کد خبر : 1386716 | 23 دی 1395 ساعت 09:56 | 66.7K بازدید | 0 دیدگاه

فروغ موری، خانم گل لیگ برتر 

مثل مسی بازی می‌کنم اما رونالدو را دوست دارم

خانم گل لیگ برتر کسی نیست جز خانم فروغ موری. مهاجمی که در 10 بازی 15 گل برای تیم آینده سازان میهن نجف آباد به ثمر رسانده و معدل گل او در هر بازی 1.5 است.

به گزارش "ورزش سه"، مهاجمی که عجیب است پیش تر در پست دفاع و هافبک بازی می کرده و این فصل اولین باری است که در نوک خط حمله توپ می زند. او با این توانمندی هیچ گاه در لیست نهایی تیم ملی هم جای نگرفته!


به اتفاق مصاحبه با خانم گل فوتبال ایران را می خوانیم: 


*به نظر می رسد سطح بازی های این فصل بهتر شده. آیا اینطور است؟
بله. همین طور است. تیم ما – آینده سازان میهن نجف آباد به خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به تیم سیرجان در رده دوم جدول ایستاده.  تیم ایلام شرایط بهتری به نسبت گذشته پیدا کرده و شهرداری بم که همیشه جزو مدعیان بوده است. فصل سختی را پشت سر می گذاریم اما ما قهرمان خواهیم شد چون در همه پست ها بازیکن خوبی داریم. 


*شما در 12 بازی 15 گل زده اید. میانگین گل زده خوبی دارید. یعنی هر بازی بیش از یک گل. 
من 15 گل را در 10 بازی به ثمر رساندم. چرا که یکی از تیم ها کنار کشید  و گل های یکی از بازی هایم نیز پاک شده. به واقع معدل گل زده من در هر بازی 1.5 است.

 

1172635


*به عبارتی می شود گفت شما گل زن تر از آقای گل لیگ برتر هستید. تعداد گل هایی که از ساسان انصاری به ثبت رسیده 12 گل در 15 بازی است.
در این باره حرفی ندارم. 


*در امر گلزنی الگو دارید؟
بله در ایران بازی سردار آزمون را می پسندم. بازی های او را نگاه می کنم و از او ایده می گیرم. همچنین در فوتبال جهان بازی های  رئال مادرید را نگاه می کنم تا از کریس الگو بگیرم. البته تعریف از خود نباشد من یک مهاجم سرعتی و تکنیکی هستم و شبیه مسی بازی می کنم اما نمی توانم کتمان کنم کریس را بیشتر دوست دارم. 


*نام شما در لیست نهایی تیم ملی کمتر به چشم خورده با اینکه شما این فصل نشان دادید که مهاجم توانمندی هستید!
همین طور است من هر بار که به اردوی تیم ملی دعوت می شوم خط می خورم! این به سلیقه مربیان بستگی دارد. البته این فصل اولین فصلی است که من مهاجم شده ام. من قبلا در پست دفاع و هافبک توپ می زدم. از 10 سالگی هم فوتبال بازی می کنم و الان 16 سال است که از حضور من در فوتبال می گذرد اما همان طور که گفتم هیچ گاه در لیست نهایی تیم ملی جای نگرفته ام. 


*خب برای اینکه این بار در لیست نهایی تیم ملی جای بگیرید مهاجم شدید؟
نه من در دفاع و هافبک هم بودم خوب بازی می کردم. قرار نگرفتن من در لیست نهایی به خاطر سلیقه مربیان بود. من فصل گذشته در عراق بازی می کردم. در تیم زیرفانی. در این تیم هافبک راست بودم اما وقتی به ایران آمدم متوجه شدم تیم ما در پست حمله مشکل دارد و من چون سرعتی و تکنیکی بودم تصمیم گرفتم در خط حمله بازی کنم. 


*خب با این تعداد گل هایی که زدید بی شک دیگر از سوی سرمربی تیم ملی خط نخواهید خورد!
بله (باخنده). از یک سو باید به این نکته هم اشاره کنم که در فوتبال ایران دروازه بان و مهاجم بیشتر به چشم می آیند. در حالی که همان طور که اشاره کردم من در خط دفاع و هافبک هم خوب بازی می کردم. باز هم می گویم گله ای ندارم و خط خوردن خود را به سلیقه مربیان ربط می دهم.

 

1172634


*چرا در عراق به بازی خود ادامه ندادید؟ به خاطر شرایط بازی در این کشور بود؟
نه. من در تیم زیرفانی منطقه کردستان عراق بازی می کردم. مشکلی برای بازی در این کشور نداشتم. منتهی در عراق این طور نیست که بازی ها به صورت لیگ برگزار شود. بازی ها به طور متمرکز و در یک تایم مشخص برگزار می شود و چون بازی ها تمام شده بود من به ایران برگشتم. اتفاقا در این کشور با توجه به بحران هایی که وجود دارد اهمیت زیادی به فوتبال بانوان می دهند. بازی های ما در تیم زیرفانی از دو شبکه ماهواره ای پخش می شد.


*چرا تیم ملی فوتبال بانوان ما در سال های اخیر به موفقیتی دست نیافته است؟
عامل اصلی عدم موفقیت ما در سال های اخیر کمبود امکانات بوده. ما از نظر استعداد شرایط خوبی داریم. هم در تیم ما بازیکنان خوب است و هم در تیم های دیگر. این را شما می توانید به وضوح ببینید. از سویی دیگر خیلی خوب است که بازی های بانوان به طور لیگ برگزار می شود و شش ماه طول می کشد. همان طور که اشاره کردم فوتبال بانوان در صورت توجه بیشتر و از همه مهمتر ایجاد امکانات می تواند حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد. 
خیلی از کشورها هستند که بیشتر از ما امکانات در اختیار بانوان خود می گذارند مثل امارات اما از نظر استعداد در حد و اندازه های ما نیستند.  


*حرف آخر:
از شما به خاطر توجه به فوتبال بانوان تشکر می کنم.

دیدگاه‌ها