کد خبر : 1390489 | 06 بهمن 1395 ساعت 18:13 | 12.8K بازدید | 0 دیدگاه

جام اتحادیه را جدی بگیرید؛

احتمال تکرار دربی جزیره این بار در EFL Cup

هواداران فوتبال جزیره به شدت رویای فینال یونایتد - لیورپول را در فینال EFL Cup سال جاری در سر می پرورانند.

احتمال تکرار دربی جزیره این بار در EFL Cup

 

به گزارش "ورزش سه" باشگاه‌های پراگماتیکِ انگلیسی جام‌های فوتبال این کشور و اروپا را اولویت‌بندی می‌کنند. شاخص‌های این اولویتِ حساب‌شده، بسته به تاریخ باشگاه، نسبت‌شان با گذشته‌ی باشکوه اما سپری شده‌ی فوتبال انگلیس در اروپا، شدت پیوندهای متعصب با غرور ملی و بومی، یا اعتقاد به گلوبالیزیشن، وضعیت جاری و در نهایت اینکه باشگاهی تازه به دوران‌رسیده برای لمس جام‌های قهرمانی اند یا اسمی در امتداد تاریخ فوتبال بریتانیا که به جام‌ها اعتبار می‌دهند، متغیر است.

 

 

1172406

 

 

بعضی وقت‌ها اهمیت یک جام فقط این است که فصلی بدون شانس قهرمانی تمام نشود و همین؛ «چیزی که می‌دانم این است که بازی جام اتحادیه‌ی این پنج‌شنبه با هال‌سیتی از بازی‌مان با لیورپول در پریمیرلیگ خیلی مهم‌تر است...» این را مورینیو می‌گوید. همین اظهارنظر ثابت می‌کند که فاکتورهای اولویت‌بندی در طول فصل بارها از نو بررسی می‌شوند. من‌یونایتد روی کاغذ فقط سه مسابقه با اولین جام قهرمانی‌اش فاصله دارد و چه‌چیز بهتر از یک جشن قهرمانی برای مورینیو در قامت سرمربی منچستریونایتد؟ این را اضافه کنید به رضایت هواداران من‌یو از سیر پیشرفت تیم‌شان در پریمیرلیگ و رویابافی برای تکرار گذشته‌ی باشکوه در آینده‌ی پیش‌رو.

 

در افقِ جام اتحادیه (EFL Cup) تقابل دوباره من‌یونایتد و لیورپول هم دیده می‌شود. برای تحقق این رویارویی، امشب کلوپ باید از پس ساوتهمپتون برآید؛ بازی رفت را یک هیچ باخته و حالا در کوران مسابقه‌های پریمیرلیگ باید با تمام قوا برای جام اتحادیه هم بجنگد. آیا کلوپ لاین‌آپ ایده‌آل قرمزها را به زمین می‌فرستد؟ ژوئل متیپ بعد از ۶ هفته آماده است. جردن هندرسن هم امیدوار است به این بازی برسد. کوتینیو هم بعد از تمدید قراردادش حالا با اطمینان بیشتری از روزهای بد مصدومیتش فاصله گرفته و این همه یعنی کلوپ مسابقه‌ی امشب را جدی می‌گیرد؛ «سه هیچ که نباختیم. یک گل جای جبران دارد و ما امشب جبران می‌کنیم. ما می‌خواهیم برویم فینال و آنجا برنده باشیم، پس امشب باید برنده باشیم.» می‌بینید! اولویت‌های لیورپول هم مثل من‌یونایتد به‌هم ریخته است. آن‌ها هم برای جام‌ اتحادیه خواهند جنگید. 

 

 

1167478

 

 

بیخود نبود مورینیو وقتی از هال‌سیتی حرف می‌زد، پای لیورپول را وسط کشید. او قبلاً دو بار با چلسی این جام را گرفته و آداب قهرمانی‌اش را بهتر از رقبای امسالش بلد است؛ «برای تیم‌های بزرگ، رقابت یعنی رقابت. واسه من خیلی سخت است که از میان مسابقه‌ها بعضی‌ها از آنها را انتخاب کنم، من می‌روم که همه را ببرم.»، مورینیو می‌گوید.
نتیجه برای شما خواننده گرامی این‌که جام اتحادیه را جدی‌تر بگیرید!

 

رامتین جباری

دیدگاه‌ها