کد خبر : 1387069 | 24 دی 1395 ساعت 15:50 | 23.7K بازدید | 0 دیدگاه

یک دو جین فرصت و تنها یک گل در فولادشهر

ذوب‌آهن 1 – سیاه‌جامگان 0؛ ضلع سوم صدر جدول

ذوب آهنی ها اولین بازی دور برگشت خود را با پیروزی پشت سر گذاشتند، آنها با وجود موقعیت های متعدد، تنها با یک گل توانستند انتقام شکست دور رفت را بگیرند.

ذوب‌آهن 1 – سیاه‌جامگان 0؛ ضلع سوم صدر جدول

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان مجتبی حسینی در روزی که می توانستند گل های فراوانی به ثمر برسانند تنها با یک گل بازی خود را به پایان رساندند، ذوبی ها از میانه های نیمه اول به دنبال باز کردن دروازه حریف بودند تا اینکه در اواسط نیمه دوم و با تعویض طلایی خود موفق به این امر شدند، در طرف مقابل مشهدی ها نیز برای این بازی به دنبال یک امتیاز شیرین بودند که در نهایت موفق به کسب آن نشدند.

 

هفته شانزدهم لیگ شانزدهم، یکشنبه 24/10/95، ساعت 15، ورزشگاه فولادشهر
داور: اشکان خورشیدی                 کمک ها: حسن ظهیری، براتعلی مولوی

 

 


ذوب آهن:

 

رشید مظاهری، محمد نژادمهدی، وحید محمدزاده، دانیال اسماعیلی فر، مهران درخشان مهر، محمد ستاری(53 یاسر فیضی)، مهدی مهدی پور، محمدرضا حسینی، احسان پهلوان، مهدی رجب زاده و جری بنگستون(87 رضا شکاری)
سرمربی: مجتبی حسینی

 


سیاه جامگان:

 

 

محمد ناصری، سیدمیثم حسینی، مهران عسگری، عبدالرضا زارعی، پیام ملکیان، سالار افراسیابی، مصطفی احمدی، حسین بادامکی(73 میلاد میداوودی)، محسن (85 سعید مرادی)، عباس عسگری و مرتضی رنجبر(67 روح الله سیف اللهی)
سرمربی: خداداد عزیزی

 

 

اخطار

 


مرتضی رنجبر(59) از سیاه جامگان

 

 

شرح گل: 

 


ذوب آهن 1 سیاه جامگان 0 (یاسر فیضی، دقیقه 68) : در نهایت حملات پیاپی ذوبی ها جواب داد و پاس کوتاه مهدی پور به یاسر فیضی رسید و تعویض طلایی مجتبی حسینی موفق شد با یک بغل پای دقیق دروازه مشهدی ها را باز کند.

 

 

 

شرح بازی:

 

ذوب آهنی ها در روزی که می توانستند گل های فراوانی به ثمر برسانند تنها با یک گل در برابر شاگردان خداداد عزیزی به پیروزی رسیدند. 
بازی در حالی آغاز شد که هیچ یک از دو تیم در دقایق ابتدایی نتوانستند بر یکدیگر  چیره شوند و فرصت مهمی را روی دروازه یکدیگر ایجاد کنند تا اینکه پس از گذشت 20 دقیقه ابتدایی این ذوبی ها بودند که آرام آرام خود را تیم برتر میدان معرفی کردند و تا پایان نیمه اول بارها با حملات فوق العاده خود دروازه حریف مشهدی را با تهدید مواجه کردند هر چند که در نهایت هیچ یک از فرصت های این تیم به گل تبدیل نشد.

در طرف مقابل سیاه جامگان نیز بدش نمی آمد تا از روی ضدحملات خود را به دروازه حریف برساند، آنها علاوه بر آن یکی دو بار با ضربات ایستگاهی نیز مظاهری را به زحمت انداختند، اما در نهایت مشهدی ها نیز نتوانستند به گل برسند تا بازی در نیمه اول با تساوی به پایان برسد. 
اما در نیمه دوم و از همان ابتدا این اصفهانی ها بودند که راه دروازه حریف را در پیش گرفتند، ذوبی ها از همان دقایق ابتدایی این نیمه با ارائه یک بازی منطقی به دنبال باز کردن دروازه حریف بودند و موقعیت های خود را از همان ابتدا آغاز کردند. این موقعیت ها همانند فرصت های این تیم در نیمه اول بسیار خطرناک بود اما شاگردان حسینی نتوانستند از آن سودی ببرند. ذوبی ها که تصمیم خود را گرفته بودند هر طور شده به گل برسند با بیشتر کردن فشار خود به دنبال گلزنی بودند و در نهایت با تعویض طلایی ذوبی ها، این تیم به گل رسید. 

 

1173054

 

 


نکته جالب اینکه پس از این گل، کماکان سیاه جامگان به سیستم قبلی خود ادامه داد و همچنان چشم به ضدحملات داشت، در این میان ذوبی ها نیز به دنبال گل دوم بودند و در این میان موقعیت های فراوانی را نیز به دست آوردند اما در نهایت نتوانستند به گل بیشتری دست پیدا کنند، شاگردان خداداد عزیزی نیز پس از ورود به دقیقه هشتاد تمام تلاش خود را به کار بستند تا بتوانند بازی را به تساوی بکشانند اما این اتفاق هرگز نیفتاد تا ذوبی ها انتقام شکست دور رفت را از سیاه جامگان بگیرند.

 

 

بهترین بازیکن:

 


سیاه جامگان با وجود شکست در این بازی بهترین بازیکن میدان را در ترکیب خود داشتند، محمد ناصری، دروازه بان مشهدی ها در دیدار امروز عملکرد فوق العاده ای درون دروازه داشت و بارها با واکنش های دیدنی خود مانع از باز شدن دروازه اش شد. البته از جمله بهترین بازیکن های این دیدار می توان به تعویض طلایی ذوبی ها اشاره کرد، یاسر فیضی پس از حضور در میدان توانست گل برتری و مهم تیمش را به ثمر برساند.

 

دقایق حساس:

 


دقیقه 12 – شوت راه دور جری بنگستون اولین موقعیت خطرناک این بازی را به وجود آورد اما ناصری با واکنش خوب خود موفق به مهار توپ شد.
دقیقه 25 – ارسال دیدنی اسماعیلی فر در محوطه شش قدم به بنگستون رسید اما ضربه سر این بازیکن موقعیت استثنایی ذوبی ها را به گل تبدیل نکرد. 
دقیقه 25 – یک موقعیت فوق العاده دیگر به سبزپوشان رسید اما این فرصت بسیار خوب نیز توسط پهلوان از دست رفت. 
دقیقه 26 – شوت دیدنی عباس عسگری از روی ضربه ایستگاهی دروازه ذوبی ها را تهدید کرد اما این فرصت با اختلاف کمی به بیرون رفت. 
دقیقه 32 – ارسال دیگری از سوی ذوبی ها با ضربه سر نژادمهدی دروازه ناصری را با تهدید روبرو کرد.
دقیقه 36 – حرکت ویرانگر پهلوان مدافعان سیاه جامگان را به هم ریخت و باعث تک به تک شدن این بازیکن با دروازه بان حریف شد اما پهلوان نتوانست از این موقعیت فوق العاده استفاده کند و محمد ناصری این فرصت را نیز به خوبی مهار کرد. توپ ریباند این فرصت را نیز حسینی راهی بیرون از زمین کرد.
دقیقه 41 – یک موقعیت دیگر برای ذوبی ها به وجود آمد که می توانست برای این تیم گل به همراه بیاورد اما بازهم این اتفاق نیفتاد و ضربه حسینی با اختلاف کمی به بیرون رفت.
دقیقه 52 – شوت ناگهانی آذرپاد از پشت محوطه جریمه دروازه ذوبی ها را با تهدید روبرو ساخت. 
دقیقه 55 – ارسال ذوبی ها از روی ضربه ایستگاهی یک موقعیت استثنایی دیگر روی دروازه سیاه جامگان به وجود آورد اما فیضی نتوانست از این فرصت استفاده کند و ضربه سر او از فاصله چندقدمی دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 61 – ضربه محکم ذوبی ها یک بار دیگر دروازه سیاه جامگان را به خطر انداخت اما بازهم ناصری مانع از گل شدن این توپ شد.
دقیقه 65 – احسان پهلوان از پشت محوطه جریمه شوت فنی خود را به سوی دروازه حریف زد اما این توپ با اختلاف کمی به بیرون رفت.

دقیقه 82 – یک موقعیت مسلم دیگر برای ذوبی ها و این بار هم بنگستون در متن ماجرا قرار داشت و در حالی که می توانست با یک پاس دیگر بازیکن تیمش را در موقعیت گلزنی قرار دهد اقدام به دریبل دروازه بان حریف کرد اما ناصری به خوبی توانست این توپ را از آن خود کند.

دقیقه 88 - رضا شکاری تازه به میدان آمده توانست در حالی که دو بازیکن دیگر خودی را در برابر دروازه بان حریف می دید ضربه خود را به دروازه حریف زد اما بازهم ناصری توانست توپ را دور کند. 
دقیقه 89 - یک بار دیگر ذوبی ها و این بار اسماعیلی فر، فرصت خوبی را از دست دادند. 
دقیقه 89 - پاس دیدنی عباس عسگری به سیف اللهی رسید اما ضربه این بازیکن با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.

 

اتفاق ویژه:

 


ویژه ترین اتفاق این دیدار را می توان در موقعیت بسیار زیاد ذوب آهنی ها جستجو کرد، موقعیت های فوق العاده این تیم آنقدر زیاد بود که بدون تردید اگر مرتضی تبریزی در میدان حضور داشت می توانست خود را به صدر گلزنان لیگ برتر برساند، حداقل شش، هفت موقعیت صددرصد گلزنی در این دیدار نصیب ذوب آهنی ها شد اما آنها تنها یک بار توانستند به گل برسند.

 

در حاشیه:

 


* مرتضی رنجبر بازیکنی که در جمع نفرات اصلی و ذخیره سیاه جامگان در نیم فصل اول قرار نداشت اما با این تیم تمرین کرده بود، بعد از حضور در بازی با پرسپولیس در این دیدار به عنوان بازیکن ثابت در خط حمله سیاه جامگان قرار گرفته است.
* احسان پهلوان با وجود صحبت های قبلی مبنی بر مصدومیت در ترکیب ثابت ذوب آهن حضور دارد. 
* محمد ستاری هافبک سابق تیم های راه آهن و ملوان به ترکیب اصلی شاگردان مجتبی حسینی بازگشته است.
* کمتر از هزار نفر از این بازی استقبال کردند. این در حالی است که ذوب آهن در کورس قهرمانی قرار دارد.
* مجتبی حسینی و خداداد عزیزی دو سبک کاملا متفاوت از مربیگری را به اجرا گذاشته‌اند؛ خداداد بازیکن سابق و ممتاز تیم ملی و حسینی مدافع سابق ذوب آهن که پس از دوره طولانی دستیاری پله‌پله تا سرمربیگری را پیش رفته است. این در حالی است که خداداد عزیزی هرگز جز سرمربی نبوده و لابد نخواهد بود.
* از حامد عطایا بازیکن لبنانی تازه به خدمت گرفته ذوب آهن در این مسابقه خبری نیست. 
* ذوبی‌ها با پیراهن‌هایی با شکل و شمایلی جدید در این میدان حضور یافته‌اند.
* با محرومیت مرتضی تبریزی بار اصلی خط حمله ذوب روی دوش جری بنگستون هندوراسی است.

دیدگاه‌ها