کد خبر : 1340608 | 23 تیر 1395 ساعت 12:35 | 59.1K بازدید | 0 دیدگاه

ریشه های یک قهرمانی غیرمنتظره

چگونه اسپورتینگ، پرتغال را قهرمان یورو کرد

پرتغال قهرمانی اش در یورو 2016 را مدیون باشگاه اسپورتینگ لیسبون و سیستم بازیکن سازی بسیار قدرتمند آن است.

چگونه اسپورتینگ، پرتغال را قهرمان یورو کرد

به گزارش "ورزش سه"، 10 بازیکن از 14 بازیکنی که در فینال یورو 2016 مقابل فرانسه به میدان رفتند، از آکادمی اسپورتینگ لیسبون به دنیای فو تبال معرفی شدند. آکادمی این باشگاه یک کارخانه استعدادیابی است. ستاره هایی نظیر لوئیس فیگو، اریک دایر و سیمائو، فوتبالشان را در این باشگاه شروع کردند.

 

 

1126314


با وجود اعتبار بالای این باشگاه در سطح جهان، هیچگاه انتظار نمی‌رفت که این تعداد از بازیکنان تیم قهرمان پرتغال از این باشگاه به فوتبال معرفی شده باشند. مهم‌ترین بازیکن پرتغال، کریستیانو رونالدو نیز از آکادمی همین باشگاه به منچستریونایتد پیوست و در آنجا خوش درخشید. به علاوه نانی، دیگر مهاجم پرتغال نیز از اسپورتینگ راهی منچستریونایتد شد و به دنیای فوتبال معرفی شد.

 

 

1126322

 


ریکاردو کوارشما، تعویضی رونالدو در فینال نیز فوتبالش را در همین باشگاه آغاز کرده است. در خط میانی پرتغال نیز جائو موتینیو، ویلیام کاروالیو و جائو ماریو در اسپورتینگ عضویت داشته اند. در خط دفاع،‌خوزه فونته و سدریک سوارس، دو مدافع ساوتهمپتون در آکادمی اسپورتینگ عضویت داشته اند و دروازه بان سلسائو، روی پاتریسیو نیز داستانی مشابه با دیگر بازیکنان نام برده دارد. همچنین سیلوا، تعویضی پرتغال نیز سابقه عضوت در آکادمی لیسبون را در کارنامه اش دارد.

 

1126310

 


رئیس باشگاه اسپورتینگ لیسبون پس از قهرمانی پرتغال گفت:" به عنوان یک پرتغالی برای تمام تیم خوشحالم. به عنوان رئیس باشگاه اسپورتینگ، با وجود اینکه به صورت کلی به تیم ملی نگاه می‌کنم ولی از 11 بازیکنی که در فینال فیکس بودند، 8 بازیکن سابقه پوشیدن پیراهن ما را داشته اند."

 

1126312

 

 

آکادمی باشگاه سال 2002 شروع به کار کرد و از آن موقع ستاره‌های بزرگی تحویل فوتبال پرتغال داده است. امکانات بسیار عالی برای رشد و پیشرفت و همچنین حریم خصوصی قدرتمند که باعث حفظ تمرکز بازیکنان می‌شود از عوامل اصلی موفقیت آنهاست.

 

7 زمین تمرین که همگی استاندارد هستند در کمپ این آکادمی قرار دارد و همچنین امکانات بسیار مناسب خوابگاهی برای بازیکنان. این کمپ 14 سال پیش افتتاح شد ولی بازیکن سازی اسپورتینگ لیسبون به مدت‌ها قبل تر باز می‌گردد. آنها تنها باشگاهی هستند که دو بازیکنی که توپ طلا را کسب کرده اند را رشد و پرورش داده اند،‌ کریستیانو رونالدو و لوئیس فیگو.

دیدگاه‌ها