کد خبر : 1313516 | 10 فروردين 1395 ساعت 19:46 | 71.2K بازدید | 0 دیدگاه

جانشین علی دایی از گنبد آمد (عکس)

با حضور سردار آزمون در ترکیب تیم ملی دیگر دغدغه استفاده از توپ های بلند به خصوص توپ هایی که از کناره ها روی دروازه حریف ارسال می شود را نداریم.

جانشین علی دایی از گنبد آمد (عکس)
به گزارش "ورزش سه"، اگر چه علی دایی در پایان دوران بازیگری با نمایش های کم فروغ از تیم ملی خداحافظی کرد اما هیچ گاه خلاء حضور او در تیم ملی پر نشد چرا که قادر به استفاده از توپ های بلند نبودیم و مهاجمی در ترکیب نبود که روی ضربات ایستگاهی با ضربه سر دروازه حریف را تهدید کند. البته بعد از خداحافظی علی دایی به دفعات پیش آمده بود که روی ضربات ایستگاهی با ضربه سر به گل برسیم اما این گل ها بیشتر مقطعی و روی ضربه سر مدافعان به ثمر می رسید که پیشروی می کردند. دیدید که در مرحله مقدماتی جام جهانی و جام جهانی و حتی جام ملت های آسیا بیشتر توپ ها در حمله پشت خط دفاعی برای رضا قوچان نژاد ارسال می شد که قامت کوتاهی داشت و طبیعتا نمی توانست روی سانتر از کناره ها با ضربه سر تاثیر بسزایی بگذارد.

اما با حضور سردار آزمون حکایت کمی متفاوت شده است. جدا از دو گلی که او در دقایق سپری شده از بازی با عمان به ثمر رسانده پیش تر هم نشان داد که می تواند ضربات سر خوبی بزند. نه مثل علی دایی اما متفاوت با آقای گل جهان. سردار در آزمون های پیش از جام جهانی در چند دیدار دوستانه به خوبی دروازه حریفان را باز کرد اما حیف که کم تجربگی آزمون رای به حذف او از تیم ملی داد.

1098931

اکنون خوشحالیم که با حضور سردار توپ های ارسالی بلند به خصوص از کناره ها هم جهت می گیرد و می توانیم با ضربات سر هم دروازه حریفان را تهدید کنیم.

دیگر کسی حسرت حضور علی دایی را در تیم ملی نخواهد خورد و اینکه او چرا خداحافظی کرده است، هر چند که علی دایی باید می رفت و خاطرات بازی های خوب و گل های زیبایی که برای تیم ملی به ثمر رساند برای همیشه در ذهن می ماند.

اما امروز خوشحالیم که حضور سردار در ترکیب تیم ملی نهایی شده است. طبیعتا تیمی که فقط روی توپ های زمینی قادر به بازکردن تیم حریف باشد تیم ناقصی است اما امروز تیم ملی علاوه بر رضا قوچان نژاد که روی توپ های زمینی تاثیر گذار است می تواند توسط سردار آزمون روی توپ هایی هوایی هم به گل برسد. با این تفاوت که سردار آزمون روی توپ های زمینی هم اثر گذاری شگرفی دارد و گل های زیبایی را به ثمر رسانده است.

سردار آزمون اصلا دوست ندارد با علی دایی مقایسه شود و بارها گفته او کجا و علی دایی کجا. او می گوید من سردار آزمون هستم. ما هم سردار را با علی دایی مقایسه نمی کنیم. فقط می گوییم خلاء حضور دایی در تیم ملی پر شده است، با مهاجمی جوان به نام آزمون که سردار ضربات سر است.

دیدگاه‌ها