کد خبر : 1237343 | 10 اردیبهشت 1394 ساعت 08:58 | 14.3K بازدید | 0 دیدگاه

زمان شکست طلسم برای مرفاوی و برانکو

پیش بازی پرسپولیس ـ پیکان

پیکان بحران زده در شرایطی مقابل پرسپولیس قرار خواهد گرفت که یک نتیجه ضعیف دیگر این تیم را به بازی پلی آف یا سقوط نزدیک تر می‌ کند.

پیش بازی پرسپولیس ـ پیکان
به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس و پیکان در حالی به مصاف هم می‌ روند که این 2 تیم، جزو 3 تیم ته جدولی در جدول نیم فصل دوم لیگ هستند. پرسپولیس ببرد برای برگشت به رده های هشتم و نهم جدول امیدوار خواهد شد.

1. پرسپولیس در رتبه دهم و پیکان در پله چهاردهم هستند، پرسپولیس ببرد به رتبه نهم می‌ آید و پیکان هم تا رتبه یازدهم توان صعود دارد، مشروط برآنکه گسترش فولاد برابر تراکتور، ملوان مقابل فولاد و استقلال‌خوزستان برابر سپاهان برنده نباشند.

2. در بازی رفت، پرسپولیس با گل دقیقه 75 محمد نوری برنده شد. این دیدار پرسپولیس جزو دیدارهایی بود که به علت اختلاف صداوسیما و باشگاه پرسپولیس از تلویزیون پخش نشد.

3. سیاوش یزدانی به علت سه اخطاره بودن محروم است. به جز او محمدرضا خانزاده به حکم کمیته اخلاق 9 ماه محروم است، پیام صادقیان هم از تیم پرسپولیس کنار گذاشته شده است.

4. محسن بنگر در پرسپولیس هنوز مصدوم است و نمی‌ تواند پرسپولیس را در این بازی همراهی کند. عدم حضور بنگر از مشکلاتی است که برانکو در ابتدای حضورش در پرسپولیس به آن برخورده است. قرمزها در غیاب بنگر در سه مسابقه 7 گل دریافت داشته است.

5. در 10 بازی گذشته بین 2 تیم پرسپولیس صاحب 7 برد، یک مساوی و 2 باخت و 24 گل زده و 12 گل خورده است.

6. بهترین برد در بازی های 2 تیم، در لیگ 91 ثبت شده و پرسپولیس با مانوئل ژوزه 6 ـ صفر برنده شد. در این بازی کریم انصاری‌فرد هت تریک کرد.

7. پرسپولیس 7 بازی نبرده است. 5 مساوی و 2 باخت در این 7 بازی نصیب پرسپولیس شده است.

8. پیکان در 15 بازی اخیر 4 باخت و 11 مساوی کسب کرده است. صمد مرفاوی سرمربی پیکانی ها به شدت بابت نبردن در بازی های قبلی تحت فشار است، اتفاقی که باعث شده پیکان خطر سقوط را کاملا حس کند، جالب اینکه صمد مرفاوی در 12 و برانکو در 3 بازی از زمان حضورشان در این 2 تیم برنده نشده اند.

9. مهدی رحمتی، صمد مرفاوی، سیاوش اکبرپور، احمد جمشیدیان و ساموئل بازیکنان تیم پیکان هستند که سابقه حضور در ترکیب استقلال را داشته اند، به عبارتی پرسپولیس در مصاف با حریف یک شبه استقلال را روبه‌روی خود دارد. محمد نصرتی و امیرحسین فشنگچی نیز سابقه حضور در پرسپولیس را دارند.

10. پیکان ـ پرسپولیس رابطه عمیق خویشاوندی دارند. برای اولین بار تیم پیکان در سال 1348 با جذب ستارگان تیم پرسپولیس مشغول به فعالیت و کسب افتخار شد. بازیکنان این تیم همراه علی پروین که از ستارگان گذشته پیکان بود، یک مجموعه قوی را به وجود آوردند و در مسابقات تهران قهرمان شده اند. آنها در سال 49 به پرسپولیس برگشتند و پیکان منحل شد و 30 سال بعد دوباره با خرید امتیاز تیم بهمن به فوتبال کشور برگشت.

دیدگاه‌ها