کد خبر : 1348582 | 20 مرداد 1395 ساعت 23:56 | 123.2K بازدید | 17 دیدگاه

به افتخار شمشیرباز شگفتی ساز ایران

آقای عابدینی، عاشقت خواهیم ماند!

هیچکس فکرش را نمی کرد نخستین مدعی مدال ایران در المپیک ریو یک شمشیرباز باشد که قهرمانان جهان و المپیک را شکست دهد و به نیمه نهایی برسد.

آقای عابدینی، عاشقت خواهیم ماند!

به گزارش "ورزش سه"، راستش را بخواهی تا به حال حتی ثانیه ای از یک مسابقه رشته شمشیربازی را ندیده بودم. بگذار خیالت را راحت کنم، اصلاً نمی دانم سابر چیست و یا برای پیروز شدن در این ورزش دقیقاً باید چه کار کرد! با این حال مسابقه با رقیب کره ای را به طور کامل و با هیجان زیاد دیدم. هرچند با وجود دقت زیاد بازهم متوجه نشدم شیوه رد و بدل شدن امتیازات چگونه است؟! اما این را خوب می دانم که وقتی می توانی چنین حس قشنگ و غرورآمیزی را بسازی، باید به تو و نمایشت افتخار کرد...


حریف کره ای و پرچمدار کاروان کشورش با کسب مدال طلای سابر تیمی در المپیک لندن، آنقدر پرافتخار به نظر می رسید که خودم را برای پذیرش شکست و اینکه کارت تا همین جا هم قابل تحسین بوده آماده کنم (از آن دست دلداری های کلیشه ای که البته با این سطح امکانات و البته توجه، به حق هم هست)... اما تو شگفت زده ام کردی!


شروع بازی گو بون گیل را بدجوری غافلگیر کردی. تو برخلاف تصور این چشم بادامی مغرور برایش آن حریف از پیش بازنده نبودی. امتیازات که رد و بدل می شد او مستاصل و بدون چاره مدام به بیرون از زمین اشاره می کرد و غُر می زد. بارها نشست، کلاه از سر برداشت تا تمرکزت را بگیرد. کاملاً مشخص بود که می خواست هرطور شده استرس خود را پنهان کند تا از حذف شدن فرار کند.

 

 


وقفه های پیاپی حربه خوبی بود. من یکی که کلافه شده بودم. فکر می کردم این ها از تجربه بالای گیل کره ای است و او می داند دارد چه کار می کند و به وقتش امتیازات لازم را می گیرد. این سوی میدان اما تو که خراش روی دستت هم از چشم دوربین ها دور نمانده بود فقط منتظر شروع مجددهای بازی بودی و کاملاً روی حریف تسلط پیدا کرده بودی. نمی دانی چه حس شیرینی داشت وقتی به سمت بازیکن کره ای حمله کردی و او با دلهره و ترس عقب نشینی کرد و تو با یک ضربه کاری در یک لحظه توانستی امتیاز بگیری. البته لحظه ناب تر را کمی بعد رقم زدی... وقتی رنکینگ 3 جهان برای جبران به سمتت حمله کرد و تو با ظرافتی دیدنی که احتمالاً نشان دهنده تکنیک بالایت است! (ببخش که چیزی از شمشیربازی نمی دانم!) ضربه اش را دفاع کردی و همزمان موفق به گرفتن امتیاز از او شدی.


باورم نمی شد! کارش را ساختی. کاش گزارشگر بازی جمله معروف عادل را برای تو هم به کار می برد: چقدر خوبی تو! آنقدر خوب که مثل من و شاید خیلی از ما ها خودت را از پیش بازنده نمی دانستی و اراده ات را به شاهکار تبدیل کردی.


نمایش درخشانت در یادها خواهد ماند و احتمالاً با این پیروزی بزرگ چند صد جوان کشور را عاشق رشته شمشیربازی و قطعاً میلیون ها ایرانی را عاشق خودت کردی!


کارت عالی بود کاپیتان. همین حالا تمام کشور به تو افتخار می کنند. حتی اگر اولین مدال آور کاروان المپیک ایران در ریو 2016 نباشی. تو، آقای عابدینی، کاپیتان تیم ملی شمشیربازی.

 

 

مهدی بشکنی

دیدگاه‌ها