کد خبر : 1348428 | 20 مرداد 1395 ساعت 13:43 | 16.3K بازدید | 0 دیدگاه

95 درصد تیم صبا تغییر کرده است

مرفاوی: دروغ نمی‌گویم، از تعطیلات خوشحالم

سرمربی صبای قم اعتقاد دارد پرسپولیس فردا بازی سختی برابر تیمش دارد.

مرفاوی: دروغ نمی‌گویم، از تعطیلات خوشحالم

به گزارش "ورزش سه"، صمد مرفاوی در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی با پرسپولیس پاسخ خبرنگاران را داد.

دیدار با پرسپولیس؟

قبل از تعطیلات بازی سختی برابر پرسپولیس داریم. پرسپولیس تیم خوب و قابل احترامی است اما برابر ما بازی سختی دارد. بازی به بازی بهتر می شویم و به یک انسجام تیمی رسیدیم و امیدوارم فردا یک بازی خوب و تاکتیکی انجام دهیم.  در این روزها تمرینات خوبی داشتیم و بازیکنان را توجیه و راهنمایی کردیم تا بتوانند خواسته های ما را در زمین ارائه دهند تا در نهایت نتیجه خوبی برابر پرسپولیس کسب کنیم. کسی نمی تواند بازی را پیش کند ولی امیدوارم بازی خوبی را ارائه دهیم و شرایط خوبی داشته باشیم و بچه ها آن چیزی که می خواهیم را انجام دهند.

تعطیلات به شما آسیب نمی زند؟
دروغ نمی گویم و از تعطیلات خوشحال هستم و استقبال می کنم. ما دیر شروع کردیم و در این سه بازی مشکلات فنی و بدنی داشتیم اما در این تعطیلی می توانیم تیم را هماهنگ کنیم تا به لحاظ بدنی و تاکتیکی آماده تر بشویم. برنامه ما این است که پس از سه روز استراحت تمرینات را در تهران ادامه می دهیم و بعد از آن یک اردو در مکانی که هنوز مشخص نشده است و در ایران است برگزار می کنیم.

رکورد منفی در نبردن؟
فوتبال در هر بازی شرایط خاص خود را دارد و مساوی نیز جزئی از فوتبال است. وقتی که تیم نباید و گل نخورد شرایط روحی متفاوتی با تیمی که باخته است دارد. هر دیدار ممکن است ما برنده بشویم و سه امتیاز را کسب کنیم. باید صبر و حوصله داشت تا به خواسته های خود برسیم. هر بازی شرایط خاص خود را دارد و این موضوع برای کل لیگ صادق است. ما برای سه امتیاز می رویم اما اگر یک امتیاز هم گرفتیم ایرادی ندارد. برابر تیم بزرگ پرسپولیس و هوادارانش بازی می کنیم و اگر پرسپولیس یک امتیاز هم بگیرد از صفر امتیاز بهتر است. من یک سال بی تیم بودم و در فصل گذشته تیمی نداشتم و نباید رکورد آن فصل را با الان مقایسه کرد. پرسپولیس تیم بزرگ و قابل احترامی است که ساختار خوبی از فصل گذشته داشته و الان نیز همان بازیکنان را دارد. برانکو همان تیم فصل گذشته را در اختیار دارد که آن را تقویت کرده است که این موضوع برای یک تیم ایده آل است. فوتبال دقیقا همین است و کار درست به این شکل انجام می شود. در بسیاری تیم ها 15 تا 18 بازیکن عوض می شوند که این برای لیگ خیلی بد است. تیمی در فوتبال موفق است که این ثبات را داشته باشد. در اروپا هیچگاه تیمها کل ساختار را به هم نمی زنند و فقط نقاط ضعف را پوشش می دهند. ما بر عکس پرسپولی 95% تیم را از دست دادیم و بیشتر بازیکنان ما رفته اند. یک مقایسه نسبت به سال گذشته نشان می دهد که ما لک و اسلامی را از فصل گذشته در اختیار داریم پس ما با پرسپولیس تفاوت زیادی داریم. تمام تیم ما عوض شده است و تفکرات جدید کادر فنی در صبا مشاهده می شود که زمان می برد تا به خواسته های خودمان برسیم.

مشکلات خط دفاع؟
ما سه بازی انجام دادیم و دو گل خوردیم که هر دو گل پنالتی بود. یک پنالتی هند بود که بازیکن من بر روی زمین بود و به نظر من پنالتی نبود. یک سری می گویند پنالتی است و یک سری می گویند نیست که من به هر دو گروه احترام می گذارم. در دیدار گذشته نیز دفاع ما در کنترل تیم حریف ضعیف عمل کرد و ما گل خوردیم. نباید زیاد عجله کرد و باید یک مقداری تحمل داشت. در این سه بازی نیز ما در دفاع تیمی خوب بودیم اما در دفاع فردی اشتباهاتی داریم که به مرور زمان حل می شود. باید یک مقدار صبر داشت تا در مرور زمان این مشکلات حل شود. نمی خواهم مرتبا بگویم دیر شروع کردیم و می خواهیم زودتر به روزهای خوب برسیم. امیدواریم که در آینده کیفیت فنی خوبی که داریم روز به بروز بهتر شود.

مصدوم و محروم؟
تا به امروز مصدوم و محروم نداریم و همه بازیکنان هستند. مسعود حق جو تنها مصدوم بود که خوب است.

خواسته شما از دیدار پرسپولیس؟
دوست داریم پرسپولیس را ببریم و باید درون زمین به خواسته های خود عمل کنیم. حرف زدن آسان است و باید درون زمین خواسته های خود را پیاده کنیم تا به نتیجه برسیم.

دیدگاه‌ها