کد خبر : 1257748 | 15 مرداد 1394 ساعت 08:40 | 20.3K بازدید | 0 دیدگاه

قطر شگفتی ساز نیست

درخشنده: چین بهترین تیم رقابت ها است

رییس کمیته فنی هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا گفت: جذب بازیکن از کشورها و ملیت های مختلف و حضور آنان در قالب تیم ملی والیبال قطر در رقابت های قهرمانی آسیا، حتی اگر همراه با نتایج خوب باشد، شگفتی تلقی نمی شود.

درخشنده: چین بهترین تیم رقابت ها است
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایرنا، غفار درخشنده افزود: ورزش قطر با جذب بازیکنان از کشورهای مختلف و تغییر تابعیت آنان تلاش برای تشکیل تیم های قدرتمند در رشته های مختلف دارد که والیبال در این کشور نیز از این امر مستثنی نیست. وی خاطرنشان کرد: تیم ملی والیبال قطر که در جام هجدهم شرکت کرده است به ندرت بازیکن قطری الاصل دارد و بیشتر آنان از ملیت های مختلف هستند.

رییس کمیته فنی هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا در مورد سطح فنی این رقابت ها که از روز نهم مردادماه در تهران آغاز شده است، گفت: انتظار برگزاری این مسابقات با این سطح بالا را نداشتیم.

مسابقات با کیفیت بسیار خوبی پیگیری می شود به گونه ای که خیلی از دیدارها به پنج ست کشیده می شود.وی با بیان اینکه این رقابت ها انتخابی برای مسابقات خاصی محسوب نمی شود و تنها قهرمانی آسیا است، گفت: استقبال کشورها خیلی خوب بوده است و همه آنها با تیم های قدرتمند در آن شرکت کرده اند. حتی تیم هایی پایین جدول یعنی تیم هایی که برای رتبه های نهم به بعد با یکدیگر رقابت دارند، تلاش بسیار خوبی در دیدارهای گروه خود دارند.درخشنده در پاسخ به این سئوال که بهترین تیم این رقابت ها کدام است؟ گفت: تیم ملی والیبال چین بهترین تیم شرکت کننده در جام هجدهم است که به نظر من در دیدار نهایی خواهد بود. چین تنها تیمی است که تا کنون بدون شکست بوده و در پنج مسابقه قبلی موفق به شکست سریلانکا، ژاپن، بحرین، استرالیا و قطر شده است.

تیم های ایران و چین اگر در مرحله یک چهارم نهایی موفق به شکست حریفان خود شوند در مرحله نیمه نهایی به مصاف یکدیگر خواهند رفت. بنابر این یکی از تیم ها به دیدار نهایی راه خواهد یافت.وی در ادامه با یادآوری اینکه قبلا بر اساس دستورالعمل فداسیون بین المللی والیبال قرار بود چهار تیم برتر این رقابت ها که یکی از آنان ژاپن باشد به مسابقات انتخابی المپیک در ژاپن صعود کنند، گفت: این دستورالعمل تغییر کرد و در حال حاضر بر اساس رده بندی تیم ها در جهان چهار تیم برتر آسیا در رقابت های انتخابی شرکت می کنند.درخشنده افزود:: تیم های شرکت کننده در این رقابت ها از یک سال پیش برنامه های آماده سازی خود را برای این مسابقات تنظیم کرده بودند و به همین دلیل با آمادگی کامل در جام هجدهم شرکت کردند.

حتی تعدادی از این تیم ها در اروپا اردوی های آماده سازی برگزار کردند.مرحله یک چهارم نهایی هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا از امروز (پنج شنبه ) آغاز می شود که تیم ملی ب والیبال ایران در دیداری حساس و از ساعت 19 به مصاف استرالیا می رود. ملی پوشان کشورمان در صورت شکست استرالیا می توانند به جمع چهار تیم برتر این رقابت ها صعود کنند.

دیدگاه‌ها