کد خبر : 1386781 | 23 دی 1395 ساعت 16:20 | 97.1K بازدید | 0 دیدگاه

ژنرال به صدر لیگ رسید؛

اس. خوزستان صفر ـ تراکتور 1؛ گل طلایی شریفی

تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز با برد باارزش در اهواز و کسب 3 امتیاز این بازی خارج از خانه در صدر جدول لیگ قرار گرفت.

اس. خوزستان صفر ـ تراکتور 1؛ گل طلایی شریفی

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان قلعه نویی که این پیروزی را مدیون درخشش محمدرضا اخباری در نیمه اول هستند، در دقیقه 87 با ضربه سر تماشایی مهدی شریفی 3 امتیاز این بازی دشوار را به تبریز بردند و اهوازی ها را مغموم به خانه فرستادند.



پنج شنبه 23 دی 1395، هفته شانزدهم
ورزشگاه غدیر اهواز، تماشاگر: 2000 نفر
داوران: احمد صالحی، سعید قاسمی، مهدی شفیعی و جواد رحیم زاده

 

اخطار:

 

خالد شفیعی(29)، هادی محمدی(36) از تراکتورسازی؛

 

پیمان شیرزادی(50)، عقیل کعبی(58)، مصطفی ماهی(84) از استقلال خوزستان.



استقلال خوزستان:

 

وحید شیخ ویسی، محمد طیبی، دانیال ماهینی، عقیل کعبی، پیمان شیرزادی، سلمان بحرانی، فرشاد سالاروند (82 - مصطفی ماهی)، مهدی مؤمنی (90 - مهدی زبیدی)، حسن بیت سعید، آرش افشین و نانگ (66 - علی اصغر عاشوری).
سرمربی: سید سیروس پورموسوی


تراکتورسازی تبریز:


محمدرضا اخباری، هادی محمدی، خالد شفیعی، محمد ایرانپوریان، محمد مهدی زاده ( 79 - محسن بنگر)، مهدی کیانی، احمد نوراللهی (53 - کرار جاسم)، محمد ابراهیمی، امید عالیشاه، محمد نوری و فرزاد حاتمی (80 -مهدی شریفی).

سرمربی: امیر قلعه نویی

 

شرح گل:

 

١-٠(مهدی شریفی- دقیقه ٨٧): کرنر کرار جاسم محمد روی تیرک اول با ضربه سر مهدی شریفی به گل برتری تبریزی ها تبدیل شد.

 

 

شرح بازی:


تیم فوتبال تراکتورسازی حسابگرانه و تیزهوشانه 3 امتیاز فوق العاده اولین بازی دور رفت را از اهواز به تبریز برد. تراکتوری ها این برد را مدیون درخشش محمدرضا اخباری در نیمه اول و همین طور شم گلزنی مهدی شریفی هستند که با یک ضربه سر تماشایی در دقیقه 86 بازی را به سود صدرنشین جدول لیگ کرد. استقلال اهواز که بازی را با فرارهای آرش افشین و مزاحمت های نانگ، عالی آغاز کرده بود در نیمه اول می توانست به گل برسد اما اخباری 3بار راه نانگ را بست. در نیمه دوم میدانداری در اختیار شاگردان قلعه نویی بود و آنها در دقیقه 51 و 57 دو شانس گلزنی پیدا کردند که راهی به دروازه حریف نیافت. 
با سپری شدن دقایق ابتدایی این نیمه و کاهش فشار اولیه تیم تراکتورسازی، استقلالی‌ها رفته رفته کنترل بازی را به‌دست گرفتند تا در این دیدار خانگی برای زدن گل برتری تلاش کنند. اولین تعویض‌های قلعه‌نویی و پورموسوی در این نیمه، تعویض‌هایی در خط میانی بود و دو تیم با آوردن دو هافبک پاسور سعی در تغذیه بازیکنان خط حمله داشتند، اما بازی فشرده مدافعان تراکتورسازی و استقلال، کمتر فرصت گلزنی را به مهاجمان می‌داد. در نیمه دوم توپ بیشتر در میانه میدان جریان داشت و سی دقیقه پایانی این مسابقه کم‌حادثه‌تر از سی دقیقه ابتدایی آن دنبال می‌شد و دو تیم دنبال استفاده از حداقل موقعیت‌ها بودند.
گل دقیقه 87 مهدی شریفی، مهاجم تعویضی تراکتورسازی که در پی ارسال یک ضربه کرنر به‌دست آمد، آب سردی بر پیکر تیم میزبان بود که در نیمه اول از موقعیت‌های گلزنی‌اش بهره‌ای نبرده بود. بازیکنان استقلال در دقایق باقی مانده از وقت معمول مسابقه و دقایق تلف شده، برای جبران گل خورده تلاش کردند، اما ارسال‌های بلند بازیکنان استقلال در این دقایق ثمری نداشت و بازی با یک گل به‌سود تراکتورسازی خاتمه یافت.

 

دقایق حساس:

 

دقیقه4: استپ زیبا و حرکت پا به توپ افشین و پاس وی به نانگ رسید اما ضربه نانگ در اختیار اخباری قرار گرفت.

دقیقه 19: همکاری زیبای افشین، بیت سعید به مومنی رسید و پاس زیبای مومنی نانگ را در موقعیت عالی قرار داد اما ضربه مهاجم کامرونی بعد از برخورد به اخباری به اوت رفت.

دقیقه 20: اخباری روی خروج اشتباه کرد و ضربه برگردان حسن بیت سعید، در راه دروازه توسط مدافعین برگشت خورد.

دقیقه 28: همکاری زیبای نانگ و آرش افشین یک موقعیت عالی برای نانگ ایجاد کرد اما ضربه زیبای نانگ را اخباری زیباتر دور کرد.

دقیقه 58: حرکت پا به توپ و ضربه از راه دور فرزاد حاتمی آسمان را شکافت.

دقیقه 63: ضربه آزاد کرار بعد از برخورد به دیوار دفاعی به کرنر رفت.

دقیقه 64: سانتر ایرانپوریان را عالیشاه با سر زد اما در ادامه مدافعان استقلال خوزستان توپ را دور کردند.

دقیقه 90: شوت از راه دور سلمان بحرانی با برخورد به مدافع تراکتوری ها به کرنر رفت.

 

بهترین بازیکن:

 

محمدرضا اخباری، دروازه بان تراکتور با درخشش در دو بازی مقابل نفت و استقلال خوزستان 6 امتیاز فوق العاده خارج از خانه را نصیب شاگردان قلعه نویی کرد. او در نیمه اول 3بار آلویس نانگ را در شرایط تک به تک ناکام گذاشت تا تیمش صدرنشین لیگ برتر شود.


اتفاق ویژه:

 

جاسم کرار و مهدی شریفی، 2 بازیکن تعویضی تراکتور با تیزهوشی تک گل این مسابقه را پایه گذاشته و به ثمر رسانده اند تا 3 امتیاز سرنوشت ساز به تراکتورسازی برسد که در این مسابقه برتری خاصی به حریف نداشت.

 

در حاشیه:


* قبل از شروع این دیدار یک دقیقه سکوت در ورزشگاه غدیر اهواز اعلام شد.
* کرار جاسم با استقبال گرم هواداران استقلال خوزستان روبه رو شد. اهوازی‌ها به تشویق هافبک تراکتورسازی پرداختند و این بازیکن نیز به تشویق آن‌ها پاسخ داد.
* امید عالیشاه و احمد نوراللهی، دو بازیکن جدید تراکتورسازی، در ترکیب اصلی این تیم به میدان رفتند.
* آرش افشین و آلویس نانگ، دو مهاجم جدید استقلال خوزستان، خط حمله این تیم را در کنار حسن بیت‌سعید تشکیل دادند.
* سعید آقایی، لوسیانو ادینیو، علیرضا رمضانی و شهرام گودرزی از جمله بازیکنان مصدوم تراکتورسازی بودند که در این دیدار غیبت داشتند.
* آرش افشین، بازیکن جدید استقلال خوزستان پیش از شروع مسابقه به سمت امیر قلعه نویی رفت و از او رخصت گرفت.
* سیروس پورموسوی در اواسط نیمه اول در پی اعلام یک ضربه خطا در میانه میدان به قضاوت احمد صالحی معترض شد و صالحی با قطع جریان بازی به سرمربی استقلال خوزستان تذکر داد.
* هواداران استقلال خوزستان در طول مسابقه بدون وقفه این تیم را تشویق می‌کردند و خواستار پیروزی تیمشان بودند.
* وحید نامداری، مهاجم تیم ملی نوجوانان ایران که با اتمام قراردادش از فولاد خوزستان جدا شده بود، پس از عقد قرارداد با استقلال خوزستان در لیست 18 نفره این تیم برای بازی امروز قرار گرفت.
* آلویس نانگ در اولین حضورش با پیراهن استقلال خوزستان 65 دقیقه بازی کرد و جایش را به علی‌اصغر عاشوری داد.
* تعدادی از هواداران تراکتورسازی با حضور در پشت نیمکت این تیم به تشویق قرمزپوشان تبریزی پرداختند.
* مهدی شریفی بعد از گلزنی پیراهن خود را از تن در آورد و از داور کارت زرد گرفت.

دیدگاه‌ها