدار در ترکیب اصلی قرار گرفته بود و یک دیدار از آن را نیز تعویض شد و در 3 دیدار نیز به‌عنوان یار جانشین به میدان رفت و مجموع بازی‌های او برای تراکتورسازی 503 دقیقه شد. مبلغ قرارداد او 120 هزار دلار بوده است. به قیمت روز دلار تقریباً هر دقیقه بازی او یک میلیون تومان آب خورده است.

 

 

ژائو ویلا: دقیقه‌ای 6 میلیون!
این پرتغالی در اولین سال حضور تونی الیویرا به تراکتور آمد و تونی الیویرا در جدیدترین پیام اینستایی خود این بازیکن را انتخاب مدیریت دانست. ژائو ویلا خیلی کم به درد تراکتور خورد و در نیم فصل با پرواز یکطرفه ایران را ترک کرد. این بازیکن از همان ابتدای حضور خود حواشی زیادی داشت که این حواشی از مبلغ قرارداد او تا بیماری عجیب اش را در برمیگرفت. برخی منابع در آن زمان مبلغ قرارداد او را 250 هزار دلار عنوان کردند و این در شرایطی بود که گفته می‌شد او هپاتیت داشته است. هر چند این اخبار تائید نشد ولی خلاف آن نیز ثابت نشد. ویلا در تراکتورسازی 164 دقیقه بازی کرد تا به نرخ روز دلار هر دقیقه او 5 میلیون هشتصد هزار تومان آب بخورد. 

 


آنسلمو گونزالس کاردوسو: ایران بهشت است

این پرتغالی یار شفیق ژائو ویلای بود و با هم به تراکتور آمدند و با یکدیگر راهی کشورشان شدند. مبلغ قرارداد او نیز 250 هزار دلار عنوان شد و در آن مقطع جذب او به نام تونی الیویرا رقم خورده بود ولی در تازه‌ترین پیام اینستایی تونی این بازیکن نیز به مدیریت نسبت داده شده است. این بازیکن نیز همچون دیگر هم ملیتی‌اش از ابتدا حواشی زیادی را پیرامون خود می‌دید. از مبلغ قرارداد تا شرایط جسمانی او ...
در آن مقطع اخباری منعکس شد که از تست پزشکی فدراسیون نظر مثبتی نگرفته ولی بعداً این تائیدیه صادر و با این بازیکن قرارداد منعقد شد ولی از همان ابتدا این بازیکن یک پای خود را بغل کرده بود و مصدوم بود تا در نهایت به همراه ژائو ویلا ایران را ترک و بعد از ترک او شایعاتی پیرامون او به طور جدی مطرح شد که وی پای خود را به تیغ جراحی سپرده بود و این عمل جراحی موفق آمیز نبوده و در همان نیز تست پزشکی مشخص کرده بود که این بازیکن با کمتر فشار وارده مصدوم خواهد شد و مشکل او در زانوی او بوده است.

 

آنسلمو در سه دیدار در ترکیب قرار گرفت و در سه دیدار نیز به‌عنوان یار جانشین به بازی گرفته شده بود که در کل 303 دقیقه برای تراکتور بازی کرد تا به نرخ روز دلار هر دقیقه او 30.135.000.000 ریال برای تراکتور آب بخورد. درست است که در آن مقطع شاید 10 یا 20 هزار دلار دریافتی داشته باشد ولی الان در این مقطع می‌تواند کل آن را با ضرر و زیان دریافت کند.
 


یونس حمزه: بهتر از بقیه 
تونی الیویرا پارسال با ناز و کرشمه به تراکتور آمد و تیم را خیلی سریع بست و در جمع خبرنگاران عنوان کرد که اگر حمزه بیاید تیم اش کامل است . البته فراموش نکنیم که رامسی نیز در کنار حمزه بوده است. حمزه عملکرد خوبی نداشت و در عقد قرارداد از او یک ستاره رویایی یاد شده بود. موضوعی که باعث انتقاد شدید شد و بازیکنی که به عنوان گران ترین بازیکن لیگ و یا حداقل گرانترین بازیکن تراکتور بوده چنین عملکردی را نشان نمی داد. او در 13 بازی 925 دقیقه برای تراکتور بازی کرد تا اینکه در کنار جنجال عملکرد او بحث دریافت مطالبات وی نیز باز شد. در نهایت معلوم نشد قرارداد او چقدر بوده است ول. حمزه در نهایت با 13 بازی و 3 گل زده ایران را ترک کرد تا امروز خبری منتشر شود که حمزه دلیل محرومیت تراکتور بوده است.

 

دیدگاه‌ها