کد خبر : 1257938 | 16 مرداد 1394 ساعت 08:11 | 54.3K بازدید | 0 دیدگاه

برای راهیابی به فبنال قهرمانی والیبال آسیا؛

جدال دستیار و مترجم ولاسکو برای فینال

قطر و ژاپن که مربیان آنها در گذشته به عنوان دستیار کنار ولاسکو و روی نیکمت ایران بودند برای صعود به فینال رو در روی یکدیگر قرار خواهند گرفت.

جدال دستیار و مترجم ولاسکو برای فینال
به گزارش "ورزش سه"، دور نیمه نهایی رقابت های قهرمانی والیبال آسیا از امروز جمعه در سالن دوازده هزار نفری آزادی برگزار خواهد شد و در اولین بازی این مرحله ژاپن به مصاف قطر خواهد رفت. به جرات می توان لقب پدیده مسابقات را به قطر داد چرا که پس از سال ها حضور بی کیفیت در والیبال آسیا حالا با ارائه بازی های قابل قبول راهی نیمه نهایی شده است. قطر سهم عمده ای از موفقیت های خود را مدیون حضور خوآن سیچلو آرژانتینی است که با حضورش سبک والیبال این کشور را تغییر داد و حالا آنها در مقام مدعی قهرمانی ظاهر شده اند. خوآن هم عمده ای از موفقیت های امروزش را مدیون ولاسکویی است که در زمان حضورش در ایران او را از تیم جوانان آرژانتین بیرون کشید و به تیم ملی بزرگسالان ایران فراخواند تا او در بسیاری از زمینه ها کسب تجربه کند و حالا این سیچلویی که دیده می شود، بشود.

اما روی نیمکت ژاپن هم یک ایرانی به نام احمد مساجدی نشسته است که از قضا او هم از کنار حضور ولاسکو در تیم ملی به تجارب بسیاری دست پیدا کرد و توانست نام خود را به عنوان یک مربی صاحب کارنامه در آسیا مطرح کند. مساجدی در ابتدا به عنوان مترجم به تیم ملی ایران دعوت شد اما رفته رفته جای خود را روی نیمکت باز کرد و به تنها عضو ایرانی نیمکت ولاسکو تبدیل شده بود. مساجدی که خانواده همسرش هم اصالتا ژاپنی هستند در این کشور مستقر است و با کارنامه خوبی که از خود به جا گذاشت به تیم ملی والیبال این کشور دعوت شد و توانست با سایر همکارانش نتایج خوبی را در آسیا کسب کنند.

حالا دو تازه کاری که توسط ولاسکو به دنیای مربیگری راه پیدا کرده بودند حالا هر یک برای خودشان مهره ای تاثیرگذار محسوب می شوند و توانستند تیم های آسیایی خود را به نیمه نهایی برسانند و حداقل یکی از آن دو پا به فینال خواهند گذاشت و قطعا یکی از آنها رو در روی ایران در مرحله بعدی قرار خواهد گرفت، چه آن مرحله فینال باشد، چه رده بندی.

بازی دو تیم والیبال ژاپن و قطر ساعت 17 در سالن دوازده هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی برگزار خواهد شد.

دیدگاه‌ها